Iran Newspaper

ضرورتتقویت­اشرافامنیت­ی دراستانسیس­تانوبلوچست­ان

-

ســخنگوی کمیســیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلــس میگویــد: ما بایــد اشــراف امنیتــی و اطالعاتی خود در استان سیستان و بلوچستان را بیشتر و همچنین مراقبهای مرزی را در این استان تقویت کنیم.

علی نجفی در پاســخ به این پرسش ایرنا که گفته میشود هم در حادثه تروریســتی اهواز و هم در سیستان و بلوچستان، سهلانگاری صورت گرفته اســت، بیان میکند: در کمیســیون امنیت ملی این موضوعات بررسی شده اســت و در راســتای کاهش این احتماالت، قرار است طرحها و برنامههایی در ایــن اســتان و بــرای دســتگاهها­ی امنیتی آماده شــود. علیرضــا رحیمی، دیگر عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هم در صفحه توئیتــر خود نوشــته بــود: «در طول چندین هفتــه قبل از حادثه تروریســتی خاش، مراجع امنیتی دولت در اســتان، 16 هشــدار رسمی مبنی بر احتمال وقوع اقدامات تروریستی به شورای تأمین استان سیستان و بلوچستان ارائه داده بودند.»

حشــمتاهلل فالحــت پیشــه، رئیــس ایــن کمیســیون نیــز بــه روزنامــه همشــهری گفته اســت: «در بررسی حادثه تروریســتی زاهدان نکته دیگری کــه وجــود دارد بــه ســهلانگار­یهای صــورت گرفتــه در دفــاع از مرزبانــان برمیگردد. خودروی انتحاری چند دقیقه متوالی برای اتوبوسهای حامل مرزبانان مزاحمت ایجاد میکند و در این چند دقیقه، فرصت وجود داشته اســت کــه اقدامــی علیه خــودروی انتحــاری صورت بگیــرد؛ چراکــه کاروان حامــل مرزبانــان چند خــودروی تأمین داشــتهاند که مســلح و حتی دارای تیربار بودند.

اینها باید برخورد ســریعی نشــان میدادند، اما متأسفانه سهلانگاری بــه امــری همیشــگی در مــوارد مشــابه بــدل شــده اســت. مثــالً در حادثــه تروریستی اهواز نیز سهلانگاری مشهود بود.»

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran