İhracat şampiyonu Kılıç Deniz büyümesini sürdürüyor

Sağlıklı ve kaliteli hammadde tedariki için Moritanya’da balık unu ve balık yağı tesisi, Arnavutluk’ta da 5 bin ton kapasiteli alabalık tesisi bulunan Kılıç Deniz Ürünleri, Amerika pazarına yönelik üretim yapmak için de Dominik’te levrek üretim tesisi kur

Dunya Gida - - Haber -

Türkiye’nin en büyük kültür balığı üreticilerinden biri olan ve son olarak Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) tarafından Su Ürünleri Sektörü İhracat Șampiyonu ilan edilerek ödüllendirilen Kılıç Deniz Ürünleri, her geçen gün ihracat rakamlarını artırarak Türk balıklarını tüm dünyaya tanıtıyor.

Türkiye’nin en büyük balık üreticilerinden biri olan Kılıç Holding, 2016 yılında 141,87 milyon dolarlık ihracat gerçekleștirerek sektör liderliğini kimseye kaptırmadı. 26 yıl önce yıllık 50 ton balık üretimi kapasiteyle sektöre giriș yapan ve bugün yılda 65 bin ton seviyesine ulașan Kılıç Holding, 150 bin tonluk balık yemi ve 413.5 milyon adet yavru balık üretimiyle de çipura ve levrekte Avrupa’da birinci konumda bulunuyor.

Bașarılarının çok çalıșmanın bir sonucu olduğunu belirten Kılıç Holding Yönetim Kurulu Bașkanı Orhan Kılıç, “Üretimimizin yüzde 70’ini 55 ülkeye ihraç ediyoruz. Geçen yıl ihracatımız yaklașık 142 milyon dolardı. Sektörümüzde en çok ihracat yapan firma olarak ödül aldık. Bu rakamla ayrıca Türkiye’nin en çok ihracat gerçekleștiren 94. firması unvanını de elde ettik. 2017 yılında da yüzde 10-15 artıș bekliyoruz. Türkiye’nin en büyük 500 șirketi listesinde 2015’te 188’inci sırada yer almıștık; 2016 performansımızla 30 sıralık bir sıçrama yaparak 158 sırada yer almayı bașardık. Șimdi önce ilk 150, sonra ilk 100’ü kendimize hedef belirledik. Bunu bașaracağımıza yürekten inanıyorum” dedi.

Dominik’te tesis kuruluyor

Kılıç Holding’in büyüme politikasının yalnızca iç yatırımları değil, dıș yatırımları da kapsadığını belirten Orhan Kılıç, sağlıklı ve kaliteli hammadde tedariki için Moritanya’da balık unu ve balık yağı tesisi kurduklarını, Arnavutluk’ta da 5 bin ton kapasiteli alabalık tesisleri olduğunu hatırlatarak, “En yeni yatırımımızı da Dominik’te levrek üretim tesisine yaptık. Dominik’te özellikle Amerika pazarına yönelik üretim yapmak için bir tesisi aldık. Șu an 5 bin ton kapasitesi var. Hedefimiz kapasiteyi artırarak Kılıç adıyla Amerika kıtasında pazarımızı genișletmek ve ülkemize daha fazla katma değer sağlamak” diye konuștu.

Yan sektörlerde de yatırımlar da sürüyor

Kılıç Holding olarak ülke ekonomisine olan katkılarını artırmak adına yalnızca su ürünleri sektöründe değil, yan sektörlerde de faaliyet gösterdiklerini belirten Kılıç, “Turizm ve inșaat sektöründe yeni yatırımlar gerçekleștiriyoruz. Yine yakın zamanda ‘Fast food değil good food’ diyerek ‘Kaptan Kılıç’ markasıyla hazır yemek sektörüne adım attık. Faaliyet gösterdiğimiz her sektörde Kılıç Holding güvencesiyle müșterilerimize hizmet veriyor ve büyük bir geri dönüș alıyoruz. Bundan sonra da farklı sektörlerde ülkemize katma değer yaratmaya devam edeceğiz” dedi.