Amordad Weekly Newspaper

«امرداد» فراخوان میدهد با هم ایـران را بشناسیم

-

هفتهنامهی امرداد با آرمان شناساندن گیراییها (:جاذبهها) و دیدنیهای طبیعی، تاریخی و فرهنگی و گسترش گردشگری درونکشوری در نگر (:نظر) دارد تا برترین خواستگاهها­ی گردشگری ایران را بر پایهی سنجههایی (:معیارهایی) که در دنباله خواهد آمد به خوانندگان خود معرفی کند. در پایان سال با رای خوانندگان و گروهی از کارشناسان گردشگری برترین گیراییها معرفی میشوند. ایران سرزمینی است با طبیعتی شگرف و تاریخی دیرینه. این فالت کهن زیباییهایی طبیعی و تاریخی بیمانند و بیشماری را در دل خود جای داده است که هر کدام به تنهایی بستری برای گسترش صنعت گردشگری هستند. این صنعت هماکنون از صنعتهای پیشرو در جهان است و همهی کشورها بر سر جذب این سرمایهی بزرگ هماوردی (:رقابتی) تنگاتنگ دارند، ولی به این صنعت ولی در ایران بیمهری شده است و همدلی وهماندیشی ملی در این راستا نیازی بایسته (:ضروری) است. خوانندگان امرداد میتوانند گزارشی کوتاه همراه با عكس از گیراییهای شهر یا استان خود را برای معرفی به هفتهنامهی امرداد بفرستند. بایسته است در معرفی گیراییهای گردشگری (تاریخی، طبیعی، تفریحی و یا زیارتی) از سوی خوانندگان سنجههای زیر آورده شود: .1 آسانی رفت و آمد (مواردی چون سختی راه، وسایل رفت و آمد و فاصلهی گیرایی گردشگری تا نزدیکترین شهری که دستکم بیش از 100 هزار تن جمعیت دارد.) .2 دیرینگی؛ .3 شمار بازدیدکنند­هها؛ .4 ثبت ملی، اگر انجام شده است؛ .5 ثبتجهانی، اگر انجام شده است؛ .6 شگفتی؛ .7 دستنخورده بودن (بكر بودن)؛ .8 سوغاتیها (آیا صنایعدستی، خوردنیها و نمادهای ویژه در دسترس است؟)؛ .9 ضریب امنیت؛ .10 امكانات رفاهی و بهداشتی؛ .11 خوراکهای بومی ویژه.

هر یک از گزینههای باال امتیازی دارد که در باال بردن جایگاه مكان گردشگری موثر است. عكسها و گزارش خود را میتوانید به شمارهی: 0919804059­3 تلگرام و واتساپ یا به نشانی: ‪VDUGDELU DPRUGDG#JPDLO FRP‬ بفرستید. گزارشها و عكسهای شما در هفتهنامه و تارنمای امرداد منتشر خواهد شد. در پایان سال با دیدگاهسنجی از خوانندگان و رای کارشناسان استانهای برتر گردشگری ایران شناسانده خواهند شد.

ویژگیهای یادمان باستانی دکان داوود

.1 آسانی رفت و آمد (مواردی چون سختی راه، وسایل رفت و آمد، فاصلهی گیرایی گردشگری تا نزدیکترین شهری که دستکم بیش از 100 هزار تن جمعیت دارد باید نوشته شود): دکان داوود در 5 کیلومتری سرپل ذهاب است که در 135 کیلومتری کرمانشاه با جمعیت نزدیک به یک میلیون تن جای دارد؛ .2 دیرینگی: پیشینهی این سازهی باستانی به روزگار مادها باز میگردد؛ .3 شمار بازدیدکنند­هها: از آنجا که این مكان زیارتگاه اهل حق است یكی از جنبههای بازدید آن مذهبی است. از سویی شمار بسیاری از گردشگران و پژوهشگران تاریخ و باستانشناس­ی هرساله از این یادمان کهن و دیگر یادمانهای سرپل ذهاب مانند تاق گرا، قلعه گبری و نقش برجستهی آنوبانینی بازدید میکنند؛ .4 ثبت ملی: این سازه در سال 1310 خورشیدی به شمارهی 152 ثبت ملی شده است؛ .5 ثبت جهانی: ثبت جهانی نشده است؛ .6 شگفتی: این یادمان با نظمی شگفت در دل کوه و در بلندای 12 متری از سطح زمین تراشیده شده است؛ .7 دستنخوردگی (:بكر بودن): این یادمان باستانی دستنخورده مانده، یعنی نه آسیب جدیای در گذر زمان به آن رسیده و نه چیزی به آن افزوده یا از آن کاسته شده است؛ .8 سوغاتیها: موجبافی و گیوه .9 ضریب امنیت: چون این سازه در 5 کیلومتری سرپل ذهاب و در جادهی اصلی شهر جای دارد، از ضریب امنیت باالیی برخوردار است؛ .10 امكانات رفاهی: سرپل ذهاب از امكانات رفاهی گردشگری مناسب مانند هتل و اقامتگاه برخوردار است؛ .11 خوراکهای بومی ویژه: نان بژی، روغن حیوانی

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran