Iran Newspaper

پیغام‌مردم‌در‌۲۲‌بهمن‌به‌روایت‌رئیس‌دفتر‌رهبری

-

فیــضاهلل عــرب ســرخی، فعــال سیاســی اصالحطلــب، معتقــد اســت کــه اصالحطلبــ­ان چــه در انتخابات ســال 92 و چه ســال 96 هیــچ راهی جز حمایت از حسن روحانی نداشتند و در انتخاب خود اشتباه نکردهاند.

او در گفتوگــو با ســایت انتخاب گفته اســت: اصالحطلبان در انتخابات 92 و 96 نامزد مســتقلی نداشــتندًیا بهتر است گفته شــود بر اساس شرایط نمیتوانستن­د داشته باشــند. دقیقا بههمین دلیل براساس ارزیابیهای­ی که در فضــای پیش از انتخابات 92 انجام شــد، در بین گزینههای موجود آقای روحانی را گزینه بهتری دیدند و قرار بر حمایت از ایشان گذاشتند. بنابراین الزم بــه تأکید اســت که آقــای روحانی کاندیــدای اصالحطلبان نبــود، بلکه نامــزد مورد حمایت جریان اصالحات بود. وی با بیان این پرســش که «اگر اصالحطلبــ­ان در آن مقطع حســاس از آقای روحانــی حمایت نمیکردند، چــه تصمیــم دیگــری میتوانســت­ند بگیرنــد؟» گفتــه اســت: بنابرایــن باید گفــت، تصمیمی کــه اصالحطلبــ­ان در دو انتخابــات 92 و 96 انجام دادند، کار درســتی بود. در ســال 96 هم باید تصمیم میگرفتیم یا از آقای روحانی حمایــت کنیــم و یــا اجــازه دهیــم آقــای رئیســی یــا قالیباف یــا هر کــدام از کاندیداهای جناح اصولگرا، انتخاب شوند.

عربســرخی دربــاره تکــرار ائتــالف انتخاباتی بــا اصولگرایــ­ان معتدل و اعتدالیــو­ن هــم گفتــه اســت: آقایان ناطــق، الریجانــی، خو ِد آقــای روحانی و حتــی بــه نظــرم در مراحل بعــدی کســانی مثل آقــای باهنر، حتــی آقای توکلــی هــم از جریان افراطی اصولگرا کنده شــده و گامهایی به این ســمت برداشــتها­ند و معتدالنهتـ­ـر رفتار کردهانــد. بنابراین معتقــدم، وقتی در این جامعــه ضــرورت همــکاری وجــود دارد، ضــرورت گفتوگوهــا­ی مشــترک وجــود دارد، ضرورت یکپارچهتر شــدن نیروهای داخلــی، وجود تهدیدهای جدی خارجی و بحث تحریمها وجود دارد، ضرورت این گســتردهتر شــدن جبهه داخلی بیشتر خودنمایی میکند. وی افزوده است: در قم برای اینکه یک پایداریچی وارد مجلس نشــود، جریــان اصالحات نام آقای الریجانی را در لیســت امیــد قــرار داد. بنابرایــن همچنــان معتقــدم کــه از نقطه نظر مصلحتاندیش­ی، ضرورتهای چنین ائتالفی وجود دارد.

وی دربــاره وضعیــت اعتمــاد عمومــی بــه اصالحطلبــ­ان و افزایــش انتقادات از این طیف در جامعه نیز گفته است: معتقدم سرمایه اجتماعی اصالحطلبان مردم هســتند. وقتی شــرایط کشــور به گونهای جلو میرود که به مردم فشــار میآید، مردم به اصالحطلبان انتقاد میکنند که باید گفت، حــق هــم دارنــد پــس اصالحطلبان هــم باید جــواب بدهند و تــالش کنند آنچــه صحیح اســت را به جامعه منتقــل کنند. بنابراین اینکــه مردم انتقاد میکنند و ممکن است در یک مقطعی به اصالحطلبان رأی ندهند، جزئی از حقوق مردم است. در واقع باید گفت، اصالحطلبان از مردم هیچ طلبی ندارند. عربسرخی افزوده است: مردم چه به اصالحطلبان رأی دهند چه ندهنــد، اصالحطلبــ­ان گزینهای جز مــردم و جز کنار مردم بــودن، ندارند و مردم هم این را باور دارند و بههمین دلیل در برهههای مهم به اصالحات و اصالحطلبان توجهی ویژه نشان میدهند.

رئیــس دفتــر رهبری گفــت: در راهپیمایی 22 بهمن حضور داشــتم و هر کسی که بنده را میدید فریاد میزد به آقا بگویید که غصه نخورد ما هستیم یا اینکه به آقا بگویید قربانتان بروم.

بــه گــزارش ایلنا، حجتاالســا­لم محمد محمــدی گلپایگانی در مراســم شــکرانه بهرهبــردا­ری از ۱۴ هــزار اشــتغال مســتقیم، افــزود: وقتــی چنیــن رابطهای بین آحاد ملت و رهبری وجود دارد، دشمن هیچ غلطی نمیتواند بکند.گلپایگانــ­ی ادامــه داد: اخیــراً اســنادی را مطالعه کردم کــه یکی از آنها وصیتنامه پســر شــاه بود که دست به خودکشــی زد. در وصیتنامهاش نوشته بود که مرام و مذهب من زرتشتی است، جنازه من را پس از مرگ بسوزانید و بــه دریای خــزر بریزید. همیــن وصیتنامه نشــان میدهد چقــدر بدبخت، بیچاره و مرتد است و نشان میدهد این افراد به هیچ چیز اعتقاد ندارند.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran