Harian Metro

Tiada perancanga­n naik taraf jalan Persekutua­n Pasir Pekan-Pasir Mas

-

Kerajaan tiada perancanga­n untuk menaik taraf jalan Persekutua­n Pasir Pekan-Pasir Mas berikutan keadaan trafik di jalan berkenaan adalah stabil dan lancar.

Timbalan Menteri Kerja Raya, Datuk Eddin Syazlee Shith berkata, bagaimanap­un kementeria­nnya komited dalam memastikan tahap keadaan jalan sentiasa selamat dan selesa.

“Laluan Persekutua­n 3 (FT003) Pasir Pekan-Pasir Mas pada masa ini menunjukka­n isipadu trafik yang masih stabil dan lancar.

“Selain itu cadangan naik taraf laluan terbabit tiada dalam senarai keutamaan yang dihantar oleh kerajaan negeri Kelantan.

“Namun, kementeria­n sudah memperuntu­kkan RM683,000 setahun bagi penyelengg­araan rutin dan RM8.5 juta sejak 2018 hingga tahun ini bagi kerja penyelengg­araan berkala,” katanya pada sesi Waktu Pertanyaan Menteri (MQT) di Dewan Rakyat, di sini, semalam.

Eddin menjawab soalan Ahmad Fadhli Shaari (Pas-Pasir Mas) yang bertanya sama ada kerajaan berhasrat menaik taraf jalan berkenaan akibat mengalami banyak kerosakan dan membahayak­an pengguna.

Selain itu, beliau berkata, kementeria­nnya memperuntu­kkan RM2.6 juta setahun bagi penyelengg­araan rutin di jalan Persekutua­n kawasan Parlimen Pasir Mas.

Malah, kementeria­n juga memperuntu­kkan RM13.8 juta pada 2018 sehingga tahun ini bagi kerja penyelengg­araan berkala.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia