Iran Newspaper

برگزاری هماهنگی سفر به خراسان شمالی با حضور رئیسجمهوری

-

رحلــت فقیه ربانــی آیتاهلل آقای حاج ســید محمد شــاهرودی را که از فقهــای برجســته حوزه علمیــه نجف و در ســالهای پس از انقالب ســاکن قــم بودنــد، به حوزههای قم و نجف و به عموم ارادتمندان و شــاگردان آن مرحوم و بخصوص به آقازادگان و بازماندگان ایشــان و وابســتگان به بیت شری ِف والد ایشان مرحوم آیتاهلل العظمی شاهرودی از مراجع دوره قبل در نجف، تسلیت عرض میکنم و علو درجات و رحمت و مغفرت الهی را برای آن مرحوم مسألت مینمایم.»

گفتنی اســت آیت اهلل ســید محمد حسینی شــاهرودی، از مراجع تقلید شیعه روز 6۱ تیرماه در سن 94 سالگی در تهران دعوت حق را لبیک گفت. آیتاهلل ســید محمد حســینی شــاهرودى در ماه جمادىاالول ســال ۱344 هجرى قمرى در نجف اشــرف دیده به جهان گشــود و در خانوادهاى رشــد ونمــو کردنــد که از متدیّنترین و بــا تقواترین بیوت علمی نجف اشــرف به شــمار میرفت. این مرجع بزرگ شــیعیان از طرف پــدرى والدى همچون مرحوم آیتاهلل العظمی حاج ســید محمود حســینی شــاهرودى داشــتند که پس از فوت مرحوم آیتاهلل العظمی ســید ابوالحسن اصفهانی(قدس سره) سالهاى متمادى زعامت دینی و علمیّو مرجعیّت عا ّمه حوزه هاى علمیه و جهان تشــیّع را بر عهده داشتند. معظم له در سال ۱375 هجرى قمرى پس از بروز مدارج علمی و کمالی و پس از امتحانهاى ّ متعددىکه از ایشــان به عمل آمد ّ موفقبه کســب اجازه اجتهاد شــدند. با توجه به این که آن مرحوم در زمینه اعطای اجازه اجتهاد در حوزه علمیه نجف اشــرف معروف به «ذوالشــهاد­تین» بودند، در پی اخراج ایشــان توسط رژیم بعث عراق از نجف به ایران در ســال ۱359 در شــهر قم ســاکن شــد و به تدریس فقه و اصول پرداخت. پیکر این عالم شــیعه دیروز در قم تشــییع و در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) به خاک سپرده شد.

روز گذشته جلسه هماهنگی سفر کاروان تدبیر و امید به استان خراسان شــمالی، با حضور و ریاست حجتاالسالم حسن روحانی رئیس جمهوری تشــکیل و در آن نیازمندیهـ­ـا و رونــد اجــرای طرحهــا و پروژههــا در مســیر تحقق توسعه همه جانبه و پایدار این استان بررسی شد.

بهگزارش پایگاه اطالعرسانی ریاست جمهوری، ارائه آخرین گزارشها از عملکــرد و رونــد اجرایی طرحهــا و پروژههای مصوب ســفر قبلی رئیس جمهــوری به این اســتان، نیازمندیهـ­ـای مردم در مناطق مختلف اســتان و نیز نهایی کردن طرحهای پیشــنهادی برای تحقق و تســریع در پیشــرفت همــه جانبه و پایدار اســتان، از اهداف این نشســت بود.مهمترین برنامهها و طرحهــای مرتبط با توســعه اســتان خراســان شــمالی از جملــه در حوزه جــاده و راهآهــن، بهداشــت و درمــان، محیط زیســت، کشــاورزی، صنعت و معــدن، ارتباطــات، کار و تعــاون، ورزش و جوانان، مدیریــت منابع آب و انرژی، گردشگری، عمران شهری و روستایی، فرهنگ، آموزش و همچنین زمینههــای ســرمایهگذ­اری بخــش دولتــی و خصوصی در این جلســه مورد بررسی قرار گرفت.

جزئیات این طرحهای جدید که میتواند شــتاب و تحول خوبی در روند پیشــرفت و توســعه پایدار استان خراسان شمالی ایجاد کند، از سوی رئیس جمهوری و در جریان سفر کاروان تدبیر و امید به این استان اعالم میشود. رئیــس دفتر رئیس جمهوری، رئیس ســازمان برنامــه و بودجه، رئیس کل بانک مرکزی و دبیر شــورای عالی مناطق آزاد به همراه شــماری از وزیران کابینه و همچنین استاندار خراسان شمالی از جمله شرکتکنندگا­ن در این نشست بودند.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran