Iran Newspaper

«بوریس» در چالش زوایای یک تصویر

-

گروه جهان/ «بوریس جانســون»، نخســتوزیر انگلیس آخــر هفتــه پیش بــه امیــد رســیدن بــه توافقی با ســران اتحادیه اروپا راهی آلمان و بعد فرانسه شد تا شاید بتواند راهی برای خروج آسان کشورش از اتحادیه اروپا بیابد، اما حضور او در «الیزه» جنجال برانگیز شد و بسیاری او را متهم به بیادبی در حضور رئیسجمهوری فرانســه کردند. طوری که حاشیهها بر متن غلبه کردند، اما در پایان مشخص شد این حاشیهسازیه­ا هیاهوی بسیار برای هیچ بودند.

بهگزارش «فرانسپرس»، متن دیدار جانسون و مکرون حاکی از امیدواری دوطرف به خروجی همراه با توافق برای انگلیس از اتحادیه اروپا بود.

اما انتشــار تصاویری از بوریس جانســون که او را نشــان میداد با قلدری پای خود را روی میز کوچکی از اســباب و وســایل کاخ الیزه گذاشته، جنجالی رسانهای برای نخستوزیر جدید انگلیس بهپا کرد. شبکههای اجتماعی که اصــوالً میانه خوبی بــا او ندارند، وی را متهم به بینزاکتی کردند و رســانهها هم ضمن بازتاب این واکنشها تا آنجا پیش رفتند که زبان بدن جانسون و مکرون را در دو بخش تفسیر کردند.

بخش نخســت این تفســیرها به اســتقبال مکرون از جانسون در محوطه الیــزه پرداختنــد. «جودی جیمــز» در روزنامــه دیلی میل انگلیس نوشــت: «در اســتقبال از جانســون، هر دو رهبر ســعی کردند از زبان بدن برای القای قدرت بیشتر خود نسبت به طرف مقابل بهرهگیرند. مکرون 13 ثانیه دست جانســون را در دســت گرفته بــود. همان طور کــه به طور معمــول ترامپ با گرفتن دست طرف مقابل خود سعی میکند نشان دهد که قدرتمند است. جانســون هم بافاصله پس از رهایی دســتش از دست مکرون، این حرکت را بــا گرفتن انگشــت دســتش به ســمت رئیسجمهوری فرانســه که حالتی تهاجمی را القا میکرد، پاسخ داد.

در بخــش دوم تفســیر زبــان بــدن بوریــس جانســون و امانوئــل مکــرون نیــز «مایکل دیــکان»، کارشــناس روزنامــه «دیلیتلگراف» نوشــت حرکت بوریس جانســون که پای خود را روی میزی که بین او و مکرون بود، نشــان از برتریجویی او مقابل رئیسجمهوری فرانســه بود. اما «تام راینر» خبرنگار اســکای نیوز فیلمی مربوط به خبرگزاری رویترز را در توئیتر خود منتشر کرد که پایانی شد بر جنجال بینزاکتی بوریس جانسون. در این فیلم نشان داده میشود رهبران فرانسه و انگلیس در حال شوخی هستند و بوریس جانسون تنهــا برای لحظهای پای خود را بهســمت میز میبــرد. اما زاویه تصویری که عــکاس رویترز از این واقعه گرفت، طوری بود که نشــان میداد جانســون با قلدری پایش را روی میز گذاشــته اســت. عکس هرچند رخدادی را که روی نداده بود، به تصویر کشیده است اما به هرحال تبدیل به قابی تاریخی برای جانسون و البته میزان قدرت یک رسانه شد.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran