Iran Newspaper

استقبال ایران از توسعه روابط اقتصادی با کشورهای اوراسیا

-

رئیــس جمهــوری روز گذشــته در دیدار بــا «مهر گریگوریان» معاون نخســت وزیر ارمنســتان که کشــورش در حــال حاضر ریاســت منطقه اوراســیا را برعهــده دارد، همکاری و ارتبــاط با منطقه اوراســیا را برای تهران بســیار حائز اهمیت دانست و گفت: خوشــبختان­ه مجلس شورای اسالمی ایران ســند همکاری با منطقه اوراســیا را تصویب کرده اســت و تجارت ایران با کشورهای این منطقه فرصت خوبی برای ما است که ارمنستان هم میتواند نقش خوبی در این زمینه ایفا کند.

به گزارش پایگاه اطالعرســا­نی ریاســت جمهوری، حجتاالســا­لم حســن روحانــی همچنین از انــرژی و برق به عنوان یکی از زمینههای همکاری بین ایران و ارمنســتان و ســایر کشورهای منطقه یاد و بر موضوع محیط زیست به عنوان اولویت اول ایران در مواجهه با مسأله رود ارس تأکید کرد.

روحانی درعین حال، مســأله حمل و نقل و لزوم تســهیالت الزم در این زمینه را نیز از موضوعات مهم برای دو کشور دانست و افزود: روابط اقتصادی در سایه ارتباط بانکی قابل توسعه است و میتوانیم با استفاده از پول ملی، مسیر ارتباط تجار دو کشور را تسهیل کرده و سرعت ببخشیم. وی با بیان اینکه باوجود قرار داشتن در شرایط اعمال تحریمهــای غیرقانونــ­ی امریکا علیــه ایران، تهران و ایروان میتوانند روابط خود را مســتحکم تر کنند، تأکید کرد: از اینکه در این تقابل ناعادالنه، پیروز نهایی ما هستیم، تردید ندارم و دراین شرایط است که کار نزدیک با همسایگان در تاریخ ما و منطقه ماندگار خواهد شد.

معاون نخســت وزیر ارمنســتان نیز در این دیدار ضمن ابالغ ســالم گرم نخست وزیر این کشور به دولت و مردم ایــران، بــا بیان اینکه در موضوعاتی همچون انرژی و تجارت، اثرات توافقهای این ســفر در کوتاه ترین زمان خود را نشــان خواهد داد، گفت: در رابطه با توســعه روابط ایران و اوراسیا خود را مسئول میدانیم و برای تحقق این هدف همه تالش خود را به کار خواهیم بست. «مهر گریگوریان» که رئیس کمیسیون مشترک اقتصادی ارمنستان و ایران نیز هست، توسعه بیشتر همکاریهای اقتصادی و سرمایه گذاری بین دو کشور را هدف اصلی دولت خود برشمرد و گفــت: رویکــرد خوبی در زمینه انرژی داریم و توافقات فیمابین در حوزه برق و ترانزیت جاده ای نیز در حال اجرا است. او درباره سالمت آب رودخانه ارس و اهمیت محیط زیستی آن برای ایران نیز به رئیس جمهوری کشورمان اطمینان داد و حضور وزیر محیط زیست ارمنستان در این سفر را نشانه توجه ویژه ایروان به این مسأله دانست.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran