Utusan Borneo (Sarawak)

Ahmad Zaki Resources raih tiga anugerah pada MCIEA 2017

-

KUALA LUMPUR: Ahmad Zaki Resources Bhd meraih tiga anugerah industri pada majlis Anugerah Kecemerlan­gan Industri Pembinaan Malaysia ( MCIEA) 2017, menjadikan­nya pemaju paling banyak menerima anugerah dalam acara tersebut.

Pemaju hartanah Gred 7 itu membawa pulang Anugerah Pemaju Terbaik yang berprestij berikutan prestasi keseluruha­nnya dan pelaksanaa­n projek.

Ia juga memenangi Anugerah Projek Terbaik di bawah Kategori Utama dan Anugerah Pembinaan Hijau bagi projek Menara Kerja Raya (Blok G) untuk Kementeria­n Kerja Raya.

Bangunan 37 tingkat itu merupakan bangunan pertama yang menerima lima penarafan Alat Penguranga­n Karbon dan Kelestaria­n Alam Sekitar (MyCREST) di Malaysia.

MCIEA, hasil ilham Lembaga Pembanguna­n Industri Pembinaan (CIDB), merupakan acara tahunan untuk mengiktira­f pencapaian cemerlang dalam industri, serta platform untuk persaingan sihat dalam kalangan peserta industri untuk mencapai amalan terbaik dalam melaksanak­an projek pembinaan.

Ketua Pegawai Eksekutif (CEO) CIDB Datuk Ir Ahmad ‘Asri Abdul Hamid, berkata pengiktira­fan rasmi kepada pencapaian tinggi dalam industri adalah sebahagian daripada usaha lembaga untuk mengubah sektor pembinaan tempatan menjadi suatu yang sangat moden, produktif dan mampan, seperti yang dibayangka­n di bawah Program Transforma­si Industri Pembinaan 2016-2020.

“CIDB amat menggalakk­an sektor ini untuk melaksanak­an transforma­si yang nyata dan bermakna dan kekal sebagai tulang belakang pertumbuha­n sosio-ekonomi Malaysia.

“Melalui MCIEA, kami ingin mengiktira­f sumbangan para peserta industri yang telah meningkatk­an usaha mereka, dan kini menjadi contoh melalui kecemerlan­gan mereka dalam pembinaan,” katanya pada sidang akhbar di sini kelmarin.

Pemenang MCIEA 2017 yang lain ialah:

MMC-Gamuda KVMRT Sdn Bhd (Kategori Utama – Anugerah Projek Terbaik bagi Infrastruk­tur);

Eversendai Corp Bhd ( Anugerah Pencapaian Antarabang­sa);

Pembinaan Mitrajaya Sdn Bhd (Anugerah Keselamata­n dan Kesihatan);

Setia Precast Sdn Bhd (Anugerah Sistem Pembinaan Berindustr­i); dan,

MMC Gamuda KVMRT (T) Sdn Bhd (Anugerah Inovasi). — Bernama

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia