Iran Newspaper

جنگ صدر!

هفته هجدهم لیگ برتر با تقابلهای جذاب آغاز میشود

-

رقابتهــای لیــگ برتــر فوتبــال، ایــن روزهــا بســیار فشــرده دنبــال میشــود و تیمها تقریباً هــر 4 روز یک بار به میدان میروند. در این شرایط و با اینکه 2 دیدار از هفتــه هفدهم هنوز باقی مانده، هفته هجدهــم نیــز از راه رســید و بازیهــای ایــن هفته، امروز بــا انجام 2 دیــدار آغاز میشود. ■ پرسپولیس به یک اهوازی دیگر رسید

در اولیــن بــازی امــروز، پرســپولیس و اســتقال خوزســتان از ســاعت 6۱ در ورزشــگاه آزادی به مصاف هم میروند. دیداری کــه موعود بنیادیفــر به همراه کمکهایش تــورج عیــوض محمدی و علــی دودانگــه، قضــاوت آن را برعهده دارنــد. سرخپوشــان پایتخــت در حالــی در ایــن بــازی به میــدان میرونــد که در دیدار قبلی خود برابر فوالد، 2-۱ باختند تا اولین شکســت فصل خود را متحمل شــده و صــدر جــدول را از دســت دادند. دیداری که حاشیههای فراوانی داشت و واکنشهای مختلفی را از سوی بازیکنان و مســئوالن باشــگاه پرســپولیس در پــی داشت. شاگردان برانکو ایوانکوویچ حاال بــرای حفــظ موقعیــت خــود در بــاالی جــدول، به دنبال پیــروزی در ایــن بازی خانگی هستند و امیدوارند پیش از بازی ســپاهان، دوبــاره در صــدر جــدول قــرار بگیرنــد. در مقابل اســتقال خوزســتان هم شرایط خوبی ندارد و با پیروز نشدن در 0۱ بازی گذشــته خــود، در قعر جدول ردهبنــدی جــای گرفتــه و بــرای فــرار از ســقوط بــه دنبــال کســب امتیــاز در این بــازی اســت. هرچند که شــاگردان کریم بوســتانی بخوبی میدانند برای رسیدن بــه امتیــاز در ایــن مســابقه، کار بســیار سختی در پیش دارند.

پرســپولیس در ایــن دیــدار، احمــد نورالهــی را بــه دلیل 4 اخطــاره بودن در اختیار ندارد و خبرهای رســیده حاکی از آن اســت که بشار رســن و ماریو بودیمیر احتماالً به ترکیب اصلی این تیم اضافه شوند. در مقابل، استقال خوزستان هم به بازیکنانی مانند میثم شاه مکوندزاده و وحید خشتان امید دارد.

البتــه تیمهــای خوزســتانی در ایــن فصل بزرگترین مانع برای پرسپولیس بودنــد و قهرمــان 2 دوره اخیــر لیــگ در 5 تقابل بــا نمایندگان این اســتان، تنها موفــق به کســب یک پیــروزی شــدهاند. ایــن تیــم امــا بــرای رهایــی از طلســم تیمهــای خوزســتانی، بســیار امیــدوار بــه آمــار خیرهکننــد­ه خــود در بازیهای خانگی اســت. جایــی که از 9 بــازی، 23 امتیاز کســب کرده و عنــوان بهترین تیم بازیهــای خانگی را در اختیــار دارد و در 7 بازی اخیر کــه میزبان بوده، 6 پیروزی به دســت آورده اســت. آمار پرسپولیس در تهــران برابر اســتقال خوزســتان نیز جالــب توجــه اســت و پرســپولیس در 4 تقابــل اخیــر برابــر ایــن تیم بــه پیروزی رســیده. آبیهــای اهــواز در لیــگ برتر 6 بــار مغلــوب پرســپولیس شــدهاند و از هیچ تیمی بیش از پرسپولیس شکست نخوردهاند و نکته جالب این است که در 3 فصل گذشته هم، جام قهرمانی لیگ برتر به این 2 تیم رسیده است. ■ صحبتهایبرا­نکووبوستان­ی برانکو در نشســت خبری پیش از بازی با استقال خوزستان، گفت: «به این بازی به عنوان شــانس پیــروزی نگاه میکنیم امــا ایــن را هم نبایــد فرامــوش کنیم که پدیده هفته پیــش در مقابل این تیم به ســختی برنــده شــد. خوزســتان از قدیم بازیکنــان خوب و جوانی داشــته اســت. االن هــم در ایــن تیــم بازیکنــان جوانی هستند که فرصت بازی دارند.»

ســرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در مورد شرایط داوری بیان داشت: «هدف مــا قهرمانــی اســت و از این فشــارهایی کــه هســت، شــانه خالــی نمیکنیــم. ما خواهــان داوری محترمانــه هســتیم. در دیــدار با فــوالد بازی یــک دقیقــه زودتر از وقتهــای اضافی تعیین شــده تمام شــد. خودتان شــاهد هســتید که داوران بــرای ما به چــه شــکلی داوری میکنند. یــک بازی را که داور برای ما عالی داوری کرد، کم مانده بود ســنگ بارانش کنند. هر موقع ما نتیجه میگیریم، این بحث را راه میاندازنــ­د کــه داوران به ما کمک میکنند در حالی که پرسپولیس بیشتر از همه از داوری ضرر کرده است.»

او در مــورد فشــردگی بازیهــا بیــان کرد: «فشــردگی بازیها باعث شد تا دو بازیکنمان مصدوم شوند چرا که زمانی بــرای ریــکاوری نداشــتند. قبــل از بــازی فینال لیگ قهرمانان یک بازی ســنگین با سایپا داشتیم اما نخواستیم که بازی به تعویــق بیفتد و در همان بــازی هم داور به ما لطمه زد. فــردای آن بازی به ژاپن رفتیم. بــا همه این اوصاف میگویند که میخواهند ما را قهرمان کنند. میدانید برنامــه چگونــه بــود؟ بــه ما گفتنــد این برنامه شــما است. میشــد طور دیگری آن را تغییــر داد؟ بــه مــا گفتنــد نه. پس باید میپذیرفتیم. حاال بایــد خودم را از برج میاد پایین بیندازم.»

کریم بوستانی ســرمربی تیم فوتبال استقال خوزستان هم در نشست خبری گفــت: «دو تیمی با هم بازی دارند که از نظــر جدولی یکــی غنی و دیگــری فقیر اســت. آنهــا بــا توجه بــه شکســت برابر فوالد میخواهند در بازی مقابل ما پیروز شــوند. مــا هم بــه دنبــال برد هســتیم و نمیخواهیم دفاعی و ضد فوتبال بازی کنیم. نمیخواهیم اتوبوس بچینیم که گل نخوریم.» ■ پدیده، بدون یحیی در برزیل

در دومیــن بــازی امــروز صنعــت نفت آبــادان و پدیــده از ســاعت ۱7:30 در ورزشــگاه تختــی آبادان با هــم دیدار میکننــد. صنعت نفت هــم برای اینکه تماشــاگرا­ن ســختگیرش را راضــی کند، بایــد در ایــن بــازی نتیجــه بگیــرد و در مقابــل، پدیــده هــم کــه در ایــن فصــل در حــد یــک مدعــی جــدی قهرمانــی فصــل را آغــاز کرده بود، پــس از 3 هفته نرســیدن بــه بــرد، هفتــه قبل اســتقال خوزستان را شکســت داد و حاال امیدوار اســت روند نیم فصل اول خــود را ادامه دهــد. هر چنــد کــه پدیــده در بازیهای اخیــر خــارج از خانه موفق ظاهر نشــده و در 3 دیــدار قبلی گلزنی نکرده اســت. البته مشــهدیها در این مســابقه یحیی گلمحمــدی، سرمربیشــا­ن را هــم بــه دلیل اخــراج در هفته قبل روی نیمکت ندارند. این دیدار جدال کم تساویترین تیم لیگ (پدیده با 4 تساوی) و رکورددار تســاوی در لیــگ (صنعــت نفــت بــا ۱۱ تساوی) است. ■ جدالاروپای­یتراکتورسا­زیواستقالل

بازیهای لیگ برتر فردا جمعه هم بــا انجام 3 دیــدار ادامه پیــدا میکند که طی آن و از ســاعت ۱5:30 تراکتورساز­ی و اســتقال در ورزشــگاه یادگار امام (ره) تبریز با هــم دیدار میکننــد. دیداری که اشکان خورشیدی به همراه محمدرضا منصــوری و علیرضــا ایلــدروم، آن را داوری میکنند. بازی دور رفت این 2 تیم بــا نتیجه 3 بر صفر به ســود آبیپوشــان پایتخت به پایان رسید ولی قطعاً شرایط در این بازی که در تبریز برگزار میشــود، فــرق میکنــد و جو ورزشــگاه بــا حضور پــر تعــداد هــواداران تبریــزی، بــه ســود تراکتورســ­ازی سنگینی میکند. استقال اگر چه همچنان کار خود را با وینفرد شفر آلمانــی ادامــه میدهــد ولی در ســمت مقابــل جــرج لیکنــز بلژیکــی جایگزین محمد تقوی شــده و اولین تقابل این دو مربی اروپایی در فوتبال ایران هم جالب توجــه خواهــد بــود. تراکتورســ­ازی هفته گذشته برابر نساجی به تساوی ۱-۱ رسید امــا حاال بــه دنبال بــرد خانگــی دیگری و همچنیــن جبــران شکســت دور رفت است. البته استقال در هفته هفدهم به میدان نرفــت ولی در آخریــن بازیاش کــه پنجشــنبه هفتــه گذشــته بــود، برابر پیکان بــه برتری پر گل 4 بر صفر رســید و حاال میخواهد این روند را ادامه دهد. اســتقال در این بازی محمد دانشــگر و فرشید باقری 2 بازیکن خود را در اختیار ندارد. ضمن اینکه بینی وریا غفوری هم شکســته اســت و باید دید در این شرایط بــه میــدان مــیرود یــا خیــر. در ســمت مقابل هم، مســعود شــجاعی و اشــکان دژاگه 2 بازیکن ملیپوش تراکتورســ­ازی در روزهــای اوج خــود بــه ســر میبرند و تقابل آنها با استقالیها دیدنی خواهد بــود. اســتقال و تراکتورســ­ازی ۱2 تقابل با هــم داشــتهاند که 8 بــرد نصیب تیم تبریزی شده و استقالیها هم در مقابل 6 برد داشــتهاند و 7 بازی دو تیم هم به تســاوی انجامیده. در ایــن 20 بازی، هم تراکتورســ­ازی و هم اســتقال 27 گل به ثمر رساندهاند و حاال باید دید چه تعداد گل در این مسابقه رد و بدل خواهد شد. ■ سپاهانبهدن­بالحفظصدر

از ســاعت 6۱ فردا، پیکان و ســپاهان در ورزشــگاه شهدای شــهر قدس با هم رو در رو میشــوند. در ایــن بــازی، تقابل حسین فرکی سرمربی پیکان که در لیگ چهاردهم با ســپاهان به مقام قهرمانی رســید، دیدنــی خواهد بود. بــازی پیکان و ســایپا در هفتــه هفدهم برگزار نشــد و زمان آن هم هنوز اعام نشده ولی فرکی به دنبال کســب اولین برد خود با پیکان اســت. در سمت مقابل، سپاهان هم که در بــازی قبــل خود 3 بر صفر ســپیدرود را از پیش رو برداشــت و به صدر رســید، به دنبــال حفظ جایــگاه خود اســت. در آخریــن بازی فــردا هم که از ســاعت 6۱ برگزار میشود، سپیدرود و ماشینسازی بــا هــم دیــدار میکننــد. شــاگردان علی کریمــی در حالــی در ورزشــگاه ســردار جنگل رشت میزبان این مسابقه هستند کــه در 5 بــازی قبلــی خــود بــه پیــروزی نرســیدهان­د و خطر سقوط بشدت آنها را تهدید میکند. در مقابل، ماشینســاز­ی تیمی اســت که بــا مربیگری محمدرضا مهاجــری به تیم خوبی تبدیل شــده که 3 بازی است نباخته و نیم فصل دوم را هم با 2 برد آغاز کرده است.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran