MAVİ CENNET

Yacht - - SEYAHAT -

Seyahatin beşinci gününde Lefkada Nidri limanından kısa bir deniz yolculuğu ile (4 deniz mili) Meganisi Adası’na geçtik. 20 kilometrekarelik bu küçük adada 1100 kişi yaşıyor. Katomeri Köyü, Vathi Köyü ve Spartchori Köyü olmak üzere üç yerleşim yeri; Porto Vathi ve Porto Spilia olmak üzere iki limanı var. Biz Lefkada’dan Porto Vathi’ye indik. Dönüşte ise Porto Spilia’yı kullandık. Vathi yan yana dizili tavernaları ile güzel fotoğraf veren bir liman. Biz de öğlen yemeğini bu tavernalardan birisi olan Errikos’ta yedik. Adada ayrıca Ampelaki, Balos, Platigyali, Svourna, Elia ve Limni gibi sahiller ve özellikle kuzey kısmında yelkenlilerin demirlemesine uygun koylar var. Görülmeye değer yerler arasında; Agios Konstantinos Kilisesi, Agios İoannis Kilisesi ile Giovani ve Papanikoli mağaraları sayılabilir. Şehre girmeden Vathy’e hâkim bir tepede durup geçekten etkileyici olan bu şirin şehri fotoğrafladık. Adanın ana limanı olan Vathy, Venedik kültüründen çok etkilenmiş, kiremit çatılı güzel evleri, dar sokakları ile geleneksel bir yerleşim yeri. Limanda hem Homeros’un hem de Odysseus’un heykellerini görebilirsiniz. Yatçıların da çok rağbet ettiği ana limanda çok sayıda yelkenli tekne var. Şehir merkezinde Panagia Başkilisesi, Taksiarhis Kilisesi, Arkeoloji Müzesi, Deniz ve Folklor Müzesi gezilebilir.

Kafavis’in meşhur İthaka şiiri eşliğinde Odysseus’un peşinde kendimizi adanın kuzeyindeki Stavros Köyü’nde bulduk. Ana meydanında Osysseus’un büstü ve İthaka’ya dönüş yolunu gösteren haritanın olduğu köyde Tzouganatou Venedik Konağı ile Sotiras Bizens Kilisesi görülmeye değer. İthaka’da kuzeydoğu yönünde iki liman köyüne daha uğradık: Frikes ve Kioni... Vathy’den 19 kilometre uzaklıktaki Frikes’in, Homeros’un kitaplarında geçen Reithros limanı olduğu düşünülüyor. Frikes’ten Kioni’ye doğru yol alırken sayısız güzel koy ve plaja rastlıyorsunuz. Öğlen yemeğimizi yediğimiz Frikes’teki Odysseas Taverna deniz ürünleri tutkunları için en iyi adreslerden birisi olarak gösteriliyor ki, hem balıkları hem de ahtapotu bizim de gönlümüzü çeldi. Kioni Köyü’nün limanı ise yatçılar arasında oldukça popüler. Yazın belli günlerde bağlanacak yer bulmak zor oluyormuş. Köyün içi de turistik dükkânları, tavernaları ve kafeleri ile oldukça hareketli.

Aynı gün tekrar Sami Limanı’na yani Kefalonya’ya dönüyoruz. Ertesi gün Kefalonya-Atina aktarmalı İstanbul uçağı bizi bekliyor ancak bizim kalbimiz İyon Denizi’nde özellikle de İthaka’da kalıyor...

İthaka'nın şirin Kioni Köyü (üstte). Ana liman Vathy'ye tepeden bakış (altta).

Meganisi'nin analimanı Porto Vathy, sıra sıra tavernaları ve önlerindeki yelkenliler ile tablo gibi.

Odysseus heykeli İthaka'ya gelenleri selamlıyor, Vathy.