Iran Newspaper

رئیس قوه قضائیه: تعطیلی کارخانهها و بیکاری کارگران خالف امنیت ملی است

-

رئیــس قوه قضائیه با بیان اینکه فهم و بصیرت سیاســی عموم مردم از بینش برخــی خــواص نیــز عمیقتــر اســت، خاطرنشــان کــرد: ایــن مــردم، ماننــد برخــی تحلیلگــرا­ن بــرج عــاج نشــین نیســتند کــه صرفــاً تحلیل و ســخنرانی کننــد بلکــه وقتــی نــدای رهبــر خــود را میشــنوند، بــا تمــام وجــود در صحنه حضــور مییابند و از ارزشهای انقالب دفاع میکنند.

بــه گــزارش اداره کل روابط عمومی قوه قضائیه، آیتاهلل آملی الریجانی در جلسه مســئوالن عالی قضایی با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور و معیشت مردم، بــه صورت خاص به مشــکالت کارخانههــ­ا و واحدهــای تولیدی اشــاره و اظهــار کــرد: متأســفانه گاهــی برخی اخبــار درخصــوص تعطیلــی بعضــی کارخانهها و واحدهای تولیدی شــنیده میشــود. مکــرر در ایــن زمینــه تذکــر دادهایــم اما باز هم عــرض میکنم که امــروز تعطیلــی یــک کارخانه یــا واحد تولیــدی و بیــکاری کارگــران، بزرگترین خطا در عرصه صنعت و اقتصاد کشور اســت و عالوه بر آسیبهای اقتصادی، ابعاد مربــوط به امنیت ملی و مباحث انسانی نیز در آن برجسته است.

رئیــس قــوه قضائیــه ادامــه داد: وقتــی یــک کارگــر بــا حقــوق ناچیــز بیــکار میشــود، با داشــتن زن و فرزند چگونــه بایــد زندگــی کنــد؟ بــر همین مبنــا باید شــعار اصلــی ما امــروز این باشــد کــه هیــچ کارخانــها­ی تعطیــل نشــود. بانکهــا گرچــه بــه لحــاظ قانونــی در برخــی مــوارد حــق توقیف کارخانههــ­ا را دارنــد، امــا بایــد در این زمینه تدبیر شــود و ببینند که آیا واقعاً توقیف یک واحــد تولیدی برای بانک فایــدهای دارد؟ بســیاری از امــور در ایــن زمینــه قابل حــل و فصل اســت. البته مشــکالت بانکها نیز باید درک شود، اما امروز باید با تشخیص برخی ضرورتهــا، مجموعههــا­ی قضایی و اجرایــی در هــر اســتان ضمــن تعامل منطقــی بــا مدیــران بانکهــا اجــازه ندهند هیچ کارخانهای تعطیل شود.

آیــتاهلل آملــی الریجانــی بــا بیــان اینکه تعطیلی واحدهای تولیدی امروز برخــالف امنیــت ملــی و مؤلفههــای مربوط به توسعه اقتصادی کشور است کــه ابعــاد عاطفی و انســانی نیــز دارد، تأکیــد کــرد: چرخهــای تولید در کشــور نباید کند یا متوقف شــود. امیدواریم با محوریت دادگســتری­ها و استانداریه­ا در سراســر کشور، این تعامل با بانکها شــکل بگیــرد و از رئیــس کل محتــرم بانــک مرکــزی هــم میخواهیــم که در این زمینه تدبیر الزم را داشته باشد تا از تعطیلی کارخانهها و واحدهای تولیدی جلوگیری شود.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran