VP Mnan­gagwa slams ‘prophet’ Bushiri claims

Chronicle (Zimbabwe) - - National News - Lloyd Gumbo Harare Bureau

AT­TEMPTS by some mal­con­tents to scan­dalise Vice Pres­i­dent Emmerson Mnan­gagwa by as­so­ci­at­ing him with a Malaw­ian prophet Shep­herd Bushiri were ex­posed yes­ter­day af­ter the church dis­tanced it­self from a break­fast meet­ing that was pur­port­edly set for to­mor­row at a Harare ho­tel.

A flyer that has been mak­ing rounds on so­cial me­dia claimed VP Mnan­gagwa would be the guest of hon­our at the event that claimed that En­light­ened Chris­tian Gath­er­ing’s Prophet Bushiri would at­tend.

Ac­cord­ing to the flyer, the or­gan­iser of the event is Highshot and Sibu­siso Me­dia whose chief op­er­a­tions of­fi­cer is Zanu-PF ac­tivist Fidelis Fengu.

The ECG yes­ter­day dis­tanced it­self from the al­leged break­fast meet­ing at which a ta­ble of 10 was pegged at $2 000 while in­di­vid­u­als would pay $250.

In a state­ment, ECG said that they had no busi­ness meet­ing sched­uled for Harare.

“It has come to our at­ten­tion that some mal­con­tents that are bent on tar­nish­ing the im­age of ECG as a church and the per­son­al­ity of Prophet Shep­herd Bushiri have been cir­cu­lat­ing a flyer on so­cial me­dia plat­forms stat­ing that Prophet Bushiri will be hold­ing a busi­ness meet­ing in Zim­babwe,” read the state­ment.

“ECG and the Prophet dis­tance them­selves from these false ad­verts and ad­vise the pub­lic that any ad­verts that are not on the ECG of­fi­cial web­site and TV chan­nel (Prophetic Chan­nel) are fake and should be dis­missed as fraud­u­lent.

“It has also been brought to our at­ten­tion that these rogue el­e­ments be­hind these fraud­u­lent ad­verts have used the names of the Zim­bab­wean Vice Pres­i­dent ED Mnan­gagwa. Please be in the know, had such a meet­ing been planned, our of­fice would have fol­lowed through pro­to­col to in­form him.”

Added the church: “As stated above, ECG has noth­ing to do with this false ad­vert be­ing run by some me­dia out­lets in Zim­babwe. It is very un­for­tu­nate and ex­tremely wor­ry­ing to the pro­fes­sion of jour­nal­ism to think that some pub­li­ca­tions would run a story based on a false ad­vert with­out cross-check­ing or ver­i­fy­ing facts.

“It is our hope that the rel­e­vant au­thor­i­ties in Zim­babwe will bring to book those be­hind this fraud.”

It is un­der­stood that while VP Mnan­gagwa was said to be the guest of hon­our at the event, he was never in­vited by the or­gan­is­ers.

Higher and Ter­tiary Ed­u­ca­tion, Sci­ence and Tech­nol­ogy Devel­op­ment Min­is­ter Pro­fes­sor Jonathan Moyo retweeted a story that was pub­lished by News­Day claim­ing that Prophet Bushiri had crowned State Se­cu­rity Min­is­ter Kembo Mo­hadi.

This was af­ter a video of Prophet Bushiri telling Min­is­ter Mo­hadi that his pro­mo­tion was com­ing went vi­ral.

Prof Moyo tweeted: “When their suc­ces­sion­ist pro­ject goes up in smoke, who are they gonna (sic) call? Fake prophets!”

Ef­forts to get a com­ment from the or­gan­is­ers were fruit­less as a wo­man who answered the phone whose num­ber is on the flyer said she would call back af­ter con­firm­ing the meet­ing with her su­pe­ri­ors.

Newspapers in English

Newspapers from Zimbabwe

© PressReader. All rights reserved.