Yılın ilk tırmanış faaliyeti

Aladağlar’da 2018’in ilk tırmanış faaliyetini yapan dağcılar arasında Atlas yazarı Serkan Ocak da vardı. Beş dağcı bölgenin önemli zirvelerinden Emler’e tırmanmaya çalıştı, ancak başaramadı.

Atlas - - Panorama - YAZI: SERKAN OCAK

Burası Türkiye’nin dağcılık konusunda en önemli merkezlerinden biri; Aladağlar Milli Parkı. Her yıl yüzlerce dağcı Aladağlar’daki zirvelere çıkmayı deniyor. Bölgede 500 farklı rota, 3 bin metrenin üzerinde de yaklaşık 50 zirve yer alıyor. Avrupa için Alpler neyse, Türkiye için de Aladağlar o. En çok tırmanış burada yapılıyor.

Aladağ’a ulaşmak için önce Nevşehir Havalimanı’na gittik. İki saatlik bir yolculukla da Niğde’ye bağlı Demirkazık Köyü’ne vardık. Burada Dağcılık Federasyonu’na bağlı Dağ Evi’nde Burak Sarı, Gökalp Saklı, Polat Dede ve Savaş Gündüz’den oluşan tırmanış ekibi ile buluştuk. Toplam beş dağcı ana kampa ulaşmak için üç saatlik bir tırmanış yaptık. Bir gece ana kampta konakladıktan sonra hazırlıkları yapıp zirve tırmanışı için gece saat üçte kalktık. Ancak kar yağışı nedeniyle ilk gece tırmanışı gerçekleştiremedik.

İkinci gece açık bir hava vardı. Sabaha karşı dört civarında tırmanışa başladık. Hedefimiz 3 bin 723 metrelik Emler Zirvesi’ydi. Sabah erkenden tırmanışa başladık. Öğlen 12 olduğunda varmamız gereken yerin en az dört saat gerisinde kaldık. Çünkü ana kamp bölgesinde 30 santimetre olan kar kalınlığı yükseklik artıkça yer yer bir buçuk metreye ulaştı. Ekip liderimiz Gökalp Saklı ile konuşup biraz daha tırmandıktan sonra ortak kararla tırmanışı sonlandırdık. Emler Zirvesi’nin gölgesine kadar çıkıp, yaklaşık bir buçuk-iki kilometre kala geri dönüşe başladık. Sekiz saat yukarı tırmandık, altı saat de aşağıya yürüdük. 14 saatin ardından ana kampa vardık. Bu tırmanış, Aladağlar’da yapılan 2018’in ilk tırmanış faaliyetiydi. Zirveye çıkamadık ancak tekrar denemek üzere sözleşip Aladağlar’ı şimdilik terk ettik

Aladağlar Milli Parkı, Türkiye’nin dağcılık konusunda en önemli merkezlerinden biri. Her yıl yüzlerce dağcı buradaki zirvelere çıkmayı deniyor.