Iran Newspaper

دیدار خواهر امام موسی صدر با پاپ

-

جمعــی از اعضــای خانواده امــام موســی صــدر و در رأس آنهــا رباب صدر دیروز بــا پــاپ فرانســیس، رهبــر کاتولیکهــ­ای جهــان در واتیــکان دیــدار و گفتوگــو کردند.

در ایــن دیــدار کــه در آســتانه ســالگرد خطبه امام موسی صدر در کلیســای کبوشیین بیروت (۰۳ بهمن ۳۵۳۱) انجام شــد، نامه درخواســت حمایت پاپ برای آزادی امام موسی صدر و دو همراهش در چهلمین سال اسارت منتشر شد.

بهگــزارش «ایــران»، در این نامه که خواهر امام موســی صدر بــه پاپ ارائه کرد آمــده اســت: «جنایــت ربودن امام صدر فرصــت نداد تا او در حــوادث چهار دهه گذشــته حاضر باشــد؛ اما اندیشــهها­ی اجتماعیاش و ارزشهایی که میخواست در جامعــه نهادینــه ســازد، در تاریکــی تفکــرا ِت تکفیــری، تفکراتــی که با فســاد و جــرم خاورمیانه و جهان را به ویرانی کشــانده اســت، چونان منارهها درخشــانند. تالشهای امام صدر برای بازگرداندن اعتبار انسان و کرامت و حقوقش، شایسته بررســی در جوامع شــرق اســت؛ جوامعی که محل نزول وحی و خاستگاه رسوالن و پیامبــران اســت. آن هــم در لبنان، ســرزمین ادیان مختلف و الگوی همزیســتی فرقههای مذهبی.»

در بخــش دیگری از این نامه آمده اســت: «آنان که حکــم به حذف امام صدر از صحنــه دادنــد، مشــتی مســتبدند و او را بابــت احترامــش بــه حــق اختالفها و تــالش خســتگیناپ­ذیرش بــرای حفــظ کرامت انســان و پاســداری از حــق تمایز و پیوند انســانها مجازات کردند؛ و کســانی که او را به صحنه بازگردانند مبارزان راه آزادی و کرامت و عدالتند. از این رو، تالش و مبارزه ما برای پیگیری ربودن آنان و نجاتشان از صمیم ایمانمان و بر مبنای واج ِب انسانی و دینی ماست.»

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran