Iran Newspaper

انفجار مرگبار مین در خانه مسکونی

-

گروه حوادث / انفجار یک مین ضد نفر در شهر دارخوین شــادگان یــک کشــته و یــک مجــروح بــر جای گذاشــت. شــهرام مقام رئیس فوریتهای پزشکی دانشکده علوم پزشــکی آبادان گفت: این انفجار ظهر روز شــنبه در یکی از مناطــق دارخویــن شــادگان رخ داده و بــر اثــر آن یــک نفــر جان باخت.وی افزود: علــت و چگونگی این انفجار تاکنــون مشــخص نشــده اســت و بهدلیل شــدت انفجار جســد متاشــی شــده و قابــل شناســایی نیست.حســین ســالمی بخشــدار دارخویــن نیــز در رابطه با ایــن حادثه گفــت: در این انفجــار که در یک منزل مســکونی رخ داد یک زن نیز مصدوم شــده و به بیمارســتا­ن منتقل شــده اســت.یکی از شاهدان این حادثه در گفتوگو با خبرنگار گــروه حــوادث «ایــران» در رابطه با جزئیــات این حادثه عنوان کرد: با گذشت بیش از 30 سال از جنگ تحمیلی، هنــوز آثار برخی از مــواد منفجره و تســلیحات جنگی در مناطق جنگ زده مثل دارخوین وجود دارد.

وی در ادامــه افزود: برخی از ایــن ادوات مثل مینها و راکتهــا در زمــان جنــگ در آبهــا و فضــای نــرم خاکهــا افتــاده و عمــل نکــرده اســت. در حــال حاضــر برخــی از جوانــان و نوجوانــان ایــن منطقه وقتــی یکی از ایــن تســلیحات را پیــدا میکنند بــرای یــادگاری آن را به منازلشــان میبرند و بعضیها هم فکر میکنند که این ادوات عمل کرده و بهدنبال جداکردن بدنه آلومینیومی آن هستند تا از طریق فروش فلز آن کسب درآمد کنند.

این شــاهد تصریح کرد: متأسفانه محمد حنظلزاده جوان 23 ســالهای که در این ســانحه جانش را از دســت داد، یک مین ضد نفر را پیدا میکند و آن را به خانهشان میبرد و از آنجا که فکر میکرده طی سه دهه گذشته این میــن عمل کرده یا از کار افتاده با چکش روی آن میزند که میــن منفجر میشــود و عــاوه بر تخریب خانهشــان مادرش هم دچار مصدومیت شدیدی میشود.

وی در پایــان تصریــح کــرد: کاش مســئوالن فکری به حــال مناطق جنگی که آثــار جنگ هنوز هم در آن وجود دارد بکنند تا دیگر شــاهد چنین اتفاقات تلخی نباشیم. چراکه در فواصل مختلف شاهد جراحات شدید و مرگ و میر جوانانمان هستیم.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran