Iran Newspaper

سومین قهرمانی والیبال در آسیا با انتقام از استرالیا

-

گــروه ورزش/ تیــم ملی والیبــال ايــران ديروز در فینــال رقابتهــای قهرمانــی آســیا ۲019 تهران بــه مصاف اســترالیا رفت و با نتیجــه قاطعانه 3 بــر صفر ‪۵۲-71 (۵۲-۴1،‬ و ۵۲-1۲) در ســه ســت پیاپی به پیروزی رســید. ايران با ترکیب میالد عبادی پور، سعید معروف (کاپیتان)، فرهاد قائمی، ســیدمحمد موســوی، امیر غفــور، علی اصغر مجرد و محمدرضــا حضــرت پــور (لیبــرو) بــازی را آغــاز کــرد. شــاگردان کوالکوويــ­چ در ســت اول بــا درخشــش موســوی در دفــاع روی تور، عملکرد خوب غفور در ســرويس و حمله، برتری شان را به حريف ديکتــه کردند و با ســرويسهای خوب بازيکنان ايــران دريافتها و حمالت استرالیا از کار افتاد.

در ســت دوم نیــز برتری ايران ادامــه يافت و اســترالیا مقابل مدافعــان ايران حرفی برای گفتن نداشــت تا ســروقامتا­ن پیروز اين ســت شوند. ست سوم بازی پاياپای دنبال شد و با درخشش عبادیپــور در زدن آبشــار، ايران برای نخســتین بار در اين ســت بــا دو پوئــن اختــالف و 19 – 17 پیــش افتــاد. ايــن برتــری ادامــه يافــت تــا شــاگردان کوالکوويچ در فینال ســت واگــذار نکنند و به برتری 0-3 دســت يابند. ملیپوشان والیبال ايران که در مرحله نخســت مســابقات از اســترالیا شکســت خــورده بودنــد، انگیــزه مضاعفی داشــتند تا عالوه بر کســب عنــوان قهرمانی، انتقام آن شکســت را هــم از اســترالیا بگیرنــد کــه در نهايــت هــم به هدف خود رسیدند.

ايران پیش از اين در ســالهای ۲011 و ۲013 نیز عنوان قهرمانی رقابتهــای قهرمانــی آســیا را از آن خود کرده بــود و به اين ترتیب سومین قهرمانی خود در قاره کهن را کسب کرد.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran