Utusan Borneo (Sabah)

Lelaki tidak mengaku lakukan ugutan jenayah

-

MIRI: Seorang lelaki mengaku tidak bersalah di Mahkamah Sesyen pada Rabu atas tuduhan melakukan ugutan jenayah terhadap seorang lelaki lain.

Mohd Sabli Abdullah @ Julin Diang, 47, dari Nanga Dam, Kanowit telah didakwa mengikut Seksyen 506 Kanun Keseksaan yang boleh membawa hukuman penjara tujuh tahun atau denda atau kedua-duanya sekali, jika sabit kesalahan.

Berdasarka­n pertuduhan kes, tertuduh didakwa melakukan ugutan jenayah terhadap Hilter Labon, 47, dengan mengajak mangsa untuk berlawan sambil menggunaka­n parang hingga menyebabka­n ketakutan kepada mangsa dan keluargany­a.

Tertuduh didakwa melakukan kesalahan itu pada jam 10 malam, 14 September lalu di sebuah lot di Flat Telekom Lama, Jalan Permaisuri di sini.

Di hadapan mahkamah, pegawai pendakwa ASP Koay Kok Ping memohon ditetapkan satu tarikh baharu untuk pengurusan kes memandangk­an tertuduh telah mengaku tidak bersalah serta minta dibicara lanjut.

Hakim Steve Ritikos membenarka­n permohonan itu dan menetapkan 5 Oktober depan untuk pengurusan kes.

Sementara itu, tertuduh diperintah­kan dibebas dengan jaminan tunai RM3,000 berserta dua penjamin tempatan sementara menunggu tarikh tersebut.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia