Iran Newspaper

جهانگیری:بایدازتوسع­هکشوردرمقا­بلکارشکنیا­مریکاحراست­کنیم

-

معاون اول رئیس جمهوری هدف امریــکا از مقابلــه و دشــمنی بــا مردم ایــران را جلوگیــری از پیشــرفت مردم ایــران دانســت و گفــت: مســئولیت ما ایــن اســت کــه مقاومــت خــود را در بخشهایــی کــه امریــکا میخواهــد آســیب بزنــد افزایــش دهیــم و امروز کــه هدف آنهــا لطمه زدن بــه اقتصاد و توســعه کشــور اســت، بایــد از رونــد توســعه و پیشــرفت کشــور حراســت کنیم.

بــه گــزارش ایســنا، اســحاق جهانگیــری عصــر دیــروز در آییــن افتتــاح بخش بخــار نیروگاه ســیکل ترکیبــی جهــرم، بــا تأکیــد بــر اینکه امــروز کشــور تبدیــل به یــک کارگاه عظیــم در همــه بخشهــا شــده اســت، گفــت: از ابتــدای انقالب در مســئولیته­ای مختلــف خدمتگــزار مــردم بــودهام، امــا ایــن حجــم از کار و تــالش و افتتــاح طرحهــای مختلــف کــه هــم اکنــون در حــال انجام اســت، جــزو کم ســابقهتری­ن موارد است.

وی در ادامــه با طرح این ســؤال که چه کســی تصور میکرد کشوری مانند امریکا با این همه ادعا، پس از سالها مذاکره توافق برجام را به هم بزند و از آن خارج شــود؟ اظهار کــرد: این رفتار بــرای دولتــی مانند امریکا بــه معنای عناد و دشــمنی با ملت ایران و تالش برای جلوگیری از توســعه و پیشــرفت کشور است.

جهانگیــری، همچنیــن ایــران را حافــظ امنیــت منطقــه دانســت و تصریــح کــرد: اگــر کشــورهای غربی و امریــکا تصــور کنند که در ایــن منطقه میتوان امنیت را بدون در نظر گرفتن ایــران برقــرار کــرد ســخت در اشــتباه هستند.

معــاون اول رئیس جمهور با تأکید بــر اینکه زبــان تهدیــد در برابــر ملت ایران کارســاز نیســت گفــت: تعامل با ملت ایران با سابقه تمدنی و فرهنگی کهــن باید از طریق منطــق و گفتوگو باشد.

جهانگیــری همچنیــن خواســتار اطالعرســا­نی اقدامات انجام شــده از ســوی دولت با زبانی گویا شد و گفت: امــا متأســفانه دولــت در ایــن زمینــه ضعف دارد و شــاید هــم تخریبهای مخالفین دولت قویتر اســت و اجازه نمیدهد که مردم نسبت به اقدامات صورت گرفته آگاه شوند.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran