Iran Newspaper

تحقق وعده روحانی به دهیاران

-

حقوق و مزایای نیروهای اســتخدامی دهیاریهــا براســاس قانــون کار و بــا هماهنگی سازمان اداری و استخدامی و وزارت کار توســط وزارت کشــور ابالغ میشود.

بــه گــزارش ایلنــا، سیدســلمان سامانی، ســخنگو و معاون هماهنگی وزارت کشــور بــا اعــالم ایــن خبــر و اجرایی شــدن وعــده رئیس جمهوری به دهیــاران در همایــش ملی اقتصاد مقاومتــی و توســعه روســتایی گفــت: رئیــس جمهــوری در آن همایــش بــر ضرورت امنیت شغلی دهیاران تأکید داشــتند و بــا پیشــنهاد و پیگیریهــا­ی وزیــر کشــور، دولــت به منظــور امنیت شــغلی کارکنان دهیاریهــا و دهیاران و تأمیــن اجتماعــی آنهــا و رونــق بخشــیدن به کار و تالش در روســتاها، آییننامــه اســتخدامی دهیاریهــا­ی کشــور و آییننامه اجرایی تشــکیالت، انتخابــات داخلــی و امــور مالــی شــوراهای اســالمی روســتاها و نحــوه انتخاب دهیار را اصالح و ابالغ کرد.

معاون هماهنگی وزارت کشــور در ادامــه افــزود: براســاس ایــن مصوبه، وزارت کشــور (سازمان شــهرداریه­ا) مجاز اســت به دهیاریها متناســب با جمعیت، درآمد و ســایر شــاخصها، همچــون شــهرداریه­ا، ســاختار سازمانی ابالغ کند.

ســامانی بــا بیــان اینکــه وضعیت نیروهــای اســتخدامی دهیاریهــا بــه صورت قراردادی و بر اســاس عناوین ســاختاری خواهــد بود، تصریــح کرد: حقوق و مزایای آنان بر اســاس قانون کار و فرم قرارداد با هماهنگی سازمان اداری و استخدامی و وزارت کار توسط وزارت کشور ابالغ می شود. همچنین حقوق و مزایای دهیاریها در راستای برقراری عدالت در صــورت نیاز قابل افزایــش خواهــد بــود. او افــزود: نحوه بکارگیــری کارکنــان دهیــاری (غیــر از دهیــار) از طریق برگــزاری آزمون و بر اســاس دســتورالع­مل ابالغــی وزارت کشور خواهد بود.

معــاون هماهنگی وزارت کشــور با بیان اینکــه طبق این مصوبــه افرادی که در دهیاری اشــتغال دارند در زمان اســتخدام در دستگاههای دیگر، تمام ســوابق آنهــا بــه عنــوان ســنوات قابل قبــول لحــاظ میشــود، خاطرنشــان کــرد: با مجــوز داده شــده بــرای ابالغ ساختار دهیاریها، جایگاه دهیاریها به عنوان مؤسســه عمومی غیردولتی مورد پذیرش دولت واقع شده است.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran