7 denizler ile

Naviga - - Navİgasyon - YAZI VE FOTOĞRAFLAR: GÜLİN BOZKURT, EKBER LEVENT

2016 rotaları

2016-2017 rotamız için dördüncü kez dünya denizlerine yelken açacağız. Naviga bize ve size buralarda yaşayacaklarımızı paylaşabilmemiz için yeniden sayfalarını açtı. Biz de elimizden geldiği kadar yaşadığımız tecrübeleri hikayelerle harmanlayıp Gülin’in çektiği güzel fotoğraflar eşliğinde servis etmek istiyoruz.

Sevgili dostlar, Ekim 2015 sonunda Marmaris’ten yurda giriş yaptıktan sonra iyice dinlendik, özlemimizi giderdik. Artık 2016-2017 rotamız için dördüncü kez, dünya denizlerine yelken açacağız. Bu kez Akdeniz bacaklarında Hırvatistan, İtalya ve Yunanistan limanlarını es geçip, daha önce gitmediğimiz Fransa’nın Cote D’azor (Cannes, Nice, Monako, Antibes) sahillerine uğrayacağız. Temmuz aylarını Sardinya’nın zümrüt renkli sularında ve Korsika’nın korsan yatağı hikayeleri ile ünlü koylarında geçireceğiz. Tekrar eylülde Güney Fransa’ya dönecek, Marsilya, Toulon, Hyeres, Bandol, St. Tropez’de yaza veda edeceğiz. Ekim ayını Palma de Mallorca ve Ibiza’ya ayırdık. Ne de olsa Akdeniz’i terk etmeden önce İspanya’nın Balearic Adaları’ndan tüm İspanya’nın güney sahillerini geçerek Malaga’ya varmamız gerekiyor. Ondan sonrasını artık ezbere biliyorsunuz. Ver elini Atlantik Okyanusu ve Karayip Adaları. Önümüzdeki yıl kış aylarını oralarda geçirip tekrar 2017 yazında filmi başa saracağız.

Bunları okuyunca eminim hayallere daldınız, keşke bizim yerimizde olsaydınız diye iç geçirdiniz biliyorum. Konu buralara gelince aslında nankörlük yapmak istemiyorum ama şunu da unutmamak gerekiyor. Biz bu turlarda çalışıyoruz, yani bildiğin işimiz bu. Öyle lay lay lom kafamıza göre istediğimiz yerde kalamıyoruz. Bugünden yayınladığımız haftalık rota takvimine uymak ve her hafta yazdığımız limanda olmak zorundayız. (Bknz: http://www. yelkenkursu.com.tr/tr/gezi-takvimi/) Çünkü bize katılacak misafirlerimiz ile aylar öncesinden sözleşme imzalıyoruz. Hep şu espriyi yapıyorum, Gülin çok kızıyor “Şimdi çok çalışıyoruz, bir emekli olalım, yelkenli tekne alıp dünya seyahatine çıkacağız.”

Bu sefere nisan ortaları yine ana limanımız Marmaris’ten çıkıp uzun bacaklar ile önce Atina, oradan Atina- Malta bacağı, sonrasında MaltaSardinya ve Sardinya-nice bacakları ile uzun yolları planladık. Uzun seyirler, haftada 300-500 deniz millik etaplar oluyor. Bu seyirlerde ilk acemiliğini atmış, kendini gece vardiyalarında ve uzun geçişlerde tecrübelendirmek isteyen kişiler için planlıyoruz. Bu haftaları tamamlayan katılımcılarımız, daha uzun İspanya-kanarya Adaları (800 deniz mili) veya Atlantik geçişleri için kendilerini hazırlıyor.

Aslında bu yazıda, ‘Milinize Mil Katın’ haftalarındaki tekne hayatını anlatacaktım ama girizgâhı uzun tutunca bu bir sonraki sayıya kaldı. Bizler CNR Avrasya Boat Show’da yelkenli teknelerin bulunduğu salondaki standımızda olacağız, eski ve yeni 7 Seas dostlarımız ile orada görüşmek dileği ile “Vira bismillah” diyoruz.