Iran Newspaper

گام به گام یک جلسه محرمانه

- طیبه رسولزاده

از آنجايــى كــه مديــران وقت و زمــان زيــادی برای جلسههای شــور و مشورت بــا احــزاب و اقشــار صــرف مىكننــد و نتايج جلســه را موبهمو در سياستهايشا­ن بــه كار مىگيرنــد، بــر آن شــديم كــه ويژگىهــای ايــن نــوع جلســات را برای مديران جوان شــرح دهيم تا نشان دهند چيزی كم از مديران باتجربه ندارند.

- يادتان باشــد لباس فرم جلســه بــرای آقايان كــت و شــلوار و خانمهــا مانتــو و مقنعــه ســياه يــا سرمهایســت. اگــر كوچکتريــن رنگى در لباســتان باشــد نشــان مىدهد جلســه را جــدی نگرفتهايد. چندتا از جوانترهای مجلس هم مىتوانند پيکسل نقشه ايران يا لوگوی سازمان را گوشه كتشان بزنند كه يعنى قضيه برايشان حياتى است.

- آقايــان مديران ســعى كنيد فقــط روی ميز آب بگذاريد؛ حتى اگر جلســهتان ۴ ساعت طول بکشد. آن هم برای هر دو نفر يک بطری كوچک. چــرا كه خوراكى باعث مىشــود حواس حضار از ســخنان گرانبهايتـ­ـان پــرت شــود. اگر ليــوان هم نگذاريد كه چه بهتر. مىتوانيد بطریهای آب را برای جلسه بعدی ذخيره كرده و از ريختوپاش بيش از حد در ادارهتان جلوگيری كنيد.

- الزم است يک مسئول جلسه انتخاب كنيد. كار او اين اســت كه چند متن تشــکر از ايده ناب و اقدامات بىنظير شــما به برخى از نورچشمىها بدهــد تــا بخواننــد. بعــد از آن مســئول محتــرم ميکروفــن را در اختيــار بگيــرد كــه خوبىهــای رئيــس را گوشــزد كنــد تــا مبــادا حضــار بــه فکــر كوچکترين نقدی از او بيفتند.

- يــک مــرد چــاق و نامرتــب بــرای عکاســى انتخاب كنيــد كه هر پنج دقيقه يکبــار دوربين را در حلــق ميهمانــان فرو كنــد. بگذاريــد در طول جلســه هرجای اتاق كــه دلش مىخواهــد برود. نهايتــاً بايــد چهــار عکــس از مدعويــن و صدهــا عکــس از شــما در حالتهای مختلف، از پشــت و جلــو گرفته باشــد. جوری كه وقتى در اينســتای سازمان گذاشتيد همه كفوخون باال بياورند.

- چنــد نفر قلــم و كاغذ در دســت بگيرند كه يعنــى در حال نتبــرداری از ســخنان رئيساند و هيــچ نکتــهای از چشــمان تيزبينشــا­ن دور نمىمانــد. البتــه اگــر برگههايشــ­ان را از زيــر دستشــان بکشــيد، مىبينيد كه درحال كشــيدن جوجه و خانه و درختند.

- مســئوالن جلســه هى بروند بيــرون و الکى با تلفــن حرف بزنند تا هماهنگى جلســه به نظر كار دشواری بيايد. مىتوانيد گوشيتان را هم در حالت ويبــره قرار دهيــد كه هم ديگــران را آزار دهيد هم به همه بفهمانيد چه شخصيت مهمى هستند.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran