Iran Newspaper

برای دزدان انبارهای تهران

- ایسنا

گروه حــوادث- معصومه مرادپور/ اعضای یک باند ده نفره کــه درجریان ســرقت محمولههای تجاری از انبارهــای اطــراف پایتخت تحــت تعقیب بودند در جریــان عملیــات تعقیــب وگریز با مأمــوران در دام پلیس گرفتار شــدند و سرانجام در شعبه دهم دادگاه کیفری پای میز محاکمه ایستادند.

به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، رسیدگی به این پرونده از ســال گذشته در پی دهها فقره سرقت از انبارهای بزرگ اطراف تهران شروع شده بود.

اعضای باند با همدســتی 3 مالخر با شناســایی راننــدگان تریلرهــا نقشــه ســرقت کاالهــا را اجــرا میکردنــد کــه در یک عملیات غافلگیرانه از ســوی تیــم ویــژهای از کارآگاهــا­ن دایــره مبارزه با ســرقت پلیس آگاهی شناســایی شدند. مأموران در تعقیب و گریــز نفســگیران­های کــه با پرتــاب ســنگ و آجر از گــروه حــوادث/ پرونــــــ­ــده دانشآمــوز ۷ ســاله ســنندجی که گفته شــده بر اثر ریــزش آوار دیــوار مدرســه جــان باخته در اختیار قوه قضائیه قرار گرفته اســت. قبل از ظهر دوشــنبه 16 مهر ۷9 ریزش بخشــی از دیوار حیاط مدرسه روستایی در ســنندج بهعلت فرســوده بــودن بنا تخریــب شــد و یکــی از دانشآمــوز­ان پایــه اول دبســتان بهنــام دنیــا ویســی مصــدوم و توســط مدیر،آمــوزگار و پدرش به بیمارســتا­ن بعثت ســنندج برده شد، اما براثــر جراحــات وارده این کودک فوت کــرد. پس از ایــن حادثه، برخی افراد مدعی شــدند دنیا پیش از اینکــه فوت کند، مورد تعــرض و تجاوز قرار گرفته و ایــن احتمال وجود دارد که ریزش دیوار، ســناریویی بــرای قتل دنیا و مخفــی کردن تجاوز بــه او صورت گرفته باشــد. اکبر جوهری - دادســتان ســنندج- در سوی ســارقان به طرف خودروی پلیس همراه بود، دستگیرشان کردند. پس از بازجویی از متهمان آنها به دهها فقره ســرقت اعتراف کردند و هفته گذشته این ده متهم در شعبه دهم دادگاه کیفری محاکمه شدند.

درآغاز جلســه شــاکیان پرونده به طرح شکایت پرداختند وســپس همه متهمان به ترتیب در برابر قضات ایستادند و به دفاع از خود پرداختند.

قضــات پــس از شــنیدن اظهــارات شــاکیان و متهمان 3 نفر از آنان را به 10 سال حبس، دو متهم را به هفت ســال حبــس و دو متهم دیگــر را به پنج ســال حبس محکوم کردند. همچنین سه مالخر که اجناس ســرقتی را به فروش رسانده بودند هرکدام بــه شــش مــاه حبــس و4۷ضربــه شــالق و رد مــال محکوم شدند. همین رابطه اعالم کرد: به پزشــکی قانونــی دســتور دادم بررســی و معاینــات الزم برای تأییــد یا رد این ادعــا را انجام دهد امــا تا این لحظه هنــوز نظریه پزشــکی قانونــی اعالم نشــده اســت امــا بهمحــض وصول گــزارش، بــه اطــالع مــردم خواهــد رســید. دکتر احمد شــجاعی- ریس پزشــکی قانونی کل کشور نیز در این بــاره بــه خبرنــگار حــوادث «ایران» گفت: خبرهای منتشر شــده را تأیید نمیکنیم قرار اســت نتیجه آزمایش روی جســد «دنیا» روز شــنبه اعالم شــود و تا این نتایج مشخص نشود نمیتوان اظهــار نظر قطعــی مبنی بر اینکه تجــاوزی صورت گرفته یا خیر داشــت. روز شــنبه جلسهای در همین رابطه در پزشکی قانونی سنندج برگزار و اعالم نظر خواهد شد.

 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran