İYON DENİZİ’NİN EN BÜYÜK ADASI Güney Kıyıları:

Yacht - - SEYAHAT -

Yunan Ulusal Turizm Organizasyonu Türkiye Ofisi’nden aldığımız davet ile 8-14 Haziran’da rotayı Yunanistan’ın batı kıyılarındaki İyon Adaları’na çevirdik. 8 Haziran’da 1 saat 25 dakikalık İstanbul-Atina uçuşu ve ardından 1 saatlik AtinaKefolanya (Argostoli) uçuşu ile seyahatimiz başlamış oluyordu. Kefalonya ve İthaka Otelciler Birliği Başkanı Gerasimos Timotheatos ve ekibinin havaalanındaki sıcak karşılamasının ardından havaalanına 2 kilometre mesafedeki White Rocks Hotel’de İyon Adaları turizmden ve ada politikalarından sorumlu başkan yardımcısı Spiros Galiatsatos ile bir araya geldik ve iki ülkenin turizm potansiyeli ve son yıllarda yaşananları konuştuk. Galiatsatos da bizim gibi gelecekten umutlu idi...

İkinci gün sabah erkenden adanın güney kıyıları için yola koyulduk. Yerel rehberimizin eşliğinde Lourdas, Katelios, Skala ve Poros’u gezdik.

Güney Lourdas ile Katelios arasındaki 15 kilometrelik kıyı şeridi bizim Antalya sahillerini andıran plajlara sahip. Katelios; sahilde yan yana balıkçıların ve yerel tavernaların olduğu küçük ve şirin bir balıkçı kasabası…

Argostoli’den 37 kilometre uzakta olan Skala ise Kefalonya’nın en güneyinde yer alan turistik bir belde. Adanın en güzel plajları ve kumsalları bu bölgede yer alıyor. Biz gittiğimizde ziyarete kapalıydı ancak çok iyi muhafaza edilmiş mozaikleriyle Roma dönemi konağı kalıntıları ve Apollo Tapınağı harabeleri de var. Öğlen yemeğimizi de Skala’da Paspalis Taverna’da yedik.