Iran tele­vi­sion cen­sors Rouhani doc­u­men­tary

New Straits Times - - World -

TE­HERAN: Iran’s state tele­vi­sion, ILNA, on Satur­day censored a doc­u­men­tary by Pres­i­dent Hassan Rouhani’s cam­paign, ahead of the pres­i­den­tial elec­tion.

ILNA did not elab­o­rate, but a Rouhani cam­paign of­fi­cial con­firmed that parts had been cut out of Pres­i­dent Rouhani.

He said one censored seg­ment showed sup­port­ers chant­ing for op­po­si­tion leader Mir Hos­sein Mousavi, who has been un­der house ar­rest since 2011 and whose Green Move­ment hard­lin­ers op­pose. Also omit­ted was a pic­ture of for­mer pres­i­dent Mo­ham­mad Khatami, whose name and im­age have been banned in Ira­nian me­dia since 2015.

He said a re­mark by a stu­dent was also cut, in which he said Supreme Leader Ay­a­tol­lah Ali Khamenei sup­ported the 2015 land­mark nu­clear deal be­tween Iran and world pow­ers.

The doc­u­men­tary was a col­lec­tion of Rouhani’s speeches dur­ing his vis­its to prov­inces. AP

Newspapers in English

Newspapers from Malaysia

© PressReader. All rights reserved.