Amordad Weekly Newspaper

همـراه با «امـرداد» تا جاودانگی

شب چهارصدمین شمارهی امرداد به کوشش بخارا

- خبرنگار امرداد فیروزه فرودی

شب چهارصدمین شمارهی امرداد به کوشش علی دهباشــی مدیر مســوول مجلهی بخارا و با باشندگی (:حضور) دوســتدارا­ن تاریخ و فرهنگ ایران برگزار شد. علی دهباشی مدیر مســوول مجلهی بخارا و برپادارنده­ی برنامهی این شــب با یادآوی این نکته که امرداد تنها نشریهی ملی ایران است گفت: یکی شدن شــب چهارصدمین شماره امرداد با چهارصدمین شب بخارا را به فال نیک میگیریم و این افتخار برای بخارا است که با نام امرداد پیوند خورده است. وی افزود: ما که دوســتدارا­ن امرداد هستیم برای برپا ماندن این نشــریه بکوشــیم. هر کدام از ما با خرید 50 نسخه امرداد به انتشار پیوستهی آن کمک میکنیم. باید به خودمان ببالیــم کــه در روزگاری زندگی میکنیم که امرداد چاپ میشود.

موبد دکتر اردشــیر خورشــیدیا­ن فرنشــین (:رییس) انجمن موبدان ایران از ویژگیهای انسانیتمحو­ر بودن فرهنگ ایران سخن گفت و افزود: در خانهی اندیشمندان علوم انسانی و تاالر فردوســی و در حضور بزرگان علم، ادب و دانش و فرزانگی سخن گفتن بسیار سخت است. گهر بیهنر زار و خوار است و سست / به فرهنگ باشد روان تندرست وی در دنباله گفت: همه باید به این شناخت برســیم که گذشــتهمان چه بوده اســت، با تاریخ و فرهنگ کشــورمان آشنا باشیم و به فرزندانمان بیاموزیم. فرهنگ ایران همیشــه بــه پیش رفتــه و امــرداد از ایــن فرهنگ پاسداری میکند.

میرجاللالد­ین کزازی، نویسنده، شاهنامهپژو­ه و پژوهشــگر برجســتهی زبان و ادب پارسی گفت: امشب شــب کسانیست که با همهی هستی خویش به جاودانگی ایران، این سرزمین سپند اهورایی باور دارند و میکوشند که ایران جاودان بماند. امردادیان در پی رســایی و بََوندگی هســتند در مــرز توان خویش. از همین رو اســت که آرمانشان جاودانگی است. نشانهی آن را هم میبینیم برون دادن و پراکندن 00۴ شماره از هفتهنامهای کاری ُخرد نیست. امردادیان آنان که میخواهند با زندگی به جاودانگی برســند این کار را انجام دادهاند. گروهی اندک با مایهها و توانشهایی اندکتــر اما باورمند به ایران و تاریخ نازش خیزش.

اســفندیار اختیاری نمایندهی زرتشــتیان در مجلس گفت: از بابک ســالمتی و تیم امرداد که این نشریه را برای ما جاودان نگه میدارند، سپاســگزار­م. امرداد تنها متعلق به زرتشتیان نیســت. امرداد متعلق به همهی مردم ایران اســت. امرداد دربارهی فرهنگ ایرانی سخن میگوید و ما جزو گروهی هستیم که سرمان را بلنــد میکنیم و به ایرانــی بودن خودمان افتخار میکنیم.

بابک سالمتی مدیر مسوول امرداد سخنانش را با سپاســی جانانه از علی دهباشــی برای

برگزاری این بزرگداشــت آغــاز کرد و گفت: از دشــواریها­ی کار نشر در این روزگار گفته شــد اما در این راه ما تنها نیستیم و نبودیم. به راســتی اگر ما و همراهانمان تنها بودیم نمی پاییدیــم. در پایداری امــرداد بیگمان چهار گروه همواره نقش داشــتند که از آنها سپاسگزاریم. نخست از خوانندگان امرداد که دکه به دکه امرداد را جســتجو میکنند و به راســتی مایهی ماندگاری امرداد خوانندگان هستند. دوم از مشــترکان امرداد سپاسگزارم که با نابسامانیه­ای پست میسازند و همراه و همدل میمانند. سومین گروه آگهیدهندگا­ن هســتند آگهی دادن در نشریهای مانند امرداد کار سادهای نیســت اما از سویی آگهی دادن در امــرداد، مهر آنهــا را در دل خوانندگان میاندازد و این مهر، شــکوفایی در کسب و کار ارمغان دارد. گروه دیگر دهشــمندان، که نه تنها پشــتوانهی مالی امرداد هستند بلکه انرژی بسیاری را به ما میدهند. نمایش تکبازیگر «آرش» با هنرنمایی فرزین طاهــری و چکامهخوانی بانو همــا ارژنگی با عنوان «یعقوب لیــث» بخشهای دیگر این بزرگداشت بود. شب چهارصدمین شمارهی امرداد به کوشش علی دهباشــی در خانهی اندیشــمند­ان علوم انسانی 6۲ آبانماه برگزار شد.

«امرداد» فرهنگ ایران را جاودانه کرد امشب شب امردادیان است فرهنگایران­یبافرهنگزر­تشتیآمیخته­است به یاری خوانندگان جاودانهایم

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran