Iran Newspaper

انتقاد دبیر شورای نگهبان از نحوه نظارت نمایندگان بر دولت

-

دبیر شــورای نگهبان از نحوه مواجهه نمایندگان مجلــس شــورای اســالمی با دولــت انتقــاد کرد. بــه گــزارش ایلنــا، آیــتاهلل احمــد جنتــی روز گذشــته در دیــدار اعضــای کمیســیون اقتصادی مجلــس نظــارت مجلــس بــر مســائل اجرایی و عملکــرد دولــت را «کــم رنــگ» توصیــف کرد و افزود: متأســفانه برخــی افراد در بین مســئولین اجرایــی هســتند کــه خیلی احســاس مســئولیت نمیکنند و بیشــتر از آنکه به فکر مردم باشند به فکر خودشــان هســتند. مجلس باید در این امور ورود کند و نظارت جدی داشــته باشد. متأسفانه نظارت مجلس به اندازه کافی نبوده است. وی افزود: متأسفانه به لحاظ اقتصادی و مسائل مالــی آغــاز خوبــی در ســال جدیــد نداشــتیم. مشــکالت مالــی و بانکــی خیلی جدی و اساســی اســت؛ ایــن مشــکالت هــم در ُبعد قانــون وجود دارد و هــم در ُبعد اجرا که متأســفانه مشــکالت در ُبعــد اجرایی خیلی بیشــتر از ُبعــد قانونی آن است.

آیتاهلل جنتی با اشــاره به چهلمین ســالگرد پیــروزی انقــالب اســالمی گفــت: دشــمن بــه امســال که چهلمین ســال پیروزی انقالب اســت حساســیت دارد و بــه کمــک برخــی در داخــل بشــدت در حــال فعالیــت اســت تــا نشــان دهد انقــالب پایان یافته اســت. دبیر شــورای نگهبان افــزود: بایــد تبییــن شــود کــه چــه رشــدی در زمینههای علمــی، فرهنگی، خدمــات عمومی، پزشــکی و غیره داشــتهایم. باید معلوم گردد در سال ۷۵ کجا بودیم و االن کجا هستیم.

متأسفانه بعضی از جوانان از این امور اطالع ندارنــد. وی بــا اشــاره بــه وظیفــه نماینــدگا­ن در چهلمین ســالگرد پیروزی انقالب گفت: شما در این ســال باید نقش روشــنگری داشته باشید و از ناامیدی مــردم جلوگیری کنید چــرا که ناامیدی همــان چیــزی اســت که دشــمن میخواهــد و از همین مسیر به دنبال براندازی است.

آیتاهلل جنتی در پایان با اشــاره به نامگذاری ســال جدیــد بــه نــام حمایــت از کاالی ایرانــی از ســوی مقــام معظــم رهبری گفــت: من از شــما به عنــوان نماینــدگا­ن ملت درخواســت میکنم حمایــت از کاالی ایرانــی را جــدی بگیریــد و از دولت و دستگاههای اجرایی بخواهید که از کاالی خارجی که دارای مشــابه داخلی اســت اســتفاده نکــرده و پرهیــز کنند چــرا که در غیــر این صورت این کار خالف شرع، ملیت و خالف منافع مردم است.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran