Ralli-rotary Rally

Dostluk sonsuza dek

Naviga - - Navİgasyon - YAZI VE FOTOĞRAFLAR: AYTUN DEMİRSOYLU

Bu yıl ilkini düzenlediğimiz, Türkiye’deki tüm Rotary Kulübü üyelerinin katılımına açık olan ve gelecek yıllarda uluslararası boyuta taşımayı planladığımız Rotary Rally, İstanbul Karaköy Rotary Kulübü önderliğinde 2-6 Ekim tarihleri arasında gerçekleştirildi. Uluslararası dostluğu geliştirerek, deniz ve doğa tutkunlarını bir araya getirmeyi hedeflediğimiz bu projeyi her sene değerli bir dostumuzun adına düzenlemeyi kararlaştırdık. Bu vesileyle ilk organizasyonumuzu, kulübümüzün çok sevdiğimiz üyesi, duayen denizci rahmetli Elio Ventura anısına gerçekleştirdik. Her sene farklı bir rota ve farklı bir komodor prensibiyle yola çıktığımız, Yalıkavak’taki Palmarina’dan başlayarak Leros-patmos-Lipsi-kalimnos-turgutreis rotasında gerçekleştirdiğimiz ilk yolculuğun komodorluğunu ben üstlendim.

1 Ekim Cumartesi: Tüm tekneler Bodrum Yalıkavak Palmarina‘nın sponsorluğu ve Efe Karakaplan’ın misafirperverliği eşliğinde ralli için hazırlıklarını tamamladı. Gün batarken, teknelerin bağlı bulunduğu pontonda düzenlenen kokteyl esnasında tüm katılımcılar birbirleriyle tanıştı.

2 Ekim Pazar: Sabah gümrük işlemlerinin tamamlanmasının ardından zaman kaybetmeden ilk durağımız olan Leros’a doğru yola koyulduk. Yazdan kalma harika bir hava eşliğinde üç saatlik seyrimizi tamamladıktan sonra Leros Adası’ndaki Pandelli Koyu’na bağlandık. Giriş işlemlerimizi acentemiz Dimitris Kastis her zaman olduğu gibi en iyi ve en hızlı şekilde tamamlayınca adayı keşfe koyulduk. Buraya daha önce defalarca gelmiş olmamıza rağmen rallinin verdiği heyecan bir başka oluyor. Leros Belediye Başkanı Mihalis Kolias’ın da katıldığı, Apostolis Taverna’da canlı müzik eşliğinde başlayan ilk gecemiz, ilerleyen saatlerde Türk-yunan dostluğunun kaynaştığı danslarla renklendi. Geceyi Apostolis’in bize özel olarak yaptığı sirtakiyle noktaladık.

3 Ekim Pazartesi: Yine üç saatlik bir seyrin ardından Patmos Adası’na vardık. Önce limanın yan koylarında iki saat kadar yüzme ve öğle yemeği molası verdik, sonra da limanda bizim için ayrılmış alanlara kısa sürede bağlandık. Burada da bizi bir karşılama töreni bekliyordu. Adanın tepesindeki Chora’da bulunan nefis manzaralı Jimmy’s Balcony’deki akşam yemeğinde bize Patmos Belediye Başkanı Grigoris Stoikos da eşlik etti. Gecenin en güzel anı ise ralli ekibinden Duayen Denizci Arman Minasyan ve eşi Anna’nın, restoran sahibi Dimitri (Jimmy) ile 16 yıl sonra karşılaşıp birbirlerini hatırlamalarıydı. Dimitri, yıllar önce eşiyle birlikte İstanbul’da Minasyanların misafiri olmuş ve İstanbul’u birlikte gezmişler. Rallinin en büyük amacı dostluğun geliştirilmesiydi ve bu tesadüf bunun güzel bir örneği olmuştu.

4 Ekim Salı: Sabah hep birlikte Lipsi Adası’na doğru yola koyulduk. Bu kısa etabın ilk durağı olarak Macronisi açıklarında yüzme ve yemek molası verdik. Macronisi denilince akla ilk olarak denizin altındaki mağaralar geliyor. Ekibin sporcu gençleri mağaradan adanın diğer tarafına geçip mola verdikten sonra yine teknelerin yanına geri döndüler. Kendilerine bu kutsal görevi tamamlamalarından dolayı ‘Macronisi Hacısı’ unvanını uygun gördük. O gün rüzgâr biraz yükselmesine rağmen güzel havamız devam ediyordu. Lipsi Limanı’nda bizim için ayrılmış yerlere yanaştıktan sonra ekibimizi serbest zaman kapsamında özgür bıraktık. Kimi ada turu yaparken kimisi de tekneler arası ziyaretlerde bulunmayı tercih etti. Akşam yemeğimizi Calypso’da Nikola ve ailesinin samimi misafirperverliği eşliğinde yedik. Nikola’nın Lipsi Belediye Başkanı olan kardeşi Fotis Maggos da aramızdaydı. Gecenin ilerleyen saatlerinde Fotis bizim için bir sürpriz hazırlamıştı. Evden gitarını getirten Belediye Başkanı bizim için minik bir konser vererek şarkılar söyledi.

Medeniyet, dostluk ve samimi duyguların paylaşımına tanıklık etmek büyük bir keyi i. Gece adanın uğrak noktası olan bir pastanede sonlandı. Lipsi’ye kadar gelip akşamı Takis’in (little big boy) pastanesinde taçlandırmadan noktalamak düşünülemezdi.

5 Ekim Çarşamba: Bugün bizi 4,5 saatlik uzun bir etap bekliyordu. Rotamızı Leros Adası’nın batısından geçerek sürdürürken, ralli katılımcılarına telsiz aracılığıyla Leros’un tarihinden ve Lakki Limanı’nın Anthony Quinn’in başrolünü oynadığı Navaron’un Topları filmine ev sahipliği yaptığından bahsetmeden edemedim. Havamız yine yaz günlerinden kalmayken fırsatı kaçırmak olmazdı. Kalimnos’un batısında bulunan Talendos Adası’nda yine kısa bir yüzme ve yemek molası verdikten sonra seyrimize devam ettik. Böyle kısa molalar genelde insana yolun uzunluğunu unuttururken enerjisini de tazeliyor. Kalimnos’a ulaşınca Ionnis’in bizim için ana limanda ayırdığı yerlere bağlandık. Yine serbest zamanın ardından otobüsle –bana göre bu adalar içinde en iyi üç mutfaktan biri olan- Şef George, eşi Maria ve kızlarının işlettiği Aegean Restoran’a gitmek üzere Masouriou’ya doğru yola koyulduk. Culinary Institute of America’dan mezun olduktan sonra uzun yıllar Yunanistan dışında çalışan George, sonra ailesinin yanına dönerek bu tavernayı kurmuş. Aegean Restoran’da tercih edeceğiniz tüm ikramlar son derece lezzetli ve porsiyonlar oldukça doyurucu. Burada önce gözünüzü ve ruhunuzu, ardından midenizi doyuruyorsunuz. Yolunuz Kalimnos’tan geçerse bu restorana mutlaka uğranızı tavsiye ederim. Uzun zamandır aileyle çalışan Yorgo’nun güler yüzü ve servisi de gecenizi bir kat daha tatlandırıyor. Tatlı demişken, müessesenin spesiyali lokma ile ev yapımı dondurmasını tatmadan sakın dönmeyin. Tek kelime ile muhteşem! Adanın Belediye Başkanı Galouzis Ionnis Atina’da olduğu için son gecemizde yardımcısı bizimleydi. Yemek sonrasında hazırlamış olduğumuz plaketi Karaköy Rotary Başkanı Barkın Gültekin, tüm Rotary kulüpleri adına kendisine takdim etti.

6 Ekim Perşembe: Sabah erken rallinin son etabı olan Turgutreis’e doğru yola koyulduk. Tanrının bize lütfü olan muhteşem havada altı günlük Rotary Rally’mizin ilkinin sonuna gelmiştik. Keyifli ve heyecanlı geçen organizasyonumuzun gelecek senelerde gerçekleşecek olan rallilere örnek teşkil edeceğini umarak, her sene büyüyen ekibimizle başka bir rotada buluşmak dileklerimizle.