Kunene or­dered to re­move sex videos from web­site

Sunday Observer - - NEWS - OHANNESBURG -

Con­tro­ver­sial busi­ness­man Kenny Kunene’s on­line news web­site the Weekly Xposé has been or­dered to re­move two videos of a woman with whom Deputy Pres­i­dent Cyril Ramaphosa al­legedly had an af­fair.

Judge Ray­lene Keight­ley de­liv­ered judg­ment on Friday in the South Gaut­eng High Court in Jo­han­nes­burg.

The web­site pub­lished graphic sex­ual videos‚ which a woman al­legedly sent to Ramaphosa‚ who is not in the videos. The web­site blurred out the woman in the videos‚ but pub­lished her name‚ age and where she lives.

Keight­ley said the woman’s right to pri­vacy out­weighed the pub­lic in­ter­est and the right to free­dom of ex­pres­sion.

She said the pub­li­ca­tion “crossed the line” and did not con­sent to the world see­ing the videos “at a click of a but­ton”.

She or­dered the videos and any sex­u­ally graphic pic­tures be re­moved and could not be pub­lished in fu­ture.

Keight­ley said it does not mat­ter if the videos were made for Ramaphosa.

Kunene was or­dered to pay with costs.

J

African Na­tional Congress MP Makhosi Khoza.

Newspapers in English

Newspapers from Swaziland

© PressReader. All rights reserved.