Iran Newspaper

مسیرمان‌برای‌قهرمانی‌آسان‌است

- خبرنگار

تیــم ملــی فوتبــال ایــران آخریــن بــازی خود در مرحلــه گروهــی جــام ملتهای آســیا را با تساوی بدون گل مقابل عراق به پایان رساند؛ نتیجهای که از نظر کارشناسان فوتبال چندان دلچســب نبود اما بــا همین نتیجــه تیم ملی بــا 7 امتیاز صدرنشــین گروه شــد و امشــب در مرحله یک هشــتم به مصاف عمــان میرود. در ایــن میان کارلــوس کیروش پنجشــنبه در مصاحبهای جنجالی به انتقاد از وزارت ورزش پرداخــت و البتــه بــه دعــوای رســانهایا­ش با برانکو هم ادامه داد. محمود یاوری، سرمربی اســبق تیم ملی معتقد اســت همــان گونه که فوتبال ایران مدیون کیروش اســت، کیروش نیــز به مردم و فوتبالمان مدیون اســت که در این ۸ سال همواره پشتیبان و حامی او بودهاند تا بتواند به اهدافش برسد.

سرمربی تیم ملی ایران در سالهای ۱363 تا563۱ درخصوص عملکرد تیم ملی در جام ملتها بــه خبرنگار «ایران» گفت: «تیم ملی شرایط خوبی دارد. مسیر ما برای قهرمانی در جام ملتها آسان است و اگر عمان را شکست دهیــم، در مرحله بعدی با برنده بازی چین و تایلند دیدار خواهیم کرد که پیروزی مقابل این دو تیم برای ما سخت نخواهد بود.»

این مربی باسابقه فوتبال صحبتهایش را بــا اشــاره به بــازی تیــم ملی مقابــل عراق ادامــه داد: «ایران با تســاوی مقابــل عراق به هدف مورد نظر دســت یافت و از ســوی دیگر عراقیهــا هــم راضــی بودند کــه این بــازی با تســاوی تمام شــود. عراقیها با ریسک بسیار پاییــن مقابــل مــا ظاهــر شــدند و بیشــتر بــه فکــر گل نخــوردن بودنــد. ما همیشــه مقابل تیمهــای عراق، عربســتان، ســوریه و در واقع اکثر تیمهای عربی با مشکل مواجه میشویم بنابراین باید در مصاف با آنها بســیار هوشیار باشــیم.» هــواداران پیش از برگــزاری بازی با عــراق معتقد بودند که تیــم ملی باید انتقام شکســت مقابــل این تیــم در دوره گذشــته را بگیرد اما ایــن اتفاق نیفتاد. محمود یاوری با ایــن موضوع موافق نیســت: «بــازی انتقامی در فوتبــال معنــا نــدارد و هــر مربــیای تنهــا هدفش پیروزی است و میخواهد که تیمش در تمامــی بازیهــا پیــروز شــود.» او گفــت: «فرهنــگ بازیکنــان ما اروپایی شــده و این به دلیل حضور یک مربی خوب به نام کیروش اســت. کیروش بیشترین اســتفاده را از لیگ ایران برد و بازیکنانی که در اروپا بازی میکنند از دل لیــگ بیــرون آمدهانــد. لیــگ هجدهم بهتریــن لیــگ در تاریــخ ایــران اســت.» ایــن مربی باســابقه کشــورمان درخصــوص دفاع تیــم ملی گفت: «شــناخت بازیکنــان دفاعی توســط ســرمربی تیم یک موفقیت محسوب میشــود کــه البتــه کــیروش در ایــن خط به موفقیت نرسیده چرا که در 3 بازیای که تیم ملی انجام داد، ترکیب دفاعی تیم ملی دچار تغییراتی بود البته در ســایر خطوط تیم ملی چنین شرایطی را ندارد و با تغییرات عمدهای مواجــه نیســت.» صحبتهــای پایانــی ایــن مربی باســابقه، واکنش به مصاحبه جنجالی کیروش اســت: «کــیروش میخواهد از تیم ملی جدا شود و با صحبتهایی که او داشته، احتماالً حضــورش در کلمبیا قطعی اســت. کــیروش به فوتبال ما شــهامت داد و در این ســالها هیچ وقت بازیکنان ما ترسو نبودند و با ترس بــازی نکردند، از این بابت ما مدیون او هســتیم. از ســویی بــه نظرم کــیروش هم مدیون فوتبال و مردم ایران است. مردمی که همیشــه او را حمایت کردنــد و از لحاظ مالی هــم در این ســالها به خواســتهاش از ســوی مسئوالن احترام گذاشته شد.»

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran