Iran Newspaper

ردپای یک روحانی و رئیس دفتر رئیس اسبق مجلس در پرونده بانک سرمایه

-

گــروه سیاســی/ پــای یــک «روحانــی» و «رئیــس دفتر رئیــس ادوار مجلس» هم به پرونده عریض و طویل بانک ســرمایه بــاز شــد. پرونــدهای کــه 400 متهــم را در خــود جــای داده، بدون اینکــه حتی یک نفر از آنان سابقه کیفری داشته باشند، به قســمتهای جالبتر ماجرا هم رسیده اســت. در هجدهمین جلسه رسیدگی به این پرونده که با حضور نماینده ســازمان بازرسی کل کشور برگزار شد، او از انتخاب فــردی به عنــوان ناظر در بانک ســرمایه گفت که انگار فرد سرشناســی هم است: «متهم ضیایی تمــام واقعیتها را بیان نمیکند. شــخصی کــه آقــای خانــی (مدیرعامــل ســابق بانــک ســرمایه) بــه عنــوان ناظــر معرفــی کــرد، ضیایــی بــا آن شــخص پرداختیهای­ی داشته، آقای باقری (عضو هیــأت مدیره وقــت بانک ســرمایه) هم گفــت ایشــان در لواســان میهمانیهای­ی داشته است. به این فرد که خیلی در کشور ادعــا دارد، عــرض میکنم که بــزودی در دادگاه ویــژه روحانیــت علیهشــان اعالم جرم خواهم کرد.»

دیــروز نماینده دادســتان تهــران هم در ادامه جلســه دادگاه از فرد سرشــناس دیگری نام برد که از مسئوالن بانک رشوه دریافــت کرده اســت. بــه گزارش ایســنا، رســول قهرمانــی گفت: «متهــم ضیایی اعالم کرده مبلغ 10 میلیارد و 00٧ میلیون تومان به آقای درویش نوری، رئیس دفتر یکی از رؤســای ادوار مجلــس که از محل رشوه بوده است پرداخت کرده.»

در ایــن لحظــه قاضــی مســعودی مقام از متهم ضیایی پرســید که «این 10 میلیــارد و 00٧ را بــه چــه کســی دادید؟» که او پاســخ داد و گفت: به امثال هدایتی پرداخت شده است و چک در وجه آقای درویــش نوری بــوده اســت. در ادامه این جلســه قاضی مســعودی مقــام از پرویز احمدی،دیگرمتهمخو­استتانسبتب­ه عنــوان اتهامی دفاعیات خود را بیان کند که احمدی از پرداخت حقوق نجومی به خود این گونه روایت کرد: « وقتی به بانک سرمایه رفتم، میگفتند به مدیران قبلی 15 میلیــون تومــان حقــوق میدادیم اما به شما 60 یا 0٧ میلیون میدهیم. گفتم همان 15 میلیون تومان را به من بدهید.» وی در پاســخ بــه ســؤال نماینــده بانــک مرکزی درباره ارقامی که به حسابش وارد شــده بود، گفت: از این مبالغ بیاطالعم. قاضی هم با خنده گفت: به این دلیل که زیاد پول به حسابتان میآید، بیخبرید؟ این حرف خنده حضار را در پی داشت.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran