6

GA Voice - - Front Page -

sell his shares,” claim­ing “there were in­suf­fi­cient funds to sat­isfy the set­tle­ment amount due.” How­ever, court doc­u­ments claim that both David Mag­a­zine and Sawyer had enough money to cover that set­tle­ment.

“Thomp­son … de­ceived Mar­shall about the avail­able funds and threat­ened that David Mag­a­zine, Inc., would lose David Mag­a­zine if Mar­shall did not trans­fer his own­er­ship to Thomp­son in ex­change for pay­ing the set­tle­ment amount to the plain­tiff in the printer lit­i­ga­tion,” court doc­u­ments state.

Mar­shall/Neu­mann then cre­ated a stock pur­chase agree­ment to trans­fer 100 per­cent of the David shares to Thomp­son for $100, which he claims he never re­ceived. He was also only a par­tial share­holder in David Mag­a­zine — lead­ing the plain­tiffs to charge that the own­er­ship trans­fer never hap­pened. They fur­ther al­lege that Thomp­son mis­led Sawyer into then sell­ing his 25 per­cent stake for $2,000.

Sawyer also cre­ated a sev­er­ance agree­ment for David and South­ern Voice, re­quest­ing pay­ment of $4,546.32. Thomp­son paid $757.72, then “op­posed Sawyer’s claim for un­em­ploy­ment in­sur­ance ben­e­fits by falsely stat­ing that Sawyer was ter­mi­nated for mis­con­duct.”

While all this was hap­pen­ing, Chip O’Kel­ley, an­other plain­tiff in the Sawyer suit, was David Mag­a­zine’s chief op­er­at­ing of­fi­cer. Thomp­son, ac­cord­ing to court doc­u­ments, en­tered into an agree­ment with him for 25 per­cent own­er­ship in the mag­a­zine, “con­tin­u­ing his role … man­ag­ing the dayto-day op­er­a­tions of David Mag­a­zine, in­clud­ing fi­nances, print­ing, hu­man re­sources and all man­age­ment tasks.”

The law­suit then al­leges that be­cause Thomp­son only paid for (and there­fore owned) the 25 per­cent for­merly be­long­ing to Sawyer, and then trans­ferred that 25 per­cent to O’Kel­ley, he no longer owned any part of David Mag­a­zine — but “con­verted … and trans­ferred it to DRT Me­dia.”

DRT Me­dia started pub­lish­ing David Mag­a­zine with some slight re­brands, “with­out the au­thor­ity of the share­hold­ers,” the law­suit claims.

Will the real owner please stand up?

Sawyer, O’Kel­ley, Ro­driguez/Lopez and Mar­shall/Neu­mann wanted the court to find that they were the right­ful own­ers of Gay­dar, South­ern Voice and David, and they wanted to re­coup both at­tor­neys’ fees and the money they claimed to be owed, at least in the cases of Sawyer and O’Kel­ley. They also wanted it to be noted that David Mag­a­zine should have never changed hands to DRT Me­dia in the first place.

Thomp­son de­nied the claims, say­ing in a counter claims doc­u­ment that “plain­tiffs are not en­ti­tled to puni­tive dam­ages,” and that their “ram­bling facts are so vague, am­bigu­ous, non­spe­cific and lack­ing in de­tail that De­fen­dant can­not rea­son­ably be re­quired to frame a proper re­spon­sive plead­ing.”

In one para­graph, Thomp­son also says “O’Kel­ley cur­rently dis­sem­i­nates in­for­ma­tion on the In­ter­net to this day that he is COO of David Mag­a­zine which is a fab­ri­ca­tion.”

Sawyer and O’Kel­ley were pre­vi­ously own­ers of At­lanta Pearl Day Com­mit­tee, which hosted a non­profit ben­e­fit at Six Flags Over Ge­or­gia, but al­legedly never handed over the do­na­tions, ac­cord­ing to Project Q. Pearl Day was cre­ated in 2007 and ad­min­is­tra­tively re­solved in 2011.

Newspapers in English

Newspapers from USA

© PressReader. All rights reserved.