Sianji Group Yönetim Kurulu Başkanı Recai ÇAKIR ile Söyleşi sayfalarımızda sohbet ettik.

Dunya Insaat - - News -

Satışlarında euroyu 4 bin 750 TL'ye sabitleyen ve yüzde 20 indirim fırsatı sunulan Sianji'de 12 villa ve altı adet deniz manzaralı rezidans sahiplerini bekliyor. Türkiye'nin ve Avrupa'nın En İyi Beach Resort'ü unvanına sahip Bodrum Kadıkalesi'ndeki Sianji Well-Being ‘ister yaşa ister kirala' konseptiyle yatırımcıların ilgi odağı olmaya devam ediyor. Rezidans, villa, penthouse ve otel anlayışını sağlıkla birleştiren Sianji, dairelerde oturulmayan dönemlerde kiralama veya işletme yoluyla yatırımcısına kazandırıyor. Rezidanslar, sahiplerinin isteğine göre dönemsel olarak butik otel tarzında Sianji tarafından işletiliyor ya da kiralanabiliyor. Sianji Group Yönetim Kurulu Başkanı Recai Çakır, sistemlerine yönelik şu bilgileri aktardı:

“Bizim sistemimiz içerisinde otel ve rezidanslar var. Rezidans sahipleri otelin tüm hizmetlerinden belirli bir aidat karşılığında yararlanabiliyor. Üyelik ücreti almıyoruz. Evi de tapu ile anahtar teslim şeklinde veriyoruz. Rezidansların kullanılmayan dönemlerdeki karın yüzde 75'ini mülk sahibine veriyoruz, yüzde 25'ini işletmeci olarak biz alıyoruz.

Projemiz, tamamı deniz veya havuz manzaralı rezidans ya da dubleks villa olarak tasarlandı. Rezidans ve villaların büyüklükleri 101 metrekare ile 260 metrekare arasında değişiyor.”

Sianji markasını zincir haline getirerek büyümeyi hedeflediklerini belirten Çakır, yeni projeler üzerinde çalıştıklarını belirtti. Markalarını vererek danışmanlık yapabileceklerini dile getiren Çakır, yurt dışına da açılmaya hazırlandıklarını kaydetti. Çakır, Bodrum'da sağlıklı yaşam ve ‘ister kirala ister yaşa' konseptini bir arada sunan Sianji Group'un konseptine Fransa, Mısır, Dubai, Katar ve Abu Dabi'den yatırımcıların talip olduğunu ve görüşmelerin sürdüğünü açıkladı. “Türkiye'nin her yerinde 4-5 yıldızlı otellere işletme verebiliriz. Yatırım yapmak üzere olan doğru yatırımcılara ulaşabilirsek bizim de danışmanlığımızla güzel çalışmalar yapabiliriz. Çok seçici ve doğrucuyuz. İnşaatçı rezidansı işletemez, bunu işletmeci bilir. Doğru bir işletme ise sizi tercih edilir hale getirir. Daha az konut ama doğru işletme ile daha karlı çalışma yapabilirler” diyen Çakır, Sianji'nin kendi alanında tek otel olması sebebiyle zincir otel olmaya hazır olduğunu vurguladı.

Turizm sektörünü çeşitlendirmek, turizmi 12 aya yayabilmek, daha kaliteli evlerde yaşamayı sağlamak ve kullanılmayan dönemlerde evi ticari mesken gibi kullanmaya imkan verdiklerini bunun da yatırımcıları çeken bir sistem olduğunu söyleyen Çakır, şunları kaydetti: “İnsanların minimum maliyetle maksimum hizmeti almaları için bu sistemi geliştirdik. Bu dünyada özellikle ABD ve Duabi'de uygulanıyor. Evde kaldığınız dönemlerde sadece valizinizi alıp gelmeniz yeterli oluyor. Projemiz hem rezidansı, hem sağlık oteli hem de resort olan bir sistem. Yedi konsept içeren bir sistem işletiyoruz ve bu sayede yılda sekiz ay doluluk sağlıyoruz. Yıl boyu yüzde 62'lere ulaştık, kriz olmasaydı yüzde 70'leri geçmiş olacaktık. Diğer oteller yılda üç-dört ay doluluk sağlıyor. Blok ayrı rezidans ayrı yapılırsa ciddi bir yönetim planı ve koruma ile projede süreklilik sağlanır. Bu yatırımlar yapılırken yerli otel yönetimleri ile anlaşılması Türkiye'nin kalkınmasına katkı da sağlar. Bu model yabancıların da çok tercih ettiği bir model. 50 bin geceleme yapıyoruz ve bunu 80 bine çıkarmayı hedefliyoruz. Yüzde 10 daimi yaşayan misafirlerimiz var. 10 yıl içinde iki ay tadilat ve yenileme için kapatıyoruz.“

“Çin gibi potansiyel ülkeler için uçuş sorunu çözülmeli”

Avrupa, Orta Doğu ve BDT ülkelerinden katılımın yoğun olduğunu belirten Çakır, yükselen trendin ise Çin olduğunu belirterek, ülkede büyük bir potansiyel olduğunu ancak Çin'den gelen olması için uçuş sorunlarının çözülmesi gerektiğini vurguladı. Çakır, ”Turizmi 12 aya yaymak istiyorsak en büyük problemimiz olan ulaşıma çözüm getirmeliyiz. Hem tatil hem yatırım için bizi tercih edenler var ancak direk uçuş olmaması nedeniyle sorunlar yaşıyorlar. Almanya, İngiltere Fransa, Hollanda gibi yerlerden ve Rusya, Kazakistan, Azerbaycan gibi ülkelerden direk uçuşların 12 ay başlaması halinde Türkiye'deki turizm ve rezidans modelleri daha da büyüyecektir. Dünya ile ilişkilerin düzelmesi ve yanlış algıların giderilmesi ile yeniden hareketlenme olacaktır. İyi bir tanıtım, devletlerarası anlaşma, turizmin çeşitlendirmesi gibi durumlarda sektörün daha iyi yerlere geleceğine inanıyoruz” dedi. Son kabinede Kültür ve Turizm Bakanı'nın sektörün içinden gelen Mehmet Ersoy olmasının, sektöre çok olumlu yansıyacağını, bazı durumların hızlanacağını, turizmi yukarıya çıkaracağını düşündüklerinin ifade eden Çakır, doğru politika beş yıl içerisinde uygulanırsa Türk turizminin 80 milyon turistle 80 milyar doları 2023'te görebileceğini öngördüğünü belirtti.