Iran Newspaper

واگذاری مسکن 1300هب معتادبهبود یافته وعده: 9 تیر1397

-

انوشیروانم­حسنیبندپی،رئیسوقتساز­مانبهزیستی­کشور از واگذاری مســکن رایگان به معتادان بهبود یافتــهای که زمان پاکیآنهااز­طریقکارشنا­سانتأییدشو­د،خبردادهبود. پــس از گذشــت هفــت مــاه محمدعلی کــوزه گــر، معاون پیــــــگی­ری:

مشــارکت های سازمان بهزیستی کشــور از واگذاری مسکن هــای آماده شــده به خانوادههای معتادان بهبود یافته خبــر داد و گفت: یکی از برنامههای سازمان بهزیستی کشور که طی سالهای گذشته مورد تأکید بود، اما مشکالتی را برای واگذاری به همراه داشت موضوع مسکن معتادان بهبودیافته و واگــذاری مســکن بــه ایــن افراد بــوده اســت. معاون مشــارکت های ســازمان بهزیســتی کشــور در گفت وگو با خبرنگار «ایران» می گوید: واگذاری مســکن به معتادان بهبودیافته بر اساس پروتکل مشخصی صورت می گیرد و تاکنون هم در ایــن طــرح، واحد 1300 معتاد بهبود یافته واگذار شــده اســت. در صورتی که بهبود آنها را معاونت پیشگیری استان ها تأیید کند ( 3 سال از پاکی آنها گذشته باشــد)، در طــرح های مختلف حمایتــی قرار می گیرنــد، بویژه اگر در روســتاها باشــند 25 میلیون تومــان وام می گیرند و 10 میلیون تومان هم ســازمان کمک بالعوض پرداخت می کند، اما در شــهرها برای این جامعه هدف فعالً طرحی وجود ندارد، اما اگر برای مسکن مهرها اقدام کنند، بعد از طی فرآیند ثبت نام و روال اداری عــالوه بــر وامی که مســکن مهــر دارد، حدود 4 میلیــون تومان هم سازمان به آنها کمک می کند. دولت مشوق هایی را برای حمایت از این گروه از افراد در نظر گرفته تا بتوانند بخشی از مشکالتشان را از این طریق حل کنند.

علی ربوبی، دبیر ســتاد مسکن مددجویان سازمان بهزیستی نتیـــــجـ­ــ :ه

کشــور نیــز در گفت وگو بــا خبرنگار «ایــران» می گویــد: 1300 معتاد بهبودیافته در این طرح یا ثبت نام کرده اند یا واحدشان در دست ساخت یا واگذار شــده اســت، اما در کلیت آمار، در بانک اطالعاتی ما حــدود 13 هزار نفر در سراســر کشــور شــامل این طرح می شوند که شــاید برخی از آنها خودشان تمایلی برای شرکت در این طرح نداشته باشند. خدماتی که ســازمان به معتادان بهبودیافته ارائه می کند مشــروط بر گذشــتن 3 سال از ترک اعتیاد آنهاست که البته در شهرها فعالً طرحی برای اجرا در این راستا نداریم، اما در روســتاها فرد می تواند به بهزیســتی مراجعه کند و در صورت تأیید پاکی وی توسط معاونت پیشگیری سازمان، فرد بهبودیافته به معاونت مشارکت هــای مردمــی معرفی مــی شــود و در قالب تفاهمنامه ســازمان با بنیاد مســکن از تسهیالت مسکن برخوردار می شود و بر اساس فرم امتیازبندی تا سقف 10 میلیون تومان کمک بالعوض دریافت می کند. در شــهرها هم اگر فرد بهبودیافته خانه ای بخرد یا بســازد کمک هزینه ســاخت یا خرید تا سقف 8 میلیون تومان طبق ضوابط پرداخت می شود و اگر فرد بهبود یافته پروانه ســاخت از ســال 95 گرفته باشد بر اساس پیشرفت فیزیکی ملک 8 میلیون تومــان کمــک دریافت می کند. وی می افزاید: قرار اســت طرح مســکن اجتماعی توسط بنیاد مسکن ارائه شود که از زمان ابالغ این طرح، یکی از گروه های هدفی که مشمول این طرح می شوند، معتادان بهبودیافته هستند که با آغاز این طرح کلید آن در شهرها نیز زده می شود.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran