Iran Newspaper

جنایت با چاقوی سالخی

-

گروه حوادث- معصومه مرادپور/ پســر نوجوانی که در جنایتی هولناک همکارش را با کارد ســالخی به قتل رســانده و سرش را درون چاهی انداخته بود صبح دیروز در شعبه چهارم دادگاه کیفری استان تهران پای میز محاکمه ایستاد.

بهگزارش خبرنگار حوادث «ایران»، هشــتم خرداد ســال ۵9 با پیدا شــدن جسد بدون ســر مرد جوانــی در داخل یــک خودروی پراید درحاشــیه جاده ســاوه مأمــوران با جنایت هولناکی روبهرو شدند وسپس سر بریده این مرد جوان راهم در فاصله 002متری در داخل یک کانال آب پیدا کردند.با تکمیل تحقیقات پلیســی روشن شد جسد متعلق به مرد 27 سالهای بهنام کریم است که تا مدتی پیش در یک کشتارگاه واقع در رباط کریم کار میکرد.

بازجویــی از همــکاران مقتــول نشــان داد ایــن جــوان بــا تعــدادی از کارگــران نوجــوان افغانستانی اختالفاتی داشته است تا اینکه یک کارگر 71ساله کشتارگاه به نام فرید لب به اعتراف گشــود و پرده از جنایت برداشت.پرونده متهم برای محاکمه متهم درشعبه پنج دادگاه کیفری استان تهران مطرح شد.

در جلســه دادگاه پدر و مادر قربانی برای متهم نوجوان خواســتار حکم قصاص شدند سپس فرید در دفاع از خود گفت: پدرم بیمار بود و وضع مالی خوبی نداشتیم. پدر و مادرم افغانی هستند با آنکه در ایران به دنیا آمدهام اما نتوانستهان­د برایم شناسنامه بگیرند. من به ناچار درسم را رها کردم و از 10 سالگی در کشتارگاه مشغول به کار شدم. کریم ایرانی بود و در آنجا کار میکرد اما همیشه با او اختالف داشتم. به همین خاطر او را کشتم.

درایــن پرونــده در نهایت قاتل به قصاص نفس محکوم اما این حکم با نقض قضات دیوانعالی روبهرو شد سرانجام روز گذشته این پرونده تکان دهنده باردیگر در شعبه چهارم دادگاه کیفری اســتان تهران به ریاســت قاضی اصغر عبداللهی و با حضور قاضی واعظی بررسی شد در ابتدای جلسه اولیای دم قصاص متهم را از قضات دادگاه درخواست کردند. سپس متهم که اکنون به سن 02سالگی رسیده است پای میز محاکمه ایستاد تا به سؤاالت قضات دادگاه پاسخ دهد. ■ در زمان ارتکاب جنایت چند ساله بودی؟ 71سال داشتم ■ ماجرا را توضیح بده؟ یک روز قبل از قتل، کریم سراغم آمد او برایم آبمیوه خرید وقتی خوردم بیهوش شدم روز بعد به من گفت: وقتی بیهوش بودی به تو تعرض کردم و از این صحنه فیلمبرداری کردم. بعد گفت اگر حرفایش را گوش نکنم این فیلم را به خانوادهام نشان خواهد داد او از من خواست عصر به سراغش بروم تا درسرقت کمکش کنم چون از کار اخراج شده و بیکاربود من هم رفتم و از یکی از دوستانم چاقوی سالخی گرفتم وعصر همــان رو ز ســوارخودر­وی کریم شــدم او اول من را به شــهرک ولیعصر بــرد تا باهم ضبط ماشــین بدزدیم اما نتوانستیم بعد من را به رباط کریم برد من عقب خودرو نشسته بودم وقتی متوجه شدم او بازهم قصد تعرض دارد با چاقو از پشت به گردنش ضربهای زدم واو را کشتم وبعد برای اینکه راز قتل مخفی بماند سرش را بریدم ودرکانال انداختم. ■ چند کالس درس خواندی؟تا مقطع ابتدایی ■ چرا این ماجرای تعرض را به پلیس اطالع ندادی؟می ترسیدم کریم فیلم را پخش کند. ■ آیا تو فیلم را دیده بودی؟ نه ندیدم حتی بعد از قتل هم گوشیاش را پیدا نکردم.

در پایان جلسه قضات برای صدور حکم وارد شور شدند.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran