Iran Newspaper

زیردریایی فاتح در حضور روحانی به آب انداخته شد

-

عصــر دیــروز همچنیــن بــا حضــور و دســتور رئیــس جمهــوری، زیردریایــ­ی فاتح به عنوان نخســتین زیردریایی کاس نیمــه ســنگین بومــی ایــران، بــه آب انداختــه شــد. نقش اصلی این زیردریایی، مقابله با یگانهای شــناور ســطحی و زیرسطحی بــا اســتفاده از اژدر و موشــک اســت.روحانی بــا حضــور در کارخانجــا­ت نیــروی دریایــی ارتــش جمهــوری اســامی ایــران در منطقه یکــم دریایی در بندرعبــاس، ضمن ادای احترام به یادمان شــهدای نیروی دریایی ارتش، از یگانهای مســتقر در میدان این مجموعه ســان دید.

رئیس جمهوری در این مراســم هم طی ســخنانی، قدرت دفاعی جمهوری اســامی ایران را برای حراســت از منافع کشــور دانســت و تصریح کرد: هیچگاه قصد تجاوز به ســرزمین یا کشــوری نداشــتهای­م و همه این 40 سال شاهد و گواه بسیار روشنی است که همواره به خوبی از خودمان دفاع کرده و در برابر متجاوز ایستادهایم، اما چشم طمع به دیگران نداشتهایم.

وی با تأکید بر اینکه نیروی دریایی دارای جایگاهی ویژه اســت، گفت: حدود 40 ســال پیــش در اوایل ســال 58 در این مرکز با نیروی دریایــی و توانمندی آن آشــنا شــدم و طی این چهــار دهه چــه در دوران دفاع مقدس و چــه بعد از آن، رشــادتها و فداکاریها بویژه حرکت در زمینه خودکفایی توســط این نیرو برای ملت ایران جای قدردانی و افتخار است.

رئیس جمهوری با قدردانی از نیروی دریایی ارتش، سپاه پاسداران و وزارت دفاع و همه پرســنل، کارکنان، مهندســین و فعاالن در این زمینه، خاطر نشــان کــرد: ملــت ایــران، در آغاز پنجمیــن دهه انقــاب اســامی، قــدردان نیروهای مســلح خود هســتند و در مقابل نیروهای مســلح نیز با همه توان و وجودشــان بــه مردم قول میدهند که از ســرزمین، آبها و آســمان کشــور دفــاع کرده و در برابر متجاوزان بایستند همان طور که در طول 40 سال گذشته اینچنین بودهاند.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran