Iran Newspaper

ماجرای نیمروز

اتفاقات عجیب و جنجالی، بازی فوالد- پرسپولیس را به حاشیه کشاند

- حامد جیرودی خبرنگار

دیــدار فــوالد و پرســپولیس در حالــی یکشــنبه در ورزشگاه غدیر اهواز برگزار شد که این مسابقه چه قبــل و چه بعد از بازی، با حواشــی زیــادی همراه شــد. دیداری کــه ابتدا قــرار بــود در ورزشــگاه تازه تأســیس فوالد آرهنــا برگــزار و با انجام ایــن دیدار افتتاح شود اما به دلیل ناآماده بودن این ورزشگاه، بازی در ورزشگاه غدیر اهواز برگزار شد. ورزشگاهی که در بازی اســتقالل خوزســتان و پرسپولیس هم حاشیهســاز شــده بود، یکبار دیگر به کانــون اخبار تبدیلشد!

در فاصلــه کمتــر از یک ســاعت تا آغــاز بازی، خبــری منتشــر شــد مبنــی بــر اینکــه دیــدار لغــو میشــود و قطعــی بــرق ورزشــگاه غدیــر باعــث شــده بود تا مسئوالن ســازمان لیگ به دنبال لغو بازی باشــند. بازیکنان پرســپولیس بعد از حضور در اســتادیوم، دقایقی در اتوبــوس منتظر ماندند تــا مجوز حضورشــان در زمین صادر شــود که این مسأله با اعتراض کادر فنی و بازیکنان همراه شد. در ســاعت 0۱:۴۱ و درحالــی کــه قــرار بــود بــازی از ســاعت ۵۱ آغاز شود، هنوز بازیکنان دو تیم اجازه ورود به زمین برای تمرین قبل از بازی پیدا نکرده بودنــد و بــدون اینکــه لباس بــازی را به تــن کنند، روی نیمکــت ذخیره نشســته و منتظر مشــخص شــدن تکلیف بازی بودند. در این شــرایط، یکی از هــواداران فــوالد هم به خاطر تشــنج از حال رفت که مســئوالن اورژانس باالی ســر او حاضر شــدند. در ســاعت ۵۲:۴۱ ســعید فتاحــی، رئیــس کمیته مسابقات ســازمان لیگ اعالم کرد با حل مشکل برق ورزشــگاه، این دیدار با 5۱ دقیقه تأخیر برگزار خواهــد شــد. بــا ایــن حــال، ســاعت 0۴:۴۱ روابط عمومی باشــگاه فوالد، با انتشار اطالعیهای اعالم کــرد بــازی بــدون تأخیــر و رأس ســاعت ۵۱ آغــاز میشــود اما این اتفاق نیفتاد و بــازی در نهایت از ساعت ۵۱:۵۱ آغاز شد.

تنشهای قبل از بــازی در جریان بازی نیز تأثیر گذاشت و بازیکنان دو تیم بخصوص پرسپولیسیه­ا بــه تصمیمــات رضــا کرمانشــاه­ی، داور مســابقه بارها اعتــراض کردند. این مســابقه در صحنههای مختلفی همچون گل آفســاید فوالد، اخطــار فرزاد جعفــری، پنالتــی مشــکوک در محوطــه جریمــه پرســپولیس، اعتراض شــدید علیرضــا بیرانوند در پایان نیمه اول به داور یا فریادهای احمد نوراللهی بر ســر رضا کرمانشــاه­ی و تهدید به اخراج ابراهیم میرزاپور از کنار خط به دفعات به حاشــیه و جنجال کشــیده شــد. در نیمه اول بازی شایعه عجیبی هم بین هواداران فوالد به وجود آمد و چند نفر در ضلع جنوبی ورزشــگاه با اشــاره بــه نورافکن ورزشــگاه، با ترس و ســر و صدا میگفتند که پایه در حال سقوط اســت و همیــن موضوع باعث شــد تعــدادی از آن ناحیه به سمت دیگری بروند! با تمام این اوصاف، کرمانشــاه­ی در حالی که حــدود 30 ثانیــه به پایان وقتهای اضافه بازی مانده بود، در ســوت خود به نشانهپایان­مسابقهدمید­وپرسپولیسی­هاهمبدون حضور در میکســدزون، از در پشــتی ورزشگاه غدیر، ورزشــگاه را تــرک کردنــد. البتــه این ســکوت ادامه پیدا نکرد و پرسپولیســ­یها در ادامه اظهار نظرهای تندی داشــتند. ایرج عرب، سرپرست باشگاه گفت: «فتاحــی بایــد پاســخگو باشــد کــه این بــازی مجوز برگــزاری داشــته یا نه و اگر مجوز داشــته، چرا اعالم کردنــد احتمــال لغو بــازی وجــود دارد و اگــر مجوز نداشته، چرا به ما گفتند تا تیم را به اهواز بفرستیم؟» ســید جالل حسینی مدعی شــد: «به آقایان دستور دادند کــه پرســپولیس را نابود کنند. اتفاقــات بازی از زمین فوتبال خارج شــده بود و فتاحی و ســازمان لیگ باید پاســخگو باشــند.» کمــال کامیابینیا هم گفت: «شــرایطی قبل از بــازی به وجــود آوردند که طبیعــی نبود و همیــن اتفاقات تمرکز مــا را به هم ریخــت. هجمــه وارد میکنند تا پرســپولیس زمین بخورد.» مصطفی قنبرپور، سرپرست تیم نیز گفت: «در اهواز به ما شوک دادند. به این نتیجه رسیدهایم کــه برخیها شــرایط را بــه گونهای رقــم میزنند که پرســپولیس نتواند باز هم قهرمان شــود.» از سویی زمانــی که اتوبوس پرســپولیس در حال عزیمت به ورزشــگاه بــود، یکــی از مســئوالن برگزاری بــازی در تماس تلفنی به علیرضا بیرانوند گفته که این بازی لغو خواهد شــد و همین موضوع عصبانیت او را در پی داشت. دروازهبان ملیپوش پرسپولیس به این موضوع اشــاره کرد: «زمانی کــه در اتوبوس بودیم، مسئوالن سازمان لیگ 0۱ بار آمدند و گفتند که بازی لغو میشود اما به یک باره گفتند نیم ساعت دیگر بازی شروع میشود و ما هم نمیدانستیم چه کاری باید انجام دهیم.»

در پایــان ایــن بــازی، ویدئویی منتشــر شــد که فضــای رختکن پرســپولیس را در ۷۲ ثانیه روایت میکرد. اعضای تــدارکات تیم در حال نورپردازی به وســیله موبایل هســتند و بازیکنان نیز سردرگم بــه دنبــال لبــاس و اســتوکهای خــود و البتــه صحبتهای نه چندان واضح برانکو که از شرایط گالیــه دارد. در ایــن میان، کریم باقــری با خواندن شماره چند لباس نامشــخص به دنبال بازیکنان صاحب آنهاست. اینستاگرام باشگاه پرسپولیس و بازیکنــان این تیم پس از پایان بازی، نســبت به اتفاقهــای رخ داده واکنش نشــان دادند. گروهی از هواداران پرســپولیس که از این اتفاقها ناراحت بودند، در ساعات پایانی یکشنبه به فرودگاه رفتند و ضمن اســتقبال از بازیکنان و تیم، علیه سازمان لیــگ، فدراســیون و وزارت ورزش شــعار دادنــد. ضمــن اینکــه آنها بــه پنــدار خمارلو مدیــر روابط عمومی پرسپولیس و مصطفی قنبرپور سرپرست این تیم به خاطر اینکه بخوبی نتوانســته­اند از این تیم دفاع کنند نیز اعتراض داشتند. البته بازیکنان در ایــن مســأله (انتقــاد و اعتــراض بــه خمارلــو و قنبرپور) با هواداران اشتراک دارند و در صحبتها و واکنشهایشا­ن این مسأله مشهود است.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran