KOMPENDIUM: MAPY, OPISY TRAS

Maraton Bieszczadzki - - PIERWSZA STRONA - KOMPENDIUM WIEDZY PRZED STARTEM

Wnajbliższą sobotę 7 października przed nami aż cztery dystanse biegowe na zakończenie bieszczadzkiego biegowego sezonu. V Hyundai ultraMaraton Bieszczadzki o dystansie ok. 53 km, około 26-kilometrowy II Półultramaraton Bieszczadzki, IV Ćwierćultramaraton Bieszczadzki o długości 14 kilometrów, a także Maraton Selekcja, opisany na następnych stronach. V HYUNDAI ULTRAMARATON BIESZCZADZKI Trasa V Hyundai ultraMaratonu Bieszczadzkiego wiedzie z centrum Cisnej, fragmentem Wielkiej Obwodnicy Bieszczadzkiej w stronę Ustrzyk Górnych (ok. 1km), koło bazy ZHP do stokówki biegnącej z gdzieś zza Przysłupa w stronę Majdanu (ok. 3km). Stokówką pobiegniemy do Majdanu i dalej lekko pnącą się pod górkę drogą aż do przełęczy nad Roztokami Górnymi (ok. 14km). Tutaj skręcamy w prawo na szlak graniczny w kierunku na Balnicę. Przed Balnicą zbiegamy z pasma granicznego w kierunku na Solinkę (ok. 27km) biegniemy ok. 3km bieszczadzkim szutrem w kierunku Żubraczego obiegając masyw Hyrlatej, na który za chwilę będziemy się wspinać. Nie dobiegając do Żubraczego skręcamy w prawo nieoznakowaną dróżkę (będzie oznakowana!) wspinającą się na Berdo (1041m n.p.m.). Z Berda biegniemy na Hyrlatą (1103m), Rosochę (1084m) i zbiegamy do Roztok Górnych (ok. 40km). Z Roztok biegniemy jeszcze raz asfaltem na przełęcz nad Roztokami (ok. 41km, 801m n.p.m.) i znowu wbiegamy na górski szlak, tym razem wspinając się na Okrąglik (1101m). Na Okrągliku żegnamy się z niebieskim szlakiem i skręcamy w lewo w kierunku Cisnej. Kawałek zbiegamy po czym podbiegamy na Jasło (1153m n.p.m.), na Szczawnik (1098m) i na Małe Jasło (1097m). z którego zbiegamy czerwonym szlakiem do Cisnej, przebiegamy obok stadionu Orlika i kończymy na terenie Pola Namiotowego Tramp. W sumie powinno wyjść około 53km i 2000 metrów sumy przewyższeń (tyle samo w górę i w dół). Trasa będzie oznakowana, będą oznaczone kilometry. Dodatkowo na trasie będą punkty kontrolne: pod Hyrlatą od strony Żubraczego (30km) oraz na Przełęczy nad Roztokami (dwa razy, 14km i 40km). Z przyczyn organizacyjnych prosimy kibiców o stosowanie się do wskazań obsługi biegu w czasie dojazdu na punkty kontrolne i o parkowanie wyłącznie w wyznaczonych miejscach. Na same punkty będą mogły tylko samochody obsługi. Prosimy zarówno sympatyków Maratonu jak i poszczególnych drużyn o parkowanie poza oznakowaną strefą kontrolną i przychodzenie na punkty kontrolne pieszo. Pomaganie zawodnikom poza strefą punktów kontrolnych grozi ich dyskwalifikacją. II PÓŁULTRAMARATON BIESZCZADZKI Trasa II Półultramaratonu Bieszczadzkiego wiedzie z Solinki do Cisnej. Z Solinki biegniemy ok. 3km bieszczadzkim szutrem w kierunku Żubraczego obiegając masyw Hyrlatej, na który za chwilę będziemy się wspinać. Nie dobiegając

do Żubraczego skręcamy w prawo w niebieski szlak wspinając się na Berdo (1041m n.p.m.). Z Berda biegniemy na Hyrlatą (1103m), Rosochę (1084m) i zbiegamy do Roztok Górnych. Z Roztok biegniemy asfaltem na Przełęcz nad Roztokami (801m n.p.m.) i wbiegamy na szlak graniczny, wspinając się na Okrąglik (1101m). Na Okrągliku żegnamy się z niebieskim szlakiem i skręcamy w lewo w czerwony szlak kierunku Cisnej. Kawałek zbiegamy po czym podbiegamy na Jasło (1153m n.p.m.), na Szczawnik (1098m) i na Małe Jasło (1097m), z którego zbiegamy czerwonym szlakiem do Cisnej, przebiegamy obok stadionu Orlika i kończymy na terenie Pola Namiotowego Tramp. W sumie powinno wyjść około 26 km i 1250 metrów sumy podbiegów. Start biegu odbędzie się w sobotę, 7 października 2017 r. o godz. 8:15 z Solinki. Na miejsce uczestnicy zostaną dowiezieni przez organizatorów (najpewniej pociągiem Bieszczadzkiej Kolejki Leśnej). Miejsce i czas wyjazdu podane zostaną na obowiązkowej odprawie dla zawodników oraz w Biurze Zawodów przy odbiorze pakietów. Dojazd prywatnym transportem jest niemożliwy (droga będzie wyłączona z ruchu). Zawodników obowiązuje limit czasu na pokonanie trasy biegu, wynoszący 5 godzin. Dodatkowy limit czasu, 2h30min, obowiązuje na punkcie kontrolnym w Roztokach Górnych (około 12km). Zawodnicy, którzy nie zdołają opuścić tego

PROSIMY ZARÓWNO SYMPATYKÓW MARATONU JAK I POSZCZEGÓLNYCH DRUŻYN O PARKOWANIE POZA OZNAKOWANĄ STREFĄ KONTROLNĄ I PRZYCHODZENIE NA PUNKTY KONTROLNE PIESZO

punktu kontrolnego w limicie, będą dyskwalifikowani. IV ĆWIERĆULTRAMARATON BIESZCZADZKI Trasa Ćwierćultramaratonu Bieszczadzkiego zaczyna się w centrum Cisnej, z której wybiegamy w kierunku Majdanu, gdzie skręcamy w lewą stronę kierując się drogą do Roztok Górnych. Na 6-tym km, skręcamy w lewą stronę w przecinkę, którą biegniemy do wysokości Małego Jasła, gdzie zbiegamy czerwonym szlakiem do Cisnej. Końcówka trasy prowadzi za stadionem Orlik, do mety usytuowanej na terenie Pola Namiotowego Tramp. W sumie powinno wyjść ok. 14km i 1260 metrów przewyższenia (630m w górę i tyleż samo w dół). Trasa będzie oznakowana. Punkty kontrolne na szóstym (początek podbiegu) i ósmym kilometrze (pod Małym Jasłem).