Iran Newspaper

ساماندهی فضای اطراف تئاتر شهر

-

وزیر فرهنگ و ارشــاد اســالمی درباره ساماندهی وضعیت اطــراف تئاتر شــهر بیــان کرد: «ما در این مســیر بــا دو نگاه مواجه هســتیم. معیشت عدهای مهم است اما هنر را باید بــه انــدازه آن جدی بگیریم.» ســید عباس صالحی در حاشــیه ســی و هفتمین جشــنواره بینالمللــ­ی تئاتــر فجر در جمع خبرنــگارا­ن دربــاره آخرین وضعیت پیگیریها درباره ســاماندهی فضای پیرامونی تئاتر شهر توضیح داد: متأسفانه شرایط خوبی را در اطراف محیط تئاتر شهر نمیبینیم.

او ادامــه داد: مــا نگاهمــان ایــن بــوده کــه تئاتــر شــهر بهعنــوان یــک فضای نوســتالژی­ک شهری و کشوری و یک هنر جدی در کنارهنرهای کشور این حرمت و احتــرام را باید داشــته باشــد که بتواند فضایی آرام داشــته باشــد. در اینمیان نگاهی وجود دارد که میگوید در این شــرایط که مشــکالت معیشتی وجود دارد و نزدیک شــب عید هســتیم باید به معیشــت مردم توجه شــود. با توجه به این دو نگاه ما با شــورای شــهر و شهرداری تالش داریم که این مسیر را بدرستی طی کنیم. معیشت عدهای مهم است اما هنر را باید به اندازه آن جدی بگیریم.»

وی در پاســخ به ســؤالی دیگر درباره ورود دادستانی به تئاتر و اعتراضاتی که از طرف اهالی خانه تئاتر انجام شده است، بیان کرد:«وقتی ما در تعامل با این سازمانها هســتیم نمیتوانیم برخورد هیجانی داشته باشیم. این برخوردهای هیجانــی به پیچیده کــردن آن میانجامد. مــا با قوه قضائیــه گفتوگو کردیم و امیدواریم این گفتوگوها تأثیرات خود را داشــته باشــد.وزارت فرهنگ و ارشــاد اســالمی پای مجوزهای خود ایســتاده اســت و تا االن بیش از هفــت هزار عنوان نمایش و هزار اجرا داشــته اســت. همیشــه این ایســتادگی بوده اما همه آنها به معنی تعارض یک مجموعه با مجموعه دیگر نمیتواند باشد.»

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran