Iran Newspaper

لحظه شماری برای فتح سکو در شیکاگو

گفتوگوی «ایران» با علی اصغر مجرد و پوریا یلی، 2 بازیکن جوان تیم ملی والیبال

-

مرحله مقدماتی مســابقات لیــگ ملتهــای والیبــال 2019 به پایان رســید و حــاال ملیپوشــان والیبال کشــورمان برای کســب یک نتیجه تاریخی در مرحله نهایی به مصاف تیمهای برزیل و لهستان خواهند رفت؛ حریفان نام آشنا و قدرتمندی که در مرحله گروهی به ترتیب در جایگاههــا­ی اول و پنجــم ایســتادند. عملکــرد تیــم ملی والیبــال ایــران به رغم آمادگی بازیکنان باتجربه و انگیزه بازیکنان جوان باعث شــده تا تیم ملی در پایان پنج هفته از مسابقات با 12 برد و 36 امتیاز دوم شــود و این موضوع عالقهمندان والیبال را امیــدوار میکند تا موفقیتهای شــاگردان کوالکوویــ­چ در شــیکاگو هــم تــداوم داشــته باشد. عملکرد خوب بازیکنان جوان باعث شد خبرنگار «ایران» با علی اصغر مجرد و پوریا یلی 2 بازیکن 21 و 20 ساله تیم ملی گفتوگوییان­جامدهد. ■ مجرد: بــرای بازی کــردن لحظه شماریمیکنی­م علــی اصغــر مجــرد، ســرعتیزن تیــم ملــی والیبــال گفــت: 5« هفته خیلی خوب را پشت سر گذاشتیم که ســرانجام آن صعــود بــه مرحلــه نهایــی بــود. بــا وجــود باخــت در هفتــه آخــر مقابــل امریــکا این هفته را هم با موفقیت به پایان رســاندیم و در کل تیم ملی در مرحله نخست خیلی خــوب کار کرد و حضورمان در جایگاه دوم نشــان دهنده این موضوع اســت. به دلیل فشردگی بازیها هفتههای سختی را پشت سرگذاشــتی­م که خدا را شکر این سختیها نتیجه داد و تیم ملی توانســت در جمع 6 تیم نهایی مسابقات حضور یابد.»

ایــن بازیکــن جــوان تیم ملــی افزود: «تیــم ملــی دو بــازی در مقابــل آمریــکا و بلغارســتا­ن را بــا بازیکنــان جــوان برگــزار کــرد و الحــق بچههــا در ایــن دو بــازی فوقالعــاد­ه بودنــد. انشــااهلل در صــورت رویارویــی تیــم ایــران بــا امریکا در مرحلــه نهایــی مســابقات از این تیم انتقــام میگیریــم و باختمان را جبران میکنیم.»

او بیــان داشــت: «تمامــی بازیکنــان جوانــی کــه در تیــم ملــی حضــور دارنــد، باانگیزه هســتند و برای بازی کردن لحظه شــماری میکننــد. مــا بــه دنبــال فرصتی هســتیم تــا بتوانیــم خودمــان را نشــان دهیــم و از ثانیههای حضورمــان در زمین بهترین بهــره را ببریم. کوالکوویچ در بازی بــا بلغارســتا­ن از جوانترهــا اســتفاده کرد و مــا با پیــروزی در این دیدار نشــان دادیم کــه میتوانیــم با وجــود تجربه کــم مقابل تیمهای قدرتمند هم خوب کار کنیم.»

مجــرد درخصــوص همگروهــی ایران بــا تیمهــای برزیــل و لهســتان در مرحله نهایــی تصریح کرد: «تمامــی 6 تیمی که به مرحله نهایــی صعود کردند، تیمهای قدرتمندی هســتند و همــه تیمها در یک سطح قرار دارند. تنها برای صعود از این گــروه بایــد بــا تمام تــوان بجنگیــم و جزو 4 تیــم قــرار بگیریــم. برزیــل کــه قهرمان جهــان اســت و تیــم لهســتان هــم کــه همیشــه با ایران کری دارد اما ما همیشــه میخواهیم برنده باشیم.» ■ یلــی: بــرای کســب مــدال بــه شــیکاگو میرویم

پوریــا یلــی، پشــت خــطزن تیــم ملــی گفــت: «مرحلــه نخســت مســابقات را بــا موفقیت پشــت سر گذاشــتیم و توانستیم باالتر از تیمهایی همچون روسیه، فرانسه، لهســتان و ســایر نامداران در جایــگاه دوم بایســتیم که این یک دستاورد بزرگ برای تیم ملی محسوب میشود. تمریناتمان از دیــروز (چهارشــنبه) آغــاز شــد و روز یکشنبه به شیکاگو اعزام میشویم.»

او در خصــوص رویارویــی تیــم ملــی با تیمهــای برزیــل و لهســتان بیان داشــت: «تیمهــای برزیل و لهســتان جزو تیمهای ریشــه دار در والیبال محســوب میشــوند. بــازی اول گروه مــا بین این دو تیــم برگزار میشود و در صورتی که برزیل، لهستان را شکست دهد و ما هم در بازی اول لهستان را شکســت دهیــم میتوانیــم جــزو 4 تیم برتر مسابقات باشیم.»

ملی پوش 20 ســاله تیم ملــی والیبال با اشاره به پیروزی 3 بر 2 تیم ملی مقابل لهســتان در مرحله اول مســابقات افزود: «برد دلچسبی در ارومیه مقابل لهستان بــه دســت آوردیم امــا تیمهــا در مرحله نهایــی بــا بازیکنــان اصلــی خــود حاضر میشــوند و قطعاً لهســتان بــا کوبیاک در این مرحلــه حضور خواهد یافت و برزیل هــم بــا رزنــده در ایــن مرحلــه حاضــر خواهد شد. برای کسب مدال به شیکاگو میرویم و برای رســیدن بــه این مهم تالشمــان را میکنیــم و انشــاءاهل­ل این تالش همراه با مدال باشد.»

یلــی در خصــوص بــازی کــردن بازیکنان جــوان در مقابل بلغارســتا­ن و امریــکا گفت: «ما جوانهــا میخواهیــم تــا تمــام داشــتههای­مان را بــه نمایــش بگذاریم البتــه در برخی مواقع این کــم تجربگی ما باعث میشــود تا در زمیــن موفق نباشــیم و اشــتباهات­ی داشته باشیم اما این برای ما درس عبرتی میشود. این اشتباهات به مرور زمان درست میشود.»

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran