Ber­cow pulls out of Sal­mond ‘Krem­lin’ show

The Herald - - FRONT PAGE -

TOM GOR­DON

The chan­nel is forced to regis­ter in the US as an arm of the Rus­sian Gov­ern­ment, and is widely seen as a mouth­piece of pres­i­dent Vladimir Putin.

It is due to broad­cast the first halfhour episode of the Alex Sal­mond Show to­mor­row.

The SNP yes­ter­day con­firmed Ni­cola Stur­geon and all her min­is­ters would also snub the show, while Down­ing Street urged Mr Sal­mond to “re­con­sider”.

Mr Sal­mond last night de­fended his new ven­ture, which he is mak­ing with for­mer SNP MP Tas­mina AhmedSheikh, in an in­ter­view on Chan­nel 4 News.

He de­nied it would be “Rus­sian pro­pa­ganda” and said RT was li­censed to broad­cast in the UK. He also re­vealed the Rus­sians had paid the high­est price.

He said: “I of­fered the show to a range of broad­cast­ing com­pa­nies and

RT UK put in the best of­fer. It’s edited and pro­duced by me. Any­thing in that pro­gramme will be mine and mine alone.”

Asked if there was Rus­sian med­dling in for­eign me­dia, he replied: “I have no in­for­ma­tion.”

Mr Ber­cow’s of­fice said: “The Speaker had pre­vi­ously agreed to take part in the show, but pulled out when it be­came clear it was to be broad­cast by RT.”

A Num­ber 10 source said: “This as­so­ci­a­tion with a coun­try that seeks to un­der­mine the in­ter­na­tional order will worry mem­bers of the pub­lic.”

Newspapers in English

Newspapers from UK

© PressReader. All rights reserved.