Iran Newspaper

انتخاب رئیس کمیته ویژه بررسی موضوع تابلوهای مزین به نام شهدا

-

در پــی انتشــار اخبــاری مبنــی بر حــذف واژه شــهید از تابلوهــای معابر، محسنهاشمی رئیس شورای اسالمی شهر تهران در حکمی علی اعطا، ســخنگوی شــورای شــهر تهران را به عنوان رئیس «کمیته ویژه بررســی موضــوع تابلوهای مزین به نام شــهدا» منصوب کرد و به وی مأموریت داد تا ابعاد مختلف موضوع خبر حذف واژه شهید از تابلوهای معابر را بررسی و گزارش آن را ارائه کند.

در حکم رئیس شورای اسالمی شهر تهران خطاب به سخنگوی شورا آمده است: «درج و درخشش نام شهدا بر تارک اماکن و معابر نه فقط معرفی مکان و جغرافیای شهری بلکه بیانگر عمق ارزشها و اشاره به ســوابق درخشان ملت در ایثارگری و نیز ارج نهادن به ارزشهای واالی انقالب اســالمی و دفاع مقدس اســت. متأســفانه مدتی اســت اخباری مبنی بر حذف واژه مقدس «شــهید» از معابر شــهر تهران در رســانهها و شــبکههای اجتماعی در حال انتشــار است. مردم حق دارند اطالعات دقیقی درباره ابعاد مختلف موضوع و صحت و سقم اخبار منتشر شده دریافت کنند.

بــر این اســاس و بنا به پیشــنهاد رئیــس محترم کمیســیون نظارت و حقوقی شــورای اسالمی شــهر تهران به جنابعالی که از خانواده معظم شــهدا هســتید، مأموریــت میدهــم تــا ریاســت «کمیتــه ویــژه بررســی موضــوع تابلوهــای مزین به نام شــهدا» با عضویت جمعــی از اعضای محتــرم شــورا به انتخاب کمیســیون نظارت و حقوقــی را برعهده گرفته و ظــرف مدت حداکثر یک ماه، گزارش آن را ارائه کنید. کمیســیونه­ای تخصصــی و دبیرخانه شــورای اســالمی شــهر تهران و مدیران ســتادی، ســازمانها­ی تابعــه و مناطق 22 گانه شــهرداری تهــران موظفند با این کمیتــه نهایت همکاری و همراهــی را به عمل آورده و هرگونه اطالعات مورد نیاز را فراهم کنند.»/مهر (صفحه اجتماعی را بخوانید)

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran