Iran Newspaper

تشکر رهبر انقالب از ملت

در دیدار مردم استان آذربایجان شرقی صورت گرفت

- خبــــــــ­ـر گـروه ســـیاسی

- رهبر معظم انقالب: مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال کار بزرگی انجام دادند - مسئوالن مراقب خدعه اروپاییها باشند

حضرت آیــت اهلل خامنهای رهبر معظم انقاب اســامی صبــح دیروز (دوشــنبه) در دیــدار هــزاران نفــر از مــردم اســتان آذربایجــا­ن شــرقی، ضمــن تشــکر صمیمانــه از حرکت بزرگ و آگاهانــه ملــت ایــران در راهپیمایی ٢٢ بهمن امســال، نظام جمهــوری اســامی را در بهتریــن موقعیت و جبهه اســتکبار و در رأس آن امریکا را در ضعیفترین شرایط دانستند و گفتند: مردم بویژه جوانان و همچنین مسئوالن باید با وقتشناسی و اقــدام بهنگام، از ظرفیتهای فراوان به منظور حل مشــکات کشــور اســتفاده کنند.به گزارش پایگاه اطاعرســان­ی دفتر رهبر معظم انقاب، حضرت آیت اهلل خامنهای در ابتدای ســخنان خود با اشــاره به راهپیمایی عظیم ٢٢ بهمن امســال افزودند: مــن در بیانیــه چنــد روز پیــش از مــردم ایران تشــکر کــردم اما آن تشــکر خیلــی کمتــر و کوچکتــر از حــق ملــت ایران اســت زیــرا مــردم در راهپیمایــ­ی ٢٢ بهمن امســال، کار بزرگی انجام دادند. ایشــان با اشــاره بــه حضور پرحجم و گســترده مردم در راهپیمایــ­ی ٢٢ بهمــن، تأکیــد کردنــد: گزارشهــا و ارزیابیهــ­ا نشان میدهند، در اکثر شهرهای کشور حضور مردم نسبت به ســالهای قبل، بیشــتر و متراکمتر بوده اســت که با همه وجود از مــردم سپاســگزار­ی میکنم. رهبر انقاب اســامی افزودند: اگرچه دشمن در تبلیغات خود این حضور را کتمان و یا سعی در کوچکنمایــ­ی آن میکنــد، امــا ایــن واقعیــت را میبینند و معنــای ایــن حضــور عظیــم مردمی را متوجه میشوند.

حضرت آیت اهلل خامنهای رهبر معظم انقالب اســالمی صبــح دیروز (دوشــنبه) در دیــدار هــزاران نفــر از مــردم اســتان آذربایجانش­رقی،ضمنتشکرصمی­مانه از حرکــت بــزرگ و آگاهانــه ملــت ایــران در راهپیمایــ­ی ۲۲ بهمــن امســال، نظام جمهوری اسالمی را در بهترین موقعیت و جبهه اســتکبار و در رأس آن امریکا را در ضعیفتریــن شــرایط دانســتند و گفتند: مردم بویژه جوانان و همچنین مسئوالن بایــد بــا وقتشناســی و اقــدام بهنــگام، از ظرفیتهــای فــراوان بــه منظــور حــل مشکالتکشور­استفادهکنن­د.

به گــزارش پایگاه اطالعرســا­نی دفتر رهبــر معظم انقالب، حضــرت آیت اهلل خامنهای در ابتدای سخنان خود با اشاره بــه راهپیمایــ­ی عظیم ۲۲ بهمن امســال افزودنــد: مــن در بیانیــه چنــد روز پیــش از مــردم ایران تشــکر کردم اما آن تشــکر خیلــی کمتــر و کوچکتــر از حــق ملــت ایران اســت زیرا مــردم در راهپیمایی ۲۲ بهمــن امســال، کار بزرگی انجــام دادند. ایشــان بــا اشــاره بــه حضــور پرحجــم و گســترده مــردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن، تأکید کردند: گزارشها و ارزیابیها نشان میدهند، در اکثر شــهرهای کشور حضور مردم نســبت به ســالهای قبل، بیشتر و متراکمتر بوده اســت که با همــه وجود از مردم سپاســگزار­ی میکنم. رهبر انقالب اســالمی افزودنــد: اگرچــه دشــمن در تبلیغــات خود ایــن حضور را کتمــان و یا سعیدرکوچکن­ماییآنمیکن­د،امااین واقعیت را میبینند و معنای این حضور عظیم مردمی را متوجه میشوند.

حضــرت آیــتاهلل خامنهای بــا تأکید بر اینکه هر کشوری که مردم آن این گونه در میــدان حضور داشــته باشــند، از ِکید و آسیب دشمن مصون خواهد بود، گفتند: حضــور گســترده مردمــی در راهپیمایــ­ی ۲۲ بهمــن امســال، در واقــع یک حرکت سیاســی، امنیتــی، انقالبــی، آگاهانــه و پر معنابودومر­دمهمانشعار­اصلییعنی «مــرگ بر امریکا» را کــه به معنای مرگ بر ســلطهگری و توطئهگــری و تجاوزگری و دســتانداز­ی به حقوق ملتها اســت، ســر دادند. ایشــان افزودند: باید شکرگزار خداوند بود زیرا دلهای مردم به دســت او اســت و در واقــع خداوند متعال بود که مــردم را به خیابانهــا آورد. رهبر انقالب اسالمی با اشاره به برخی افراد ضعیف و منفعل که همواره ضعفهای خود را به مردم نســبت میدهند و مدعی ضعیف شدن انقالب هستند، خاطرنشان کردند: مــردم همینهایی هســتند کــه در روز ۲۲ بهمــن در خیابانها دیدید و خداوند این ملــت را کــه با بصیــرت از هویت و کشــور خــود دفــاع میکننــد، مــورد لطــف قــرار خواهــد داد. حضرت آیــتاهلل خامنهای در ادامه به شــهادت جمعی از پاسداران حافظ امنیت و مرزها اشاره و تأکید کردند: این شهادتها باید ما را هوشیار و آگاه کند که امنیت کشــور به قیمــت خون بهترین جوانان کشور به دست میآید و همه باید قدردان این جانفشــانی­ها باشــیم. رهبر انقــالب اســالمی امنیــت کشــور و امنیت مراســمهای­ی همچون راهپیمایی عظیم ۲۲ بهمــن و عــزت ملی کشــور را مرهون جانفشــانی حافظــان امنیــت در ســپاه، ارتشونیروی­انتظامیدان­ستند.حضرت آیــتاهلل خامنــهای همچنین بــا تجلیل از مــردم شــهیدپرور اصفهــان و حضــور پرشــکوه و اعجــاب آور آنــان در تشــییع شهدایحافظا­منیت،تأکیدکردند:مردم اصفهانهموا­رهجزوپیشگا­ماننهضتو انقالب اسالمی بوده و هستند.

ایشــان در ادامــه ســخنان خــود، ۹۲ بهمــن ســال ۶۵۳۱ و قیــام مــردم تبریــز را یــوم اهلل واقعــی خواندند و با اشــاره به پیشــگامی و بصیرت و عملکــرد انقالبی مــردم تبریــز و آذربایجــا­ن در حــوادث مهم انقالب گفتنــد: این قیام مردمی دو ویژگــی مهم داشــت، ۱- وقت شناســی و ۲- اقــدام بهنگام. رهبر انقالب اســالمی با تأکیــد بر اینکه مــردم آذربایجــا­ن باید در گام دوم انقــالب نیــز همچون مراحل قبــل پیشــگام و پیشــتاز باشــند، افزودند: امــروز نظام جمهــوری اســالمی از لحاظ فرصــت و موقعیــت و از لحــاظ زمــان اقــدام و حرکــت در بهتریــن شــرایط قرار دارد. حضرت آیــتاهلل خامنهای گفتند: امــروز روز کار و حرکت دولت، مســئوالن، ملــت و بخصوص جوانان اســت که باید ظرفیتهای بال استفاده فراوان و گسترده کشــور را شناســایی و بهرهبــردا­ری کننــد. ایشــان اســتفاده از ظرفیتهای کشــور را نیازمنــد حرکــت آتش به اختیــار جوانان دانســتند و خاطرنشــان کردند: گروههای جــوا ِن مؤمــن و انقالبــی باید هــر کاری را که امکان پذیر اســت در چارچوب قوانین و مصلحت کشــور انجــام دهند و معطل کسی نباید بمانند. رهبر انقالب اسالمی با اشاره به موقعیت ضعیف دشمن یعنی جبهه استکبار و در رأس آن رژیم متجاوز امریکا، تأکید کردند: ما نمیخواهیم خود را به ســاده لوحی بزنیم و از دشمن غافل شــویم اما واقعیات نشــانگر آن اســت که دشــمن بشــدت گرفتار مســائل داخلی و خارجی است.

حضرتآیتاهل­لخامنهای«مشکالت اجتماعــی»، «افســردگی و ســرخوردگی جوانــان»، «افزایش آمار قتل و جنایت»، «گسترشاعتیا­دوموادمخدر»،«درگیری میان سران امریکا» و «بدهیهای عجیب و غریــب» را بخشهایــی از گرفتاریهای امریــکا برشــمردند و افزودنــد: همه این مــوارد مســتند بــه آمارهــا و گزارشهــای رســمی و داخلی امریکا اســت و به دلیل همیــن مشــکالت و گرفتاریهــ­ا، دچــار وضعیــت کنونــی در ســوریه و عــراق و افغانستانش­دهاندوبهشد­تنیزعصبانی هستند. ایشان با اشاره به برگزاری ناموفق نشست ورشو گفتند: دولتمردان ضعیف العقل امریکا از برخی دولتهای همکار خــود و دولتهــای ضعیــف و مرعــوب برای نشســت ورشــو و تصمیمگیری ضد ایــران دعــوت کردنــد اما این نشســت به هیچ نتیجه ای نرســید و همه اینها نشانه ضعــف اســت و دشــمن کــه در حالــت ضعف دچار عصبانیت میشــود، شروع به جنجال و فحاشی میکند. رهبر انقالب اسالمی تأکید کردند: این جنجالها که از روی ضعف است، نباید دل فالن مسئول را خالــی و یا فالن جوان را دچار خطا کند. حضرت آیــتاهلل خامنهای خاطرنشــان کردند: آن روزی که این انقالب یک نهال ضعیف بود، همه دشمنان متحد شدند ولــی نتوانســتن­د کاری بکننــد، بنابرایــن امــروز که آن نهال تبدیــل به یک درخت تناور شده است، هیچ غلطی نمی توانند بکنند.

ایشــان بــا یــادآوری ســخنان حضرت زینــب ســالماهلل­علیها در دربــار یزیــد، گفتند: امروز هم ما به دشمن میگوییم، هر غلطــی میتوانی بکنی، بکن اما بدان کــه هیچ غلطی نمــی توانی بکنــی. رهبر انقالب اسالمی، نشست شکست خورده ورشــو و همنشــینی مقامــات کشــورهای به ظاهر مســلمان با رژیم صهیونیســت­ی و همپیمانــی بــا امریــکا را موجــب رفتن آبروی آنان دانســتند و تأکیــد کردند: این افراد در میان ملت خود نیز هیچ آبرویی ندارنــد. حضــرت آیــتاهلل خامنــهای، با اشاره به نشاط ۰4 سالگی انقالب اسالمی و آمادگی و قدرت الزم برای حرکت رو به جلو خاطرنشــان کردند: همه مشــکالت کشــور اعــم از گرانیهــا، کاهــش ارزش ریــال و مســائل تولیــد داخلــی قابل حل اســت امــا نیازمند صبــر، تدبیــر، اتحاد و جدیت مسئوالن در حرکت است. ایشان بــا تأکید مجــدد بــر ظرفیتهای فــراوان کشــور و ضعف دشــمن و لزوم اســتفاده از فرصتهــا، خطــاب به جوانــان گفتند: شــما جوانان عزیز موتور پیشــران حرکت کشور هستید و باید خود را از لحاظ روحی، معنــوی، اخالقــی، صمیمــی، علمــی و تواناییهای مدیریتی و تشــکیالتی آماده کنید و مدیریت کشور را به دست بگیرید. البته از تجربه پیران نیز باید استفاده کنید.

رهبــر انقالب اســالمی آینده کشــور را متعلق به جوانان دانستند و تأکید کردند: جوانان میتوانند کشور را به قله برسانند و باید آمادگی خود را در عمل و همچنین با ثبات قدم نشان دهند. حضرت آیتاهلل خامنــهای یک توصیــه هم به مســئوالن کردند و گفتند: دشمن را درست بشناسید و مراقب باشــید فریــب او را نخورید، چه هنگامی که مشت و دندان نشان میدهد و چــه هنگامــی که لبخند میزند. ایشــان افزودند: بدانید، دلهای دشــمنان بسیار بیشتر از حرفهایی که بر زبان میآورند، مملــو از بغــض و کینه نســبت به اســالم و مســلمانان و جمهــوری اســالمی ایران اســت، بنابرایــن نبایــد خدعه دشــمن را قبــول کــرد. رهبر انقــالب اســالمی، رفتار و اقدامــات غربیهــا را به معنــی واقعی کلمــه خدعــه آمیــز خواندنــد و گفتنــد: تکلیفامریک­اییهاکهمشخ­صاستزیرا شمشــیر را از رو بســته اند اما باید مراقب اروپاییها بود زیرا آنها نیز با خدعه عمل میکنند.

حضرت آیتاهلل خامنــهای افزودند: من بــه مســئولین و دولتیهــا نمیگویم چــه کنند اما باید بنشــینند، فکر کنند و به گونهایعملک­نندکهفریبآ­نهارانخورن­د و به امید آنکه حاال کاری بکنیم، خودشان و ملــت را دچــار مشــکل نکننــد. ایشــان خطــاب به مســئوالن گفتنــد: از دشــمن وحشــت هــم نکنیــد و بدانیــد که دســت خدا باالی همه دســتها است و خداوند پشــتیبان ملتی اســت کــه دیــن او را یاری میکنند. رهبــر انقالب اســالمی در پایان ســخنان خــود، تجلیــل از شــهدا و تکریم خانوادههــ­ای شــهدا را از کارهــای خوب و اصلی برشمردند و تأکید کردند: باید نام و اعتبــار و جایــگاه شــهدا و خانوادههــ­ای آنــان را روز به روز افزایش داد زیرا شــهدا، شــاخصهای مســیرحرکت انقــالب هســتند. حضــرت آیــتاهلل خامنــهای با گرامیداشــ­ت یاد امام و شــهدا، گفتند: به لطف خداونــد، جوانهای عزیــز روزی را خواهنــد دید که همه آنچه را که به دنبال آن هستیم، محقق و متجلی خواهد شد.

پیش از سخنان رهبر انقالب اسالمی، حجتاالســا­لم والمســلمی­ن آلهاشــم نماینــده ولی فقیــه در اســتان آذربایجان شــرقی و امــام جمعــه تبریز، ســه درس بزرگ قیام مردم تبریز در ۹۲ بهمن سال ۶۵ را «اقــدام بــه موقع»، «نهراســیدن از طاغــوت» و «اتحاد انقالبیون» دانســت. نماینــده ولی فقیــه در اســتان آذربایجان شــرقی، جوانان فعال و متعهد را مزیت مهمی برای پیشــرفت برشــمرد و گفت: مــردم غیرتمنــد آذربایجــا­ن شــرقی در راســتای تحقــق بخشــیدن بــه بیانیــه راهبردیگام­دومانقالبپ­یشگامخواهن­د بود.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran