Iran Newspaper

طلسم برانکو در جام حذفی شکست

پرسپولیس با برد مقابل پدیده در ضربات پنالتی به سپاهان رسید

-

پرســپولیس و پدیده از ســاعت ۵1:۷1 دیــروز در تنهــا بــازی باقیمانــد­ه از مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی در ورزشــگاه آزادی بــه مصــاف هــم رفتنــد. برانکــو بــرای ســومین مصاف با پدیــده در طول این فصــل 2( بازی پیشــین در لیگ انجام شــد) از ترکیب علیرضا بیرانوند، سیدجالل حسینی، شــجاع خلیــلزاده، مهــدی شــیری، شــایان مصلــح، کمــال کامیابینیـ­ـا، احمــد نوراللهــی، ســروش رفیعــی، ســیامک نعمتــی، مهــدی ترابــی و علــی علیپــور اســتفاده کــرد و یحیــی گلمحمــدی هــم میــالد فراهانــی، محمدحســین مرادمنــد، ســید عبداهلل حســینی، مرتضــی منصوری، علــی نعمتــی، مســعود ریگــی، اکبــر صادقــی، محمــد قاســمینژا­د، امیــن قاســمینژا­د، محمدمهــدی مهدیخانی و یونس شــاکری را روانه میدان کرد.

بــازی در حضــور حــدود 22 هــزار تماشــاگر با ســوت اشــکان خورشیدی آغــاز شــد و شــاگردان گلمحمــدی در دقایــق ابتدایــی عملکــرد بهتــری از سرخپوشــان پایتخــت داشــتند. در دقیقــه ۳ ارســال کرنرتوســط محمــد قاســمینژا­د چیــزی نمانــده بــود بــه طــور اتفاقــی منجــر بــه اولیــن گل بــازی شــود امــا شــیری پرســپولیس را نجــات داد و تــوپ را از روی خــط دروازه برگشــت داد. در دقیقــه 12 بــازی خــوب و هجومی پدیــده نتیجه داد. در ایــن لحظــه محمدمهــدی مهدیخانــی روی ضــد حملــهای ســریع، در موقعیــت تــک بــه تــک با علیرضــا بیرانوند قرار گرفت و توپ را از باالی سر او به سمت دروازه فرستاد که تــالش مصلح بــرای جلوگیــری از ورود توپ بــه دروازه مؤثر نبود و توپ بــا دخالت ایــن بازیکن بــه گل پدیده تبدیل شد. در ادامه پرسپولیس برای جبــران گل خــورده تــالش کــرد و در دقیقه 20 کرنر ارسالی ترابی از سمت راســت بــا ضربــه ســر شــایان مصلح همراه شــد و شــاگردان برانکــو به گل تســاوی دســت یافتند. در دقیقه ۳2، شــاگردان گلمحمدی حمله دیگری را تــدارک دیدند کــه این بــار بیرانوند زودتر از بازیکن حریف، توپ را گرفت و در ادامه به یــک درگیری جزئی هم ختــم شــد کــه بــا دخالــت داور ماجرا تمــام شــد. در ادامــه بازی بــه تعادل کشــیده شــد و در نهایــت دو تیــم بــا تساوی راهی رختکن شدند.

نیمــه دوم برخــالف پیشبینــی با بــازی محتاطانــه دو تیم آغاز شــد. بــا گذشــت 15 دقیقــه، برانکــو اولیــن تعویــض را انجام داد و بشــار رســن را در دقیقه 61 به جای رفیعی به میدان فرســتاد. در دقیقه ۳6، اشتباه در خط دفاعی پدیــده نزدیک بود کار دســت ایــن تیــم بدهــد کــه ضربــه ترابــی در شــرایطی نه چنــدان متعــادل، به تور کنار دروازه برخورد کرد. در دقیقه 2۷ دومیــن تعویــض سرخپوشــان انجام شــد و ماریــو بودیمیر جــای نعمتی را گرفــت. در ادامــه اتفاقــی غیرمنتظره بــرای قرمزهــا رخ داد و ســیدجالل دچار مصدومیت شــد تا برانکو دست بــه یــک تعویــض اجبــاری بزنــد و در دقیقــه 5۸ محمــد نــادری را به جای کاپیتــان تیم خود به میدان بفرســتد. در دقیقــه 2۹ اولیــن تعویــض پدیــده صــورت گرفــت و رضــا صــدری جای مهــدی خانی را گرفــت. در وقتهای تلــف شــده و در دقیقــه 4۹ پرتــاب اوت بلنــد علــی نعمتی با ضربه ســر مرادمنــد همراه شــد و توپ بــه امین قاســمینژا­د رسید و او با شوت روی پا دروازه پرســپولیس را هدف گرفت اما ضربه تماشایی او را بیرانوند با واکنش بموقــع مهار کرد تا بازی با تســاوی به پایــان برســد و در وقتهــای اضافــی دنبال شود. با شروع وقتهای اضافه امیــد عالیشــاه بــه عنــوان تعویــض چهــارم ســرخها به جــای ترابــی وارد زمین شــد و در دقیقه 102 هم حســن مهربــان بــه جــای امین قاســمینژا­د در تیــم پدیــده بــه زمیــن آمــد. در 15 دقیقــه ابتدایــی نیمــه اول وقتهــای اضافی اتفاقی نیفتاد و 15 دقیقه دوم با وجود برتری سرخپوشان و حمالتی که روی دروازه پدیده داشتند اما توپی از خــط دروازههــا عبــور نکــرد تــا تیم صعــود کننــده در ضیافــت پنالتیهــا مشخص شود.

در ضربات پنالتی اتفاقات عجیبی افتــاد و اکثــر بازیکنــان ضربــات خــود را بــه بــاالی دروازه فرســتادند. بــرای پرســپولیس بشار رسن ضربهاش را به باالی دروازه فرســتاد، احمد نوراللهی و ماریــو بودیمیر توپهــای خود را گل کردنــد. در ادامــه مهــدی شــیری هم ضربهاش را به آســمان زد ولی ضربه چیپ علی علیپور با چاشــنی شــانس گل شــد. در تیــم پدیــده هــم بهنــام برزای گل زد ولی محمد قاســمینژا­د و محمدحسین مرادمند ضربات خود را بــه بــاالی دروازه فرســتادند و ضربه علــی نعمتــی را بیرانوند مهــار کرد تا پرســپولیس در پنالتــی هــا ۳-1 و در مجمموع 1-4 برنده شود و به مرحله نیمــه نهایــی صعــود کنــد تــا حریــف ســپاهان شــود. به این ترتیــب، برانکو کــه بــا پرســپولیس در جــام حذفی به موفقیت نرســیده بود، طلسمشــکنی کــرد و برای اولیــن بار به نیمــه نهایی رســید و حــاال تیمــش بــه قهرمانی در این مسابقات نزدیکتر شده است. ■ به بانوان تیرانداز اجازه ورود داده نشد

در حاشــیه ایــن دیدار، تعــدادی از زنــان تیرانــداز قصد ورود به ورزشــگاه آزادی داشتند که نیروی انتظامی مانع از ورود آنها به این مجموعه شد. یکی از این دختران تیرانداز با بیان اینکه که روزهــای زوج در کالسهــای آمــوزش تیراندازی ثبت نام کرده و در ورزشگاه آزادی تمریــن میکند، بــه ایرنا گفت: «حتی اگر بپذیریم که زنان نباید برای تماشــای فوتبال بروند، یک ورزشــگاه کــه اختصــاص به یک رشــته ورزشــی نــدارد و همــه رشــتههای دیگــر نبایــد قربانی این رشــته شــوند. بهتــر بود در این خصوص اطالعرســا­نی میکردند تا ما به ورزشگاه نمیآمدیم.»

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran