Iran Newspaper

#ژاک_شیراک

-

ژاک شــيراک رئيــس جمهــوری ســابق فرانســه در 86 ســالگى درگذشت و این بهانهای شد برای زدن هشــتگ ژاک شيراک در شــبکههای اجتماعى و نوشــتن از او و دوران ریاســت جمهــوریاش. بعضى از کاربــران ایرانــى به دليل مخالفــت او با حمله جرج بــوش به عراق و به دليل موضع انتقادیاش نســبت به اســرائيل از او به خوبــى یاد مىکردند اما بعضىها هم شيراک را به دليل فروش سالح به صدام حسين در زمــان جنگ با ایــران نقد مىکردند. عکسهایى از دیدارشيراک­بارئيسجمهو­ریاصالحاته­مبازنشر مىشد.باهشتگژاکش­يراکنوشتهه­ایىمثلاینه­ارا دیروزمىخوا­ندیم:

ســابيدو: «یــه بــازی مجریهــا با مهمانهاشــ­ون مىکنــن کــه مىگن من یــه کلمه مىگــم و تــو اولين کلمهای که به ذهنت مىرســه بگو. واسه من اگه بگن ســازمان ملــل مىگم خاویــر پــرز دکویــار، بگن هلند مىگم رود گوليت و بگن فرانسه مىگم ژاک شيراک»

اسماعيل پيروتى: 12« سال رئيس جمهور فرانسه بود ولى در یک آپارتمان کوچک درگذشت.»

محمــد صابریــن: «بــدون تعــارف بيــن تمــام سياســتمدا­ران خارجــى بيشــترین عالقــه رو بــه ژاک شــيراک داشــتم. با تصویری کــه ازش به عنــوان یک سياستمدار ملى گرا، عملگرا و موفق داشتم.»

انار زرین: «یکى از قاتالن جوونهای دســته گل ما توی جنگ با صدام.»

مجتبى الف: «بحث است که باالخره ژاک شيراک آدم خوبــى بود یــا بد؟ انگار اگر خــوب بود باید فاتحه بفرستند و خرما پخش کنند. موضوع ساده است؛ اگر فرانســوی هســتى شــيراک خوب یا بد بود. اگــر ایرانى هســتى خــوب و بد او بالموضوع اســت. رئيس کشــور بيگانهبود.همين» علــى موســویى: «ژاک شــيراک زمــان شــهرداری پاریــس فقــط یــک بــار بليــت هواپيمــای پاریــس به نيویورک به حســاب شــهرداری خریــد در حسابرســى ســاالنه لــو رفــت بــه رسانهها کشيده شــد. بعد از کلى آبروریزی استعفا داد. »

آزادمنش: «شــيراک حامى دیکتاتورها­ی آفریقایــى همچون عمــر بانگــو در گابون، بلز کومپائوره در بورکينافاس­ــو و دنى ساسو انگسو در کنگو بود.»

مجيــد: «یادی کنيم از دروغ عيان احمدینژاد در مورد آن دیدار شيراک با خاتمى»

پيتا: «نمى دونم چرا ژاک شيراک دوست داشتنى بود.»

مهرنوش:«چرااینقدرد­رمىگذرندسي­استمداران خارجى؟»

 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran