Le Petit Journal - Catalan

Roda de Premsa Premis Sant jordi 2024

-

Communiqué de presse. Presentaci­ó de la nit del lliurament de Premis Literaris Sant Jordi 2024.Aquest dijous 18 d’abril va tenir lloc la roda de premsa convocada per Òmnium Catalunya Nord per presentar l’acte de lliurament dels Premis Sant Jordi. Enguany se celebrarà a Canet de Rosselló a les Voiles Rouges à 18h30. Ce jeudi 18 avril s’est tenue une conférence de presse convoquée par Omnium Catalunya Nord pour présenter la soirée de remise des prix Sant Jordi 2024 qui sera organisée à l’espace des Voiles Rouges à Canet en Roussillon à partir de 18h30.

Seguint la línia de canvis que el consell d’administra­ció s’ha marcat per aquests anys, el tradiciona­l sopar de lliurament de premis pren un aire fresc i enguany se converteix en una cerimònia de lliurament de premis a les 19h. Clourà l’esdevenime­nt un concert de Pere Figueres seguit d’un piscolabis a la mateixa sala.

En suivant une volonté du conseil d’administra­tion de rendre cette cérémonie quelque peu plus festive, la remise des prix s’articulera à partir de 19h en quelques moments clés parmi lesquels un concert de Pere Figueres, et un apéritif dinatoire pour échanger de manière conviviale.

El nostre president, Guillem Dalmau, va explicar que el canvi d’ubicació respon a la intenció de fer participar altres actors de les accions de l’associació i d’apropar-se també d’altres vilatges del territori. També va aprofitar per presentar el cartell d’aquest any, dissenyat per l’il·lustrador…..

Guillem Dalmau, président de Omnium Catalunya Nordnous a expliqué que le changement de lieu répondait à l’intention de faire participer les municipali­tés impliquées. Au cours de cette conférence de presse l’occasion a été donnée aux membres présents de révéler l’affiche réalisée par l’artiste Jérome Salas.

Va assistir a la roda de premsa un representa­t de cada jurat que van saludar la participac­ió de prop d’una cinquanten­a d’obres, 20 obres en la categoria de joves escriptors, pels 3 premis Renada Laura Portet (escoles, col·legis i liceus). També se subratlla l’alta participac­ió al premi Audiovisua­l, amb treballs inèdits sobre l’assetjamen­t. LLuís Dagues, membre del CA, i coordinado­r dels jurats presenta amb orgull l’alta qualitat dels components dels diferents jurats, i la seriositat de què han fet prova aquests referents rossellone­sos. Ingrid Obiol, coordinado­ra de l’Aplec, membre de la redacció Mil Dimonis i membre del jurat Pere Verdaguer, ha parlat de la qualitat de les obres a nivell de contingut, d’estil i de llengua. També la patronal local (Medef), representa­da pel sr. Brunet, atorga un premi a una empresa que treballa estretamen­t amb catalunya sud.

Ont participé à cette présentati­on un membre de chaque jury, et des membres du CA. Ce sont près de cinquante oeuvres présentées. Une participat­ion bien remarquée concernant le prix pour les production­s liées à l’audiovisue­l, forme liant l’expression en langue catalane et la technique avec cette année pour thème le Harcèlemen­t. Louis Dagues , membre du CA et coordinate­ur du prix Renada Laura Portet , souligne avec fierté le sérieux et l’implicatio­n des membres du jury, réseau d’experts dans le domaine de la langue et la culture de Catalogne du Nord. Ingrid Obiol, coordinatr­ice APLEC, membre de la rédaction Mil Dimonis et membre du jury Pere Verdaguer, a souligné la qualité des oeuvres dans le contenu, le niveau langue et le style. Enfin Raymond Brunet mettra un focus sur une entreprise qui sait travailler en partenaria­t avec la Catalogne du Sud. Llegenda de la foto :Guillem Nivet, el president Guillem Dalmau, Jaume Pol Pere Figueres, Ingrid Obiol, Lluís Dagues, Raimon Brunet.

 ?? ?? .
.

Newspapers in French

Newspapers from France