Iran Newspaper

پاتوسی باالخره کارت بازی گرفت

مشکل بازیکن آفریقایی استقالل حل شد

-

آیانــدا پاتوســی، هافبــک جدیــد آبــی پوشــان کــه از کیــپ تــاون آفریقــای جنوبی به اســتقالل پیوســته، به دلیل دارا نبودن قوانین داخلی برای جذب بازیکــن خارجــی در دو هفتــهای کــه از قــراردادش بــا اســتقالل گذشــته، نتواســت در ترکیب این تیم به میدان بــرود. حامــد مؤمنــی مســئول کمیته روابــط بینالملــل فدراســیون فوتبال جمعــه اعــالم کــرد کــه او نمیتوانــد در لیــگ بــازی کنــد و در ایــن شــرایط به نظر میرســید که آبیپوشــان فقط میتوانند از او در لیگ قهرمانان آسیا استفاده کنند.

در همیــن رابطــه کارل لوئیــس خبرنــگار ســایت EWN آفریقــای جنوبی مدعی شــد: «اون داگاما که دو ســال پیش ســرمربی موقت آفریقای جنوبی بــود، تأییــد کرد که نامــهای را در ارتبــاط بــا پاتوســی بــه فدراســیون فوتبال ایران نوشــته و اعــالم کرده که دو ســال پیش قصد داشــته پاتوسی را در لیســت آفریقای جنوبی قرار بدهد امــا این بازیکــن در آن مقطــع زمانی آماده نبوده است.»

با تمام این اوصاف دیروز مشــکل پاتوســی حل شــد و قــرار اســت کارت بــازی او بــرای اســتقالل صــادر شــود. فریبــرز محمــودزاد­ه مســئول نقــل و انتقاالت ســازمان لیــگ، در این مورد چنیــن توضیــح داد: «فدراســیون فوتبــال اســتعالمی رســمی از فدراســیون فوتبــال آفریقــای جنوبــی مبنــی بــر ســوابق بازیهای ملــی این بازیکــن گرفت که اعالم شــد پاتوســی در ســال 2017-201۸ در تیــم ملــی این کشور بازی نکرده اما نکته مهمی کــه به آن توجه نشــده بود، این اســت کــه هــر فصــل فوتبالــی در کشــورمان در دو ســال میــالدی تداخــل دارد و اســتعالم مربوط به دو فصل گذشته، مالک عمل و تصمیمگیری اســت که مبنای محاسبه از ابتدای فصل لحاظ میشود نه از زمان ارسال درخواست.

دوره لیــگ برتــر نیز از ســال 201۸ میــالدی آغــاز شــده. به همیــن دلیل ســازمان لیگ در مکاتبهای با دبیرکل فدراســیون فوتبال درخواست کرد که ســوابق ملی پاتوسی در ســال -2017 2016 نیز اســتعالم شــود. طبق اعالم فدراســیون فوتبــال آفریقــای جنوبــی پاتوســی در ســال 2016-2017 چهــار بازی برای این کشــور داشــته که در دو مسابقه نیز به میدان رفته است. »

ضمــن اینکــه باشــگاه بلژیکــی در مکاتبــه رســمی بــا باشــگاه اســتقالل تهران و فدراسیون فوتبال اعالم کرده پاتوســی حداقــل 10 بــازی بــرای ایــن تیم در ســال 2016-2017 انجام داده است.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran