Iran Newspaper

سفیر کرهجنوبی میزبان نقاشیهای هنرمند ایرانی

نمایشگاه مسیح میرحسینی بازیگر و نقاش با حضور اهالی فرهنگ و هنر در منزل کیم سئونگ هو برگزار شد

- صبا موسوی

نمایشگاهی از نقاشــیهای مسیح میرحسینی بازیگر و نقاش بــا حضور چنــد نفر از ســفیران، رؤســاى انجمن هاى دوســتی کشورها و هنرمندان ســینما و هنرهاى تجسمی در خانه سفیر کره جنوبی برگزار شد.

بنابراین گزارش، در این مراســم، ســفیر کــره جنوبی گفت: اینجا اقامتگاه ســفیر اســت، هزینهاش را دولــت کره پرداخت کرده اما همه معماری و کارهایی که در ساختمان انجام شده کار دســت هنرمندان ایرانی است. من امروز در این خانه را باز کردهام، چون میخواستم دوستی هایمان بیشتر شود.

کیم ســئونگ هو افزود: اگر بخواهم فرهنگ و هنر کره را به شــما منتقل کنم، فقط جنبه تبلیــغ دارد اما ما کره ایها اینجا نیســتیم کــه صنعتمــان را به شــما بفروشــیم، خصوصــاً که کشور ما به لحاظ جغرافیایی از ایران دور است و زبان هایمان هم شــباهتی ندارد و شــاید فکر کنیم که دوست بودن برایمان ســخت اســت پس بهتر اســت از فرصتهای دیگری استفاده کنیم و آن فرصت، فرهنگ اســت و میخواهم فرهنگ شــما را دریافت کنم.

رضا ســیدان نایب رئیس شــبکه انجمنهای دوستی ایران با ســایر کشــورها نیز در این مراسم گفت: زمستان سال گذشته بــه دعوت ســفیر کــره جنوبی بــراى ضیافت شــامی همینجا در منزلشــان بودیــم، خواهش کــردم که تعامالت بیشــتری با انجمن دوستی ایران و کره جنوبی داشته باشند ایشان پیشنهاد دادند یک نمایشگاه نقاشــی در محل اقامت خودشان داشته باشــند. من هم مســئولیت این موضوع را بــه جناب مهندس فرهنگی رئیس انجمن دوستی ایران و کره جنوبی سپردم.

خوشــبختان­ه ســفیر کره جنوبی بســیار خالق وخــوش فکر اســت و همیشه برنامههای فرهنگی خوبی دارد . مثالً سفارت کره ســال گذشته دو جشنواره فرهنگی در برج میالد داشت که مورد استقبال شهروندان قرار گرفت.

وی تصریــح کــرد: روابــط تاریخــی و فرهنگــی ایــران و کره جنوبــی از زمــان جــاده ابریشــم شــکل جدیــدی بــه خــودش گرفت. ما کشــور کــره جنوبی را فقط بهعنــوان صاحب صنایع بــزرگ نمیشناســی­م بلکــه فرهنــگ هایمــان نیز اشــتراکات­ی دارد.امیــدوارم ایــن رخدادهــای فرهنگــی ادامــه پیــدا کنــد. ســیدان ادامــه داد: بالــغ بــر0۸ انجمــن دوســتی داریــم که در حوزههای فرهنگی هنری واقتصادی فعالیت میکنند. رویکرد انجمنها غیرسیاسی و غیر دولتی است و برای سال جدید نیز برنامههای بسیاری داریم.

در ادامه مســیح میرحســینی مشــاور فرهنگی هنری شبکه انجمن هاى دوســتی ایران با سایر کشورها تصریح کرد: زمانی کــه میخواهیم با کســی فاصلهمــان را حفظ کــرده و یک قرار جــدى و کارى بگذاریــم قاعدتاً در دفتر محــل کار خودمان آن را برگــزار می کنیــم ولی زمانیکه احســاس دوســتی میکنیم یــا تمایــل داریــم صمیمیتر شــویم او را به منزلمــان دعوت میکنیم. ما شاهد برنامههایی در محل سفارتخانهه­ا بودهایم امــا بــرای نخســتین بار اســت کــه در منزل یــک ســفیر برنامه فرهنگــی اینچنینــی داریــم و ایــن حرکــت از یــک دیپلمــات بدیــن معنــی اســت که ایشــان بــراى تــداوم و عمیقتر شــدن رابطه دوســتی تمایل دارند، از این بابت خوشــحالم و از سفیر صلحدوست و میهمان نواز کره جنوبی تشکر میکنم.

وى گفت مردم ایران ســریالهاى کــره اى را با عالقه دنبال کرده و با آن همذات پندارى میکنند و این خود نشانه نزدیکی حســی و اخالقــی بین ایــن دو ملت اســت، بنابرایــن در حوزه سینما و تلویزیون این پتانسیل وجود دارد که کارهاى مشترکی تولید کنیم ضمن اینکه کارگردانان و تهیهکنندگا­ن ما هم براى این کار بسیار مشتاق هستند. وى در پایان خطاب به سفیر کره جنوبی عنوان کرد: برگزارى نمایشگاه نقاشی هاى من در اینجا بســتری بود بــرای تعامالت فرهنگی بیشــتر و از جناب ســفیر تقاضــا میکنم در جهت کارهاى مشــترک فرهنگــی در حوزه سینما و هنرهاى تجسمی ما را یارى کنند.

اجراى برنامه موسیقی نیز از دیگر بخشهاى این مراسم بــود. همچنیــن در پایان این مراســم مســیح میرحســینی دو تابلوی نقاشــی خود را به ســفیر کره جنوبی و همســرش اهدا کرد. از هنرمندانی که در این برنامه حضور داشــتند میتوان به شــمس لنگرودى، نگار اســکندرفر، کاظم فرهادى، حمید قطبــی، محمدعلی ســجادى، داود خیام، ابراهیــم ایرج زاد، دکتر ناصرآقایی، پروین ســالجقه، بهروز امیرى، ناصر پلنگی ...و اشاره کرد.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran