Poslovni Dnevnik : 2019-07-12

Mediji & Marketing : 19 : 19

Mediji & Marketing

19 direktor Peveca Jurica Lovrinčevi­ć na pitanje zašto je uopće kupljena Z1 televizija rekao je da je to bio “odličan poslovni potez”, no odmah potom dodao je kako je osnovna djelatnost Peveca trgovina, pa su otvoreni su i za prodaju, a dometnuo je i kako su pristigle “dvije ozbiljne ponude”. Inače, televiziji Z1 je Vijeće za elektronič­ke medije lani privremeno oduzelo koncesiju zbog govora mržnje prema migrantima u emisiji Bujica emitiranoj u studenom 2018. Uz Z1, na 24 sata oduzeta je koncesija nakladnici­ma Slavonsko­brodska TV i Osječka TV, a na četiri sata televizijs­kim nakladnici­ma kanala Srca TV, Adriatic TV i TV Jadran, koji nisu repriziral­i emisiju. Nakon toga su članovi VEM­a dobili pisma s prijetnjam­a smrću. Televizija Z1 od svog osnutka ima turbulentn­u povijest i zanimljivu vlasničku strukturu. Do 2007. nominalni vlasnici televizije (koja se tada zvala TV Sljeme) bili su supruga Slobodana Ljubičića Kikaša, Ines Krmpot, njezin sin Alen, te odvjetnik Pero Lozica. Od 2011. kao vlasnici tvrtke Z 1 televizija u sudskom registru redom se navode Slobodan Ljubičić, Tihana Colić, Ana Krivić i Mario Špekuljuk, zet Petra Pripuza. Ta se imena u medijima spominju i u nekim drugim slučajevim­a, pa je tako u rujnu 2018., na pripremnom ročištu o aferi Agram, Ante Dodig, bivši direktor Gradske plinare, priznao da je na zamolbu Ljubičića i Pripuza mimo natječaja zaposlio spomenutu Tihanu Colić, a koja je sve donedavna vodila zagrebačku plinaru. Također, Ana Krivić, koja je šest godina bila direktoric­a, a neko vrijeme i vlasnica televizije Z 1, u sudskom registru se pak spominje i kao direktoric­a tvrtke Infinitum usluge, jednog od onih faktoring društava preko kojih je Agrokor dolazio do novca, pa su im i prihodi brzo rasli. Ta je tvrtka osnovana 2013., 2016. su imali 64 milijuna kuna prihoda i dobit od 27,8 milijuna, da bi lani Infinitum usluge završile u stečaju. Iako je Ljubičić još 2012. izašao iz vlasništva nad Z1, i dalje je vlasnik tvrtke pod nazivom Z1 TV promocija. Također, Ljubičić je i vlasnik tvrtke Televizija Sljeme, a upravo lani Visoki trgovački sud presudio je da SDP toj Ljubičićev­oj tvrtki mora isplatiti gotovo 10 milijuna kuna, zbog troška nastalog u kampanji za lokalne izbore 2009. kad je SDP­ov kandidat za gradonačel­nika bio njihov tadašnji član Milan Bandić. Na sedmom mjestu po prihodima među televizija­ma je Net (Mreža TV d.o.o.) sa 10,2 mil. kn prihoda. Osmi je riječki Kanal Ri, lani su imali 8,2 milijuna kuna prihoda. Deveta je Sportska televizija (nakladnik: HOO TV d.o.o.), lani su imali 7,4 mil prihoda i 4,8 mil. kuna gubitka, te je jedina među deset najvećih televizija koja posluje s minusom. “Prihodi s tržišta nam rastu po stopi između osam i 12 posto, tako da smo blizu točke pokrića, uz tri do četiri milijuna koje HOO kao vlasnik godišnje izdvaja za promociju hrvatskog sporta”, rekao nam je direktor Petar Čavlović. Čavlović se zalaže za preraspodj­elu TV prava na tzv. premium sport, kao što su primjerice nogometne utakmice. “Što se tiče utakmica naše nogometne reprezenta­cije, mislim da je HRT morala kupiti ta prava pod bilo koju cijenu. Ovako su TV prava na sve najatrakti­vnije sportske događaje u vlasništvu stranog kapitala, bila to Nova TV ili Arena, koja je u vlasništvu srpskog telekoma. Tim bi se problemom trebala pozabaviti i Vlada RH, jer sport financiram­o javnim novcem i bilo bi normalno da ga svi gledatelji mogu vidjeti, a pa ovakvom modelu neki sportovi imaju iznimno lošu gledanost. Zato će se Sportska TV pojaviti kao kupac čim istekne sadašnji ciklus prodaje TV prava”, otkriva Čavlović. TEŠKO DO PODATAKA O GLEDANOSTI AEM lani otkazala AGB Nielsenu, alternativ­u još traže Agencija za elektronič­ke medije (AEM) je lani prekinula je suradnju s AGB Nielsenom, specijaliz­iranom agencijom za istraživan­je gledanosti televizije, od koje je svaki mjesec dobivala i javno objavljiva­la analize gledanosti televizije u Hrvatskoj. “Agencija za elektronič­ke medije predstavlj­ala je, u suradnji sa specijaliz­iranom agencijom za istraživan­je gledanosti televizije, analize gledanosti televizije u Hrvatskoj zaključno s rujnom 2018. kada je istekao ugovor s dobavljače­m. Vijeće za elektronič­ke medije napravilo je opsežnu analizu medijskog tržišta. U razgovoru s nakladnici­ma, posebno lokalne i regionalne razine, uočena je potreba za drugačijim pristupom. Agencija za elektronič­ke medije je, prateći trendove na medijskom tržištu, zaključila da je potrebno u mjerenja uključiti ne samo nakladnike koji imaju koncesiju već i sve nakladnike i pružatelje medijskih usluga koje nadzire. Da bismo predočili što precizniju sliku stanja, nastojat ćemo u mjerenja uključiti pružatelje medijskih usluga koji distribuir­aju sadržaj putem IPTV, kabelskih operatora, kroz platforme OTT-a, Interneta, usluga na zahtjev sa ili bez pretplatni­čkog odnosa. Agencija za elektronič­ke medije želi javnosti pružiti najširu moguću sliku stanja na medijskom tržištu i to ne isključivo iz rakursa nakladnika već prepoznati i prezentira­ti način i vrstu konzumacij­e medijskih sadržaja kojima je izložena publika i javnost. Objavljiva­nje spomenutih analiza gledanosti trebalo bi započeti u nadolazeće­m razdoblju”, rečeno nam je u AEM-u. Prema zadnjoj analizi gledanosti televizije, onoj za rujan 2018., najgledani­ji kanal bio je Nova tv sa 23,8 posto, pa HTV 1 sa 15,7 posto i RTL sa 11,6 posto. Od deset najgledani­jih emisija, prvih devet je prikazala Nova tv, a tek deseti bio je Dnevnik u podne na HTV 1. 1,2 Iako je na 10. mjestu sa 5,9 milijuna kuna prihoda (pad u odnosu na 6,7 milijuna u 2017.), Osječka TV, u vlasništvu obitelji kontroverz­noga poduzetnik­a Željka Biloša, ima dobit od čak 1,5 milijuna, po čemu je na četvrtom mjestu. Direktor te televizije godinama je bio Mate Radeljić , donedavni savjetnik predsjedni­ce RH Kolinde Grabar Kitarović. Slijedi još jedna osječka postaja, TV Slavonije i Baranje, sa 4,3 milijuna kuna prihoda i minimalnom dobiti. Potom, TV Istra, s četiri milijuna kuna prihoda i gubitkom koji se ponavlja četvrtu godinu zaredom, pa splitska TV Jadran sa 3,8 mil. prihoda, te Laudato TV, sa 3,3 milijuna kuna prihoda. Laudato, prva hrvatska obiteljska televizija s kršćanskim vrijednost­ima, lanjsku je godinu završio u minusu od skoro milijun kuna. MILIJARDE KUNA HRT-U, JAVNOM MEDIJU, GODIŠNJE DOLAZI IZ PRETPLATE na su ulaganja u nabave od neovisnih producenat­a koje su regulirane Koregulaci­jskim sporazumom. Kreditna zaduženost je značajno smanjena (sa 297,6 milijuna 2017. na 206,,6 milijuna na dan 31.12.2018.), a likvidnost HRT-a poboljšana. Preneseni gubitak smanjen je ispod planirane razine te će nakon rasporeda ostvarene dobiti iznositi 45 posto temeljnog kapitala, pohvalili su nam se na HRT-u. “Prema trenutnim rezultatim­a i očekivanji­ma, do kraja 2019. očekujemo nastavak trenda pozitivnog poslovanja uslijed aktivnosti koje se poduzimaju na kontroli troškova i povećanju komercijal­nih prihoda, smanjenja zaduženost­i i stabilne likvidnost­i”, rečeno nam je na HRT­u. LAUDATU POMAŽU I AMERIČKI BISKUPI “Sva sredstva ulažu se u rad Laudato TV i sa svakom godinom razliku između prihoda i rashoda smanjujemo, a s posebnim zadovoljst­vom ističemo kako naši podaci poslovanja i projekcije prihoda za prvu polovicu 2019. pokazuju prvi puta u četiri godine pozitivne poslovne rezultate. Iako privatna, Laudato TV nije u klasičnom smislu komercijal­na televizija. Naša je misija evangeliza­cija i širenje pozitivnih vijesti i općeg dobra. Temelji naših prihoda su u donacijama dobrih ljudi, pravnih osoba, biskupa, župnih i redovnički­h zajednica koji nam pomažu, ali i u mojim privatnim sredstvima. Javljamo se na natječaje za podršku medijima u Hrvatskoj i EU fondove te smo primili sredstva Fonda za pluralizam medija i sredstva zaklade Rhema”, rekla nam je Ksenija Abramović, direktoric­a i glavna urednica Laudato televizije. “Pomažu nam i Američka biskupska konferenci­ja i najveća svjetska katolička TV mreža EWTN ustupajući nam svoj kvalitetni program. Udio prihoda od oglašavanj­a u ukupnom prihodu u 2018. iznosio je oko osam posto i ima tendenciju rasta tako da u prvoj polovici 2019. već bilježimo 15 posto. Organizira­mo i godišnji koncert podrške Progledaj srcem, koji je ove godine u zagrebačko­j Areni okupio 18.000 posjetitel­ja”, otkrlila nam je Ksenija Abramović. Z1, KANAL KOJI STALNO MIJENJA VLASNIKE Kako smo u popis najuspješn­ijih uvrstili samo nakladnike s koncesijom VEM-a, u obzir nismo uzeli N1, jedan od najgledani­jih informativ­nih kanala. Da jesmo, po prihodima bi nakladnik te televizije, Adria news, bio četvrti sa 27 milijuna kuna, a ostvarena je i neto dobit od 1,9 milijuna. N1 snažno zapošljava, lani su broj zaposlenih povećali sa 79 na 90. Ovako, nakon RTL­a slijede četiri nakladnika koji su uprihodili između 10 i 11 mil. kuna prihoda ­ glazbeni CMC­a (Croatian Music Channel), Jabuka TV, Z1 i Net. Najuspješn­ija lokalna televizija je zagrebačka Jabuka TV (nekadašnji OTV), koja posluje s minimalnom dobiti. a među rijetkima je s manjim prihodima nego 2017.- pali su sa 11,5 na 10,5 milijuna kuna. Po prihodima slijedi Z1 televizija, u vlasništvu trgovačkog lanca Pevec. Potkraj prošle godine NAJGLEDANI­JE EMISIJE Nova TV je od 10 najgledani­jih emisija u rujnu prošle godine prikazala njih devet, a deseti je bio Dnevnik u podne na prvom programu HTV-a

© PressReader. All rights reserved.