EN ‘DOĞA’LI TEKNOLOJİ

Bir Türk’ün, tanımadığı bir ülkede, tanımadığı insanlarla birlikte, tanımadığı bir teknoloji ile imtihanıydı Toskana seyahatim. Sınavdan geçtiğimi hissediyorum...

Elele - - SEYAHAT -

GEÇTİĞİMİZ AY TÜRKİYE’DEKİ GOOGLE OFİSİNDEN BİR DAVET ALDIM. DÜNYANIN FARKLI ÜLKELERİNDEKİ GOOGLE EKİPLERİNİN BİR ARAYA GELECEĞİ BİR TOPLANTILARI OLACAKMIŞ.

Toplantı Toskana’da çok eski bir villadaymış. Gastronomik bir geziymiş… Şarap, üzüm, mis gibi hava… Çekici gelmemesi mümkün değildi; hele de yoğun bir tempodan çıktığımız o günlerde. Atladım gittim. Uçağımız saat 13.00’te. Şahane! Erken uçuşları sevmiyorum. Bu bir itiraf; sabahları çekilmez oluyorum. Yola üç kadın olarak çıkacağımızı biliyorum. Ve onları tanımıyorum. Lütfen sakin insanlar olsunlar. Öyle ‘bunu sevmem’, ‘oraya gitmem’, ‘business uçarım’, ‘şampanyanın en iyisini içerim’ diyenlerden olmasınlar. Ta taaam! İlk karşılaşma… Onları sevdim! Özlem Google’dan, Aslı ise Hürriyet Gazetesi… Yolculuk başlıyor. Münih’te Floransa uçağına aktarma yapmamız gerekiyor. Ama iki uçuş arasında üç saat bekleme süresi var. Münih Havaalanı’nın hemen önünde kafeler var. Geleneksel kıyafetleri ile garsonlar çok tatlı. Sosis ve patatesleri lezzetli. Almanya sınırlarında olunca bira konusunda yorum bile yapmıyorum. Öneri: Bir gün Münih Havaalanı’nda beklemeniz gerekirse sakın bekleme salonunda sürünmeyin! Bahsettiğim kafeler sadece bir adım ötede. Ve ‘kemerlerinizi bağlayın, koltuklarınızı dik konuma getirin’ tekrar uçuyoruz. Floransa’ya indik ve çok karanlık ve patika yollardan ‘bir yerlere’ gidiyoruz. Evet ‘bir yerler’ ıssız ve sessiz yollardan... Nereye gittiğimiz hakkında hiçbir fikrim yok! Tek görebildiğim ağaçlar. Evet evet sanırım onlar ağaç! Villa Vignamaggio’da kalacağız. Bir nevi ‘şato’… Sanırım bir ormanın içerisindeyiz. Sabah neye uyanacağımızı merak ederek odalarımıza ilerliyoruz. Odamı bulmam da kolay olmuyor ama garip bir şekilde mutluyum. Sanırım temiz hava çarptı beni… Ve sabah mutluluğumun nedeni karşımda. Yemyeşil bir manzaraya uyanıyoruz. Mis gibi ‘yeşil’ kokuyor… Uçsuz bucaksız üzüm bağları… Hafif yağmur! İşte bu. Doğru yerdeyim. Kahvaltıdan sonra işin ‘teknolojik’ kısmı ile tanışıyoruz. Hepimize birer LG Nexus telefon veriyorlar. Farklı ülkelerden gelen Google ekipleri ve gazeteciler birlikte yola düşüyoruz. Google Maps’i kullanarak Floransa’da yürüyüş yapıyoruz. “Google bana en yakın dondurmacıyı söyle” diyorsunuz ve tarif etmeye başlıyor. “Benim gibi